cup-racer for 8 on track
- Bruno
- MG-R Addict
- Berichten: 483
- Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
- Woonplaats:
- Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
- Contacteer:
cup-racer for 8 on track
Sinds deze avond zijn we naast onze 2 andere racers, onze MG ZR en MG ZS (nog niet klaar) een 3de wagen rijker. De nieuwste aanwinst van 8 on track is een Rover 114 cupracer. Op dit moment waarschijnlijk zelfs nog de snelste uit onze 8ontrack-stal, daar deze wagen een ex-cupracer is, met een geprepareerde Rover motorsportblok (type K engine 1.4) van 130 pk. Weet dat deze racer rond een buizenframe is gebouwd (super stijf koetswerk), is voorzien van een stack dashboard en een top-ophanging met 3de trap heeft. De wagen is pas gespoten, is wit met zwarte velgen en ligt met zijn buik bijna tegen de grond. Een kart in het "groot" zeg dus maar.
De komst van de 114 is van belang, zodat we de ZR onderhanden kunnen nemen (andere motor+paintjob), en de ZS kunnen bouwen tot een racer, zonder in tijdsdruk te komen.
De wagen moet nog worden beletterd in de 8ontrack "kleuren", maar ziet er nu zo uit :
Dit is trouwens de MG ZR racer :
en dit wordt de ZS racer :
De komst van de 114 is van belang, zodat we de ZR onderhanden kunnen nemen (andere motor+paintjob), en de ZS kunnen bouwen tot een racer, zonder in tijdsdruk te komen.
De wagen moet nog worden beletterd in de 8ontrack "kleuren", maar ziet er nu zo uit :
Dit is trouwens de MG ZR racer :
en dit wordt de ZS racer :
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Mooi ding man, ik ken ze wel ik heb er ook 1.
130pk is denk ik wel aan de overdreven kant, het is standaard een geblueprint blok zonder begrenser, maar het moesten wel allemaal standaard onderdelen zijn(En dus niet genoeg lucht boven de 6500 rpm). Het kan uiteraard wel zijn dat iemand de nokassen vervangen heeft, dan is het wel haalbaar.
Is het een Nederlandse circuit-auto dat je weet? Of meer een Engelse Rally-auto? Grote verschil tussen die 2 is de vering.
NL stonden trouwens ook op 14" cup velgen en niet op 13" 7-spokes, aangezien de 7-spokes niet circuit-legaal zijn. (niet gehard)
mijn kooi:
130pk is denk ik wel aan de overdreven kant, het is standaard een geblueprint blok zonder begrenser, maar het moesten wel allemaal standaard onderdelen zijn(En dus niet genoeg lucht boven de 6500 rpm). Het kan uiteraard wel zijn dat iemand de nokassen vervangen heeft, dan is het wel haalbaar.
Is het een Nederlandse circuit-auto dat je weet? Of meer een Engelse Rally-auto? Grote verschil tussen die 2 is de vering.
NL stonden trouwens ook op 14" cup velgen en niet op 13" 7-spokes, aangezien de 7-spokes niet circuit-legaal zijn. (niet gehard)
mijn kooi:
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- Dr Doggystyle
- Beheerder
- Berichten: 26468
- Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
- Woonplaats: het MG-R Forum
gefeliciteerd met jullie leuke aanwinst
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21-nu
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21-nu
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- Bruno
- MG-R Addict
- Berichten: 483
- Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
- Woonplaats:
- Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
- Contacteer:
bedankt voor de complimenten !
@Jouke : T'is een Nederlandse cupracer geweest. Hoeveel pk levert deze normaal als cupracer.
Verder heb ik een klein probleem : Als de wagen warm wordt houdt hij soms schijnbaar in, volgens de vorige eigenaar. Ik heb de wagen pas volgende week, maar weet je of deze dingen uit te lezen zijn met een T4, of kan je die cupracers niet uitlezen ? (andere ECU ?)
@Jouke : T'is een Nederlandse cupracer geweest. Hoeveel pk levert deze normaal als cupracer.
Verder heb ik een klein probleem : Als de wagen warm wordt houdt hij soms schijnbaar in, volgens de vorige eigenaar. Ik heb de wagen pas volgende week, maar weet je of deze dingen uit te lezen zijn met een T4, of kan je die cupracers niet uitlezen ? (andere ECU ?)
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
-
- The Big Boss
- Berichten: 8406
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
Gefeliciteerd, daar gaan jullie veel plezier mee beleven!!
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
De ECU is in principe standaard, alleen de toerenlimiet eruit. Ik weet niet of er veel zinnige data uit een mems 1.6 komt. Hij is flink ouder dan de T4 zelf.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
nope, die 2de is wel naar belgie gegaan, maar heb ik pas nog gezien (ook al weer 6mnd terug) en had toen net een nieuw kleurtje gekregen en stond nog op 14".
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!