Pagina 1 van 3

cup-racer for 8 on track

Geplaatst: di dec 20, 2011 2:12 am
door Bruno
Sinds deze avond zijn we naast onze 2 andere racers, onze MG ZR en MG ZS (nog niet klaar) een 3de wagen rijker. De nieuwste aanwinst van 8 on track is een Rover 114 cupracer. Op dit moment waarschijnlijk zelfs nog de snelste uit onze 8ontrack-stal, daar deze wagen een ex-cupracer is, met een geprepareerde Rover motorsportblok (type K engine 1.4) van 130 pk. Weet dat deze racer rond een buizenframe is gebouwd (super stijf koetswerk), is voorzien van een stack dashboard en een top-ophanging met 3de trap heeft. De wagen is pas gespoten, is wit met zwarte velgen en ligt met zijn buik bijna tegen de grond. Een kart in het "groot" zeg dus maar.
De komst van de 114 is van belang, zodat we de ZR onderhanden kunnen nemen (andere motor+paintjob), en de ZS kunnen bouwen tot een racer, zonder in tijdsdruk te komen.
De wagen moet nog worden beletterd in de 8ontrack "kleuren", maar ziet er nu zo uit :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is trouwens de MG ZR racer :
Afbeelding

en dit wordt de ZS racer :
Afbeelding

Geplaatst: di dec 20, 2011 6:13 am
door bam
Gaaf, altijd handig zo'n boodschappenwagen erbij :mrgreen:

Geplaatst: di dec 20, 2011 9:03 am
door mg-zs
Gefeliciteerd :)

Geplaatst: di dec 20, 2011 11:01 am
door 118GTR
Mooi ding man, ik ken ze wel ik heb er ook 1.
130pk is denk ik wel aan de overdreven kant, het is standaard een geblueprint blok zonder begrenser, maar het moesten wel allemaal standaard onderdelen zijn(En dus niet genoeg lucht boven de 6500 rpm). Het kan uiteraard wel zijn dat iemand de nokassen vervangen heeft, dan is het wel haalbaar.

Is het een Nederlandse circuit-auto dat je weet? Of meer een Engelse Rally-auto? Grote verschil tussen die 2 is de vering.
NL stonden trouwens ook op 14" cup velgen en niet op 13" 7-spokes, aangezien de 7-spokes niet circuit-legaal zijn. (niet gehard)

mijn kooi:
Afbeelding

Geplaatst: di dec 20, 2011 11:34 am
door Dr Doggystyle
gefeliciteerd met jullie leuke aanwinst

Geplaatst: di dec 20, 2011 3:53 pm
door Bruno
bedankt voor de complimenten !

@Jouke : T'is een Nederlandse cupracer geweest. Hoeveel pk levert deze normaal als cupracer.

Verder heb ik een klein probleem : Als de wagen warm wordt houdt hij soms schijnbaar in, volgens de vorige eigenaar. Ik heb de wagen pas volgende week, maar weet je of deze dingen uit te lezen zijn met een T4, of kan je die cupracers niet uitlezen ? (andere ECU ?)

Geplaatst: di dec 20, 2011 8:57 pm
door JD
gaaf ding hoor :D

Geplaatst: di dec 20, 2011 9:37 pm
door p@p@zs
Leuk karretje, succes ermee 8)

Geplaatst: di dec 20, 2011 10:11 pm
door roland
zeeeeer mooi spul :inlove:

Geplaatst: wo dec 21, 2011 1:22 pm
door Bart-K
Gefeliciteerd, daar gaan jullie veel plezier mee beleven!!

Geplaatst: za dec 24, 2011 11:20 am
door Boekie
Sweet!

Geplaatst: za dec 24, 2011 4:24 pm
door 118GTR
De ECU is in principe standaard, alleen de toerenlimiet eruit. Ik weet niet of er veel zinnige data uit een mems 1.6 komt. Hij is flink ouder dan de T4 zelf.

Geplaatst: di dec 27, 2011 12:58 am
door Bruno
Ondertussen weeral meer te weten gekomen over de 114. Hij heeft o.a. scherpe nokkenassen, een andere krukas, licht vliegwiel, close ratio versnellingsbak, etc etc en heeft 140 pk.
Dat wordt fun!

Geplaatst: wo dec 28, 2011 8:51 pm
door Dutch
Jouke kan dit niet jou ex racer zijn?

Leuk ding zo Bruno, mocht je er nog een zoeken moet je maar PB-en

Geplaatst: wo dec 28, 2011 8:53 pm
door 118GTR
nope, die 2de is wel naar belgie gegaan, maar heb ik pas nog gezien (ook al weer 6mnd terug) en had toen net een nieuw kleurtje gekregen en stond nog op 14".

Geplaatst: wo dec 28, 2011 8:58 pm
door Dutch
hmmm zou dit dan nr 4 zijn? Veld ex DTCC Dealerteam bijna compleet?