MG ZT 160 of MG ZT V6 ????
-
- MG-R Freak
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: zo apr 27, 2003 7:16 pm
- Woonplaats: Katwijk (zh)
- Contacteer:
MG ZT 160 of MG ZT V6 ????
Hey allemaal.
Ik ben een beetje aan het speuren voor een mooie MG ZT (T)
De Tourer is een klein beetje zeldzaam aan het worden, gezien ik geen zwarte auto wil.
Liefst dus een mooie X power grey.
Nu is deze ZT met 3 benzine versies gekomen, de 1.8 turbo 4 cyl of de 2,5L V6. (ik laat de V8 even achterwege)
De V6 versie is ook met automaat en levert daar door iets minder power dan de handgeschakelde versie, al is een automaat natuurlijk wel erg lekker.
de 1.8 turbo heeft wel iets minder kracht maar is ook weer iets lichter en heeft zn max koppel al veel eerder dan de V6 versie.
Het is nu een beetje dubbe wat voor versie nu het interessants is.
V6 klinkt mooi maar is wel dorstiger en kostbaarder in onderhoud.
Omdat de 1.8T lichter is valt ie ook in een andere belasting tarief.
(V6 = 1460kg 1.8T = 1435kg)
Maar heeft iemand ervaring met de 1.8T motor???
De V6 heb ik ook gehad in mijn ZS en dat was een super motor.
Persoonlijk vind ik de 1.8T een beetje ondermaats presteren met maar 160pk maar wel een berg koppel, 215Nm bij 2100 tpm is wel lekker toeren natuurlijk.
De prijzen op internet vallen ook allemaal best mee en een 1.8T is weer iets te kietelen door te remappen :P
(160pk/215Nm -->> 185pk/263Nm)
Brand los :P er zijn vast wel mensen hier die ervaring hebben met de div motoren.
thanx Jeroen
Ik ben een beetje aan het speuren voor een mooie MG ZT (T)
De Tourer is een klein beetje zeldzaam aan het worden, gezien ik geen zwarte auto wil.
Liefst dus een mooie X power grey.
Nu is deze ZT met 3 benzine versies gekomen, de 1.8 turbo 4 cyl of de 2,5L V6. (ik laat de V8 even achterwege)
De V6 versie is ook met automaat en levert daar door iets minder power dan de handgeschakelde versie, al is een automaat natuurlijk wel erg lekker.
de 1.8 turbo heeft wel iets minder kracht maar is ook weer iets lichter en heeft zn max koppel al veel eerder dan de V6 versie.
Het is nu een beetje dubbe wat voor versie nu het interessants is.
V6 klinkt mooi maar is wel dorstiger en kostbaarder in onderhoud.
Omdat de 1.8T lichter is valt ie ook in een andere belasting tarief.
(V6 = 1460kg 1.8T = 1435kg)
Maar heeft iemand ervaring met de 1.8T motor???
De V6 heb ik ook gehad in mijn ZS en dat was een super motor.
Persoonlijk vind ik de 1.8T een beetje ondermaats presteren met maar 160pk maar wel een berg koppel, 215Nm bij 2100 tpm is wel lekker toeren natuurlijk.
De prijzen op internet vallen ook allemaal best mee en een 1.8T is weer iets te kietelen door te remappen :P
(160pk/215Nm -->> 185pk/263Nm)
Brand los :P er zijn vast wel mensen hier die ervaring hebben met de div motoren.
thanx Jeroen
- Dr Doggystyle
- Beheerder
- Berichten: 26466
- Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
- Woonplaats: het MG-R Forum
goed dat je weer terug bent man
ben benieuwd wat het gaat worden
ben benieuwd wat het gaat worden
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21-nu
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21-nu
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
-
- MG-R Freak
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: zo apr 27, 2003 7:16 pm
- Woonplaats: Katwijk (zh)
- Contacteer:
Jaja, blijft toch een liefhebber van deze auto's hoor
Wou toen een gele ZR importeren maar die was helaas net verkocht toen we actie wilde ondernemen.
Maar naar meer zoeken kwam ik toch steeds weer uit op een ZT
2 totaal verschillende auto's maar de ZT is in die kleur gewoon veel volwassener en bied wat meer ruimte, luxe en comfort.
Een ZT-T is natuurlijk een stuk ruimer en makkelijker als je een gezin heb met 2 kids en een webshop waarbij we veel pakketten moeten versturen.
De pakketten worden binnenkort voortaan bij de deur opgehaald door de postpakkettendienst en de overige boodschappen passen volgens mij ook prima in de sedan versie.
De sedan oogt ook iets sportiever en minder log.
Wou toen een gele ZR importeren maar die was helaas net verkocht toen we actie wilde ondernemen.
Maar naar meer zoeken kwam ik toch steeds weer uit op een ZT
2 totaal verschillende auto's maar de ZT is in die kleur gewoon veel volwassener en bied wat meer ruimte, luxe en comfort.
Een ZT-T is natuurlijk een stuk ruimer en makkelijker als je een gezin heb met 2 kids en een webshop waarbij we veel pakketten moeten versturen.
De pakketten worden binnenkort voortaan bij de deur opgehaald door de postpakkettendienst en de overige boodschappen passen volgens mij ook prima in de sedan versie.
De sedan oogt ook iets sportiever en minder log.
-
- The Big Boss
- Berichten: 8398
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
Het feit dat de 190 duurder is in onderhoud en verbruik, vergeet je elke keer als je hem start
Je hebt zelf een ZS180 gehad dus je weet hoe verslavend een V6 kan zijn.
Je hebt zelf een ZS180 gehad dus je weet hoe verslavend een V6 kan zijn.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Maar die herrinering komt wel weer terug, jij hebt zo ook alle twee gehad, maar i.p.v. een V6 zit heb je nu een L4.Bart-K schreef:Het feit dat de 190 duurder is in onderhoud en verbruik, vergeet je elke keer als je hem start
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- TonEe
- MG-R Addict
- Berichten: 323
- Lid geworden op: wo sep 23, 2009 6:59 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Eindhoven
Laat ik nou zo'n 1.8T hebben
Ik heb geen ervaring met de V6, maar de 1.8T vind ik een fijne motor. Rijdt super en heeft overal ruim voldoende trekkracht.
Je ziet ze alleen erg weinig aangeboden. Of dat komt omdat er niet veel zijn, of omdat ze beter bevallen weet ik dan weer niet.
Ik heb een (licht) grijze, geen X-power. Eerlijk gezegd ben ik zelf stiekum op zoek naar iets anders (niet omdat hij niet bevalt, maar omdat we van 2 auto's terug willen naar 1). Kijk even in de foto gallery naar een paar foto's van hoe hij eruit ziet en stuur maar een PM als je interesse hebt.
Ik heb geen ervaring met de V6, maar de 1.8T vind ik een fijne motor. Rijdt super en heeft overal ruim voldoende trekkracht.
Je ziet ze alleen erg weinig aangeboden. Of dat komt omdat er niet veel zijn, of omdat ze beter bevallen weet ik dan weer niet.
Ik heb een (licht) grijze, geen X-power. Eerlijk gezegd ben ik zelf stiekum op zoek naar iets anders (niet omdat hij niet bevalt, maar omdat we van 2 auto's terug willen naar 1). Kijk even in de foto gallery naar een paar foto's van hoe hij eruit ziet en stuur maar een PM als je interesse hebt.
- Dr Doggystyle
- Beheerder
- Berichten: 26466
- Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
- Woonplaats: het MG-R Forum
voor de makkelijkheid :
linkje met fotos van de ZS van Tony
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t ... sc&start=0
en nog een paar van de foto contest
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=20195
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=20077
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=19995
en hierzo een shot van de tellers :
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=19869
linkje met fotos van de ZS van Tony
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t ... sc&start=0
en nog een paar van de foto contest
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=20195
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=20077
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=19995
en hierzo een shot van de tellers :
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=19869
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21-nu
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21-nu
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
-
- The Big Boss
- Berichten: 8398
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
I know, was ook zeker geen beslissing die door mijn hart is genomen. En er komt zeker ooit weer een V6118GTR schreef:jij hebt zo ook alle twee gehad, maar i.p.v. een V6 zit heb je nu een L4.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
-
- MG-R Freak
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: zo apr 27, 2003 7:16 pm
- Woonplaats: Katwijk (zh)
- Contacteer:
hey bedankt voor de infoTonEe schreef:Laat ik nou zo'n 1.8T hebben
Ik heb geen ervaring met de V6, maar de 1.8T vind ik een fijne motor. Rijdt super en heeft overal ruim voldoende trekkracht.
Je ziet ze alleen erg weinig aangeboden. Of dat komt omdat er niet veel zijn, of omdat ze beter bevallen weet ik dan weer niet.
Ik heb een (licht) grijze, geen X-power. Eerlijk gezegd ben ik zelf stiekum op zoek naar iets anders (niet omdat hij niet bevalt, maar omdat we van 2 auto's terug willen naar 1). Kijk even in de foto gallery naar een paar foto's van hoe hij eruit ziet en stuur maar een PM als je interesse hebt.
jij heb zo te zien het nieuwe model.
niet bepaald mijn eerste keuze maar in het zilver is ie wel erg mooi.
- Dr Doggystyle
- Beheerder
- Berichten: 26466
- Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
- Woonplaats: het MG-R Forum
foutje
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21-nu
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21-nu
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland