Pagina 1 van 1

ombouw dt naar idt

Geplaatst: di jan 03, 2012 11:41 pm
door fons
IDT en DI uitgebouwd en naast elkaar gezet voor het overzetten van de diverse onderdelen,maar heb nog een paar vragen:
1 Moet de turbo ook over( deze is ook anders )?
2 De brandstofpomp is anders deze zet ik over net de draadboom en computer moeten de verstuivers ook over of zijn deze het zelfde?
3 Ook is de aircopomp fundatie anders kan deze over gezet worden?(de pomp van dti heb ik nog aangesloten in de auto zitten ivm met andere aircoleiding aansluitingen wil ik deze op de DI
4 zijn er verder nog dingen die ik over het hoofd zie?

BVD reactie groeten Fons

Re: ombouw dt naar idt

Geplaatst: wo jan 04, 2012 1:16 am
door rover4u2nv
fons schreef:IDT en DI uitgebouwd en naast elkaar gezet vooor het overzetten van de diverse onderdelen,maar heb nog een paar vragen:
1 Moet de turbo ook over( deze is ook anders )?
2 De brandstofpomp is anders deze zet ik over net de draadboom en computer moeten de verstuivers ook over of zijn deze het zelfde?
3 Ook is de aircopomp fundatie anders kan deze over gezet worden?(de pomp van dti heb ik nog aangesloten in de auto zitten ivm met andere aircoleiding aansluitingen wil ik deze op de DI
4 zijn er verder nog dingen die ik over het hoofd zie?

BVD reactie groeten Fons
1 de turbo van de IDT (garret GT1549 S) is iets beter dan die van de DI GT1549
2 de pomp moet zoeizo over gezet worden met de gehele kabelboom +MMS. je kan the verstuivers van de DI blijven gebruiken. je krijgt meer pk's
3 airco pomp zou in principe ok dezelfde zijn maar ik ben niet zeker :+
4 je moet het zo zien. de kale blokken van de IDT en DI is hetzelfde allen de randaparatuur is anders

Geplaatst: wo jan 04, 2012 11:38 pm
door fons
nog een vraagje ,moet de nokkenas (demp) poelie van de idt ook over gezet worden naar dt


gr Fons

Geplaatst: do jan 05, 2012 12:25 am
door rover4u2nv
nee hoeft niet

Geplaatst: za jan 07, 2012 11:36 pm
door fons
bijna klaar met ombouw is wel een aardige klus pomp pas niet op dt zonder de montageflens over te zetten dus vleigwiel eraf enz,ik laat de verstuiver van de dt zitten .
Is het de moeite om de turbodruk te verhogen en hoeveel mm moet dan het stangetje van de acuator ingekort worden?
Heeft het zin om de EGR pijp er af telaten/af te blinden?

bvd reacties groeten Fons

Geplaatst: za jan 07, 2012 11:47 pm
door bam
http://tuning-diesels.com/Lseries/2545.htm Lees maar eens door hier staan je meeste vragen.

Geplaatst: za jan 07, 2012 11:48 pm
door roland
Egr er af laten is goed
De turbo druk moet naar 19 psi (iets van 1,4 bar)
Maar stel dit af met één turbo druk meter niet zo maar aan het stangetje draaien

Geplaatst: vr jan 13, 2012 8:15 pm
door fons
de id/ Idt zit erin en loopt goed alleen de turbodruk nog afstellen (met voltmeter) en nog een rammeltje in de bijrijdersdeur verhelpen,ik wil jullie bedanken voor de reactie op de vragen die ik had.

gr Fons

Geplaatst: vr jan 13, 2012 9:28 pm
door roland
heb je geen fotos gemaakt :fiew:
ik wil wel wat zien hoor :mrgreen:

Geplaatst: vr jan 13, 2012 10:26 pm
door bam
Leuk om te horen dat het gelukt is Fons!!

Geplaatst: zo jan 15, 2012 9:21 pm
door fons
hier wat foto's van de auto,de 214 is van mijn vrouwtje en de tourer is te koop
Afbeelding[/img]
Afbeelding
Afbeelding
En hier mijn andere turbo
Afbeelding

Geplaatst: zo jan 15, 2012 9:57 pm
door MARTIN
:mrgreen: dat is een mooie 45 met dat lichte leer zo.
daar zie ik graag meer foto's van ;)

Geplaatst: ma jan 16, 2012 12:03 pm
door roland
zo fons ben maar zuinig op je cosworth (van welk jaar is ie)
die zie je niet veel meer wel de sedan.
ook mooie rovers.
vindt het interieur van je 45 mooi hoor.

Geplaatst: ma jan 16, 2012 1:21 pm
door bam
Mooi spul Fons!!

Geplaatst: ma jan 16, 2012 8:28 pm
door fons
Cosworth is uit 86 (belastingvrij :D ),oja nog een vraagje bij de 45 laat de stoffendeur bekleding los hoe kan ik dit het best weer spannen en vast zetten. bvd Afbeelding
de 45 is voorzien van alle opties ; ABS,airco,cruisecontrol,stoelverwarming,parkeersensoren enz. zelfs een Webasto standkachel
gr Fons