Pagina 1 van 2
MG ZT 160 of MG ZT V6 ????
Geplaatst: di nov 29, 2011 8:23 pm
door challenge
Hey allemaal.
Ik ben een beetje aan het speuren voor een mooie MG ZT (T)
De Tourer is een klein beetje zeldzaam aan het worden, gezien ik geen zwarte auto wil.
Liefst dus een mooie X power grey.
Nu is deze ZT met 3 benzine versies gekomen, de 1.8 turbo 4 cyl of de 2,5L V6. (ik laat de V8 even achterwege)
De V6 versie is ook met automaat en levert daar door iets minder power dan de handgeschakelde versie, al is een automaat natuurlijk wel erg lekker.
de 1.8 turbo heeft wel iets minder kracht maar is ook weer iets lichter en heeft zn max koppel al veel eerder dan de V6 versie.
Het is nu een beetje dubbe wat voor versie nu het interessants is.
V6 klinkt mooi maar is wel dorstiger en kostbaarder in onderhoud.
Omdat de 1.8T lichter is valt ie ook in een andere belasting tarief.
(V6 = 1460kg 1.8T = 1435kg)
Maar heeft iemand ervaring met de 1.8T motor???
De V6 heb ik ook gehad in mijn ZS en dat was een super motor.
Persoonlijk vind ik de 1.8T een beetje ondermaats presteren met maar 160pk maar wel een berg koppel, 215Nm bij 2100 tpm is wel lekker toeren natuurlijk.
De prijzen op internet vallen ook allemaal best mee en een 1.8T is weer iets te kietelen door te remappen :P
(160pk/215Nm -->> 185pk/263Nm)
Brand los :P er zijn vast wel mensen hier die ervaring hebben met de div motoren.
thanx Jeroen
Geplaatst: di nov 29, 2011 10:21 pm
door arjen
Persoonlijk vind ik de 1.8 turbo veel fijner dan de v6 motoren. De turbo heeft een fijn koppel onderin, terwijl de v6 echt op toeren gehouden moet worden. Daarbij zijn ze betrouwbaarder, zuiniger, lichter en veel goedkoper in onderhoud.
Geplaatst: di nov 29, 2011 10:43 pm
door challenge
de V6 is wel heeeeeel betrouwbaar hoor, maar wel duurder in onderhoud.
probleem is meer dat ik totaal geen kennis heb van de 1.8T
Geplaatst: di nov 29, 2011 11:38 pm
door Dr Doggystyle
goed dat je weer terug bent man
ben benieuwd wat het gaat worden
Geplaatst: wo nov 30, 2011 12:11 am
door challenge
Jaja, blijft toch een liefhebber van deze auto's hoor
Wou toen een gele ZR importeren maar die was helaas net verkocht toen we actie wilde ondernemen.
Maar naar meer zoeken kwam ik toch steeds weer uit op een ZT
2 totaal verschillende auto's maar de ZT is in die kleur gewoon veel volwassener en bied wat meer ruimte, luxe en comfort.
Een ZT-T is natuurlijk een stuk ruimer en makkelijker als je een gezin heb met 2 kids en een webshop waarbij we veel pakketten moeten versturen.
De pakketten worden binnenkort voortaan bij de deur opgehaald door de postpakkettendienst en de overige boodschappen passen volgens mij ook prima in de sedan versie.
De sedan oogt ook iets sportiever en minder log.
Geplaatst: wo nov 30, 2011 5:12 pm
door Bart-K
Het feit dat de 190 duurder is in onderhoud en verbruik, vergeet je elke keer als je hem start
Je hebt zelf een ZS180 gehad dus je weet hoe verslavend een V6 kan zijn.
Geplaatst: wo nov 30, 2011 5:20 pm
door challenge
dat is alweer een tijdje geleden Bart

1.8T zal denk beter rijden, zeker na een kietel beurtje.
die duw in de rug door de turbo kan ook heel verslavend zijn denk

Geplaatst: wo nov 30, 2011 7:14 pm
door 118GTR
Bart-K schreef:Het feit dat de 190 duurder is in onderhoud en verbruik, vergeet je elke keer als je hem start
Maar die herrinering komt wel weer terug, jij hebt zo ook alle twee gehad, maar i.p.v. een V6 zit heb je nu een L4.
Geplaatst: do dec 01, 2011 1:50 pm
door TonEe
Laat ik nou zo'n 1.8T hebben
Ik heb geen ervaring met de V6, maar de 1.8T vind ik een fijne motor. Rijdt super en heeft overal ruim voldoende trekkracht.
Je ziet ze alleen erg weinig aangeboden. Of dat komt omdat er niet veel zijn, of omdat ze beter bevallen weet ik dan weer niet.
Ik heb een (licht) grijze, geen X-power. Eerlijk gezegd ben ik zelf stiekum op zoek naar iets anders (niet omdat hij niet bevalt, maar omdat we van 2 auto's terug willen naar 1). Kijk even in de foto gallery naar een paar foto's van hoe hij eruit ziet en stuur maar een PM als je interesse hebt.
Geplaatst: do dec 01, 2011 5:00 pm
door Dr Doggystyle
Geplaatst: do dec 01, 2011 8:32 pm
door Bart-K
118GTR schreef:jij hebt zo ook alle twee gehad, maar i.p.v. een V6 zit heb je nu een L4.
I know, was ook zeker geen beslissing die door mijn hart is genomen. En er komt zeker ooit weer een V6

Geplaatst: do dec 01, 2011 9:33 pm
door challenge
TonEe schreef:Laat ik nou zo'n 1.8T hebben
Ik heb geen ervaring met de V6, maar de 1.8T vind ik een fijne motor. Rijdt super en heeft overal ruim voldoende trekkracht.
Je ziet ze alleen erg weinig aangeboden. Of dat komt omdat er niet veel zijn, of omdat ze beter bevallen weet ik dan weer niet.
Ik heb een (licht) grijze, geen X-power. Eerlijk gezegd ben ik zelf stiekum op zoek naar iets anders (niet omdat hij niet bevalt, maar omdat we van 2 auto's terug willen naar 1). Kijk even in de foto gallery naar een paar foto's van hoe hij eruit ziet en stuur maar een PM als je interesse hebt.
hey bedankt voor de info
jij heb zo te zien het nieuwe model.
niet bepaald mijn eerste keuze maar in het zilver is ie wel erg mooi.
Geplaatst: vr dec 02, 2011 5:20 pm
door TonEe
linkje met fotos van de ZS van Tony
@DrD: Ik heb wel 400's en 45's gehad maar nog niet eerder een ZS. Op de foto's staat toch echt een ZT

Geplaatst: vr dec 02, 2011 7:18 pm
door Dr Doggystyle

foutje
Geplaatst: zo dec 04, 2011 5:07 pm
door p@p@zs
Was/is de MK1 ZT er dan ook met een 1.8T?
Geplaatst: zo dec 04, 2011 7:22 pm
door Thomas