Pagina 1 van 1

Distributieriem is vervangen, vraagje daarover

Geplaatst: wo jan 11, 2012 12:10 pm
door Sander02
Mijn distributieriem, rollen en waterpomp zijn vorige week vervangen en dat ging nog al moeizaam.

De garage had hele grote moeite om 5 boutjes los te krijgen.
Dat deden ze vanaf de onderkant van de auto. Het rechter voorwiel verwijderd en daar achter zo'n beetje. Ze zaten op 1 vlak als ik me goed herinner. Zaten muurvast, heeft ze zeker anderhalf uur extra tijd gekost.

Nu zit ik net wat instructie filmpjes te kijken en vraag me af welke bouten dat dan waren.

Zou dat kunnen zijn wat je op 0.53 sec op dit filmpje ziet http://www.youtube.com/watch?v=YYDv4TPvTWY

Wat zit daar precies?

Wat brabbelt die gast onduidelijk joh :mrgreen:

Geplaatst: do jan 12, 2012 9:37 pm
door MARTIN
:mrgreen: waterpomp, ik snap niet dat ze die niet loskregen.
of er zaten oude kloteboutjes in of zo.

Geplaatst: vr jan 13, 2012 12:50 am
door Sander02
Het is niet de waterpomp die ze moeilijk loskregen.
Heb net antwoord van ze gehad.

De 5 bouten waren van een motorsteun.
De andere bout was van de spanrol.

Moet die motorsteun echt los?

Geplaatst: za jan 14, 2012 6:02 pm
door elroy
Ja motor steun moet wel los anders wordt het wel heel lastig.
De spanrol ja die kan ook heel vervelend zijn.
Heb het pas gedaan bij mijn oude rover 400 mijn moeder rijdt er mee en de
waterpomp was gaan lekken en mijn distributie riem was nog nooit vervangen 210 dkm dus ik dacht dan kan alles nu wel gelijk. Ik had dus ook moeite met de spanrol heb hem uiteindelijk kapot geslepen met de slijptol en met de bijtel het resterende weg getikt zodat de bout ook los kwam. Maar het belangrijkste is het rijdt weer toch? :mrgreen: