Emma sound quality wedstrijd

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Plaats reactie
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Emma sound quality wedstrijd

Bericht door artemis »

Op fullspeed hebben wij meegedaan met de Emma sound qualitywedstrijd.
Wij deden mee omdat het ons leuk leek om eens te horen wat zij van de kwaliteit vinden van onze installatie.
Van tevoren helemaal niet verdiept in de regels, het Emma boek hebben wij ook niet in ons bezit, en al helemaal niet de test-cd :wink:
Gewoon op goed geluk en niets ervan verwachten :D
De jury vond het een hele goede install, slechts een paar aanwijzingen voor verbetering
Met een fotoboek (5 pnt), beschermkapje op de accu (5 pnt)en het laten zien van de afstandsbediening (namelijk vergeten)(1 pnt) hadden wij toch 11 punten extra gehad (maar ja, hadden wij maar het Emma ruleboek moeten lezen :( )

Uitslag rovertje op naam van Menno Theunisse:

http://www.emmanet.nl/uitslagen.php

Helaas werd klasse Rookie 1500 euro en Rookie 2500 euro samengevoegd, omdat er zo weinig deelnemers waren
Zoals je ziet, met die 11 punten erbij hadden wij een beker kunnen winnen, gaan dus zeker nog een keer voor een herkansing :mrgreen:
met Emma Rulebook en cd :wink:
Dennis

Bericht door Dennis »

Was dat boven in het autotron?
Ik ben daar boven helemaal niet geweest.. :oops:

ging het echt om goed geluid, of ging het er gewoon om wie zijn
kentekenplaten het meest kon laten rammelen?

Dat laatste vind ik (= persoonlijk, en dus een mening :wink: )namelijk nooit mooi klinken...van die mensen die alleen maar "boom" hebben, en verder helemaal niks... :|

Op zich dus resultaat, zeker als je er zo weinig voor gedaan hebt (met betrekking tot het reglement lezen e.d. :lol: ) :D

Trouwens.....zou je een subwoofer op 1 of andere manier in kunnen bouwen zonder je kofferbakruimte daarmee op te geven?
Ik heb de mijne namelijk regelmatig nodig, en dan zit ie behoorlijk vol (en nog vol met speaker ook nog :) )
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

Ja, was boven in Autotron
Het ging idd om een sound quality, dus om een mooi geluid en niet om een hard geluid (dat was in de hal er tegenover, en heet DB-drag)

De audio wordt beoordeeld op
-veiligheid
-uiterlijk
-tonal acuracy
-soundstage and ambiance
-imaging
-sound linearity
-ergonomie
-storingen

Zoals je ziet heb ik mijn kofferbakruimte ook nog. Mijn subwoofer zit verwerkt in het reservewiel.
Eerst de bodem verhoogt met hout, ongeveer 8cm, daarin zit dus verwerkt: versterker,cd-wisselaar en subwoofer.
Grill van subwoofer is van gietijzer, maar er zijn ook dichtere en nog stevigere grills te koop (dus daar kan je wel wat bovenop zetten)
Glasplaat is van gehard glas, speciaal laten maken, kan ook van alles opgelegd worden.
Dus je ziet, het is mogelijk :D
Dennis

Bericht door Dennis »

Geluidskwaliteit is wel koel :bangin:

En het is inderdaad mogelijk, en netjes gemaakt ook, maar ik kan die 8 cm ook niet missen :D
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

Advies: dan in je voordeuren een 16.5cm compo-set (echte goede kwaliteit, 300 a 500 euro) een echte goede versterker(paar honderd euro per stuk) en Clarion subwoofer onder jouw voorstoel(en) (250 euro per stuk met ingebouwde versterker)
Dan nog een paar speakertjes voor achterin, geloof ik 13 of 13,5cm.

Dan zal jij zeker een lekker geluidje hebben en is jouw kofferbak nog helemaal vrij :D
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

Oh ja, in jouw auto kan je ook nog een compo-set in de achterdeuren verwerken, denk ik, ken het model niet zo heel erg goed.
Subwoofer is dan misschien niet eens nodig.
Dennis

Bericht door Dennis »

hmmm....da's een goeie...ik ga eens op internet rondsnuffelen :D
De speakers die in de hoedenplank zitten zijn bagger, dus als ik dan iets eraan moet doen kan ik het net zo goed goed doen (maar ja, ik wil zo veel.....en dat in combinatie met andere (dure) hobby(s), en mijn salarisstrookjes van uienschil, werkt niet zo goed :D )

maar ja, ik ben (alweer) way off topic :|
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

Geld is inderdaad een probleem (voor wie niet).
Maar echte goede merken gebruiken geeft heel veel muziek en neemt
weinig ruimte.Denk aan merken zoals Ground Zero en Focal.
Niet verkrijgbaar bij de simpele audiozaak.
Je kan het natuurlijk in fases opbouwen, heb ik ook gedaan. Je kan beginnen met de composet voorin.Die is het belangrijkste van jouw hele stereo.
Goede site voor info = http://www.showyoursound.nl
Hele goede zaak in Almere = ICE Factory
Dennis

Bericht door Dennis »

OK, nu ga je merken opnoemen waar ik ooit vaag van gehoord heb, maar niet meer dan dat :lol:

Achter kan ik sowieso niks groots kwijt, vanwege de aanwezigheid van een paar stalen stangetjes over de breedterichting van de kofferbak (thanks voor de oplettendheid striker!): klikkerdeklik

dus ik ga binnenkort maar eens hier of daar informeren..
Skytiger

Bericht door Skytiger »

Dennis schreef:OK, nu ga je merken opnoemen waar ik ooit vaag van gehoord heb, maar niet meer dan dat :lol:

Achter kan ik sowieso niks groots kwijt, vanwege de aanwezigheid van een paar stalen stangetjes over de breedterichting van de kofferbak (thanks voor de oplettendheid striker!): klikkerdeklik

dus ik ga binnenkort maar eens hier of daar informeren..
Focal en GroundZero zijn wel degelijk goede merken.
Je moet ze niet vergelijken met merken als Rockford Fosgate, MTX, en Kicker.
Dat zijn hele dure merken, die idd wel hard geluid geven.
Maar zuiver is tot daar aan toe.

Audiobahn is bv ook in opkomst.
Net als zoveel alle andere US-merken.

Check maar eens website in Duitsland en the USA. Daar zijn vele merken stukken goedkoper.

Sky
Dennis

Bericht door Dennis »

Skytiger schreef: Focal en GroundZero zijn wel degelijk goede merken.
Je moet ze niet vergelijken met merken als Rockford Fosgate, MTX, en Kicker.
Dat zijn hele dure merken, die idd wel hard geluid geven.
Maar zuiver is tot daar aan toe.

Audiobahn is bv ook in opkomst.
Net als zoveel alle andere US-merken.
De reden dat ik Focal en GroundZero niet ken zal hoogstwaarschijnlijk liggen aan het feit dat ik me nog nooit in auto-audio heb verdiept eigenlijk :)
Rockford Fosgate ken ik trouwens wel :)

Zal binnenkort eens gaan luisteren...een en ander wat je kiest zal denk ik toch wel met je muzieksmaak te maken hebben....zo had ik dat met mijn thuis-hifi tenminste wel....
Plaats reactie