Pagina 1 van 12

wat een pech!

Geplaatst: zo nov 06, 2011 10:20 pm
door lopster
Since 2 febr 2011 ben ik in het bezit van een rover 75 tourer 1.8 turbo.
In het totaal heb ik er 3 week in gereden.
Na ongeveer vijf bezoekjes bij. de garage van de handelaar mijn auto helemaal had verknoeit,Was het een plof en liep de olie uit de uitlaat
Toen is mijn auto naar mijn eigen garagebedrijf gegaan.
die constateerde dat er zoveel fouten zijn gemaakt dat de motor was overleden.
Na veel touwtrekkerij tussen mijn garage en de handelaar(Smink Hoogeveen) werd er een accoord gesloten.
Er werd een motorblok bij Hofstee drachten gekocht.
We werden bedonderd,want er werd niet zoals beloofd (zwart op wit) een 1.8 turbo maar een 1.8 geleverd.
De medewerker wou het blok niet terug en al helemaal niet het geld terug geven.
Toen naar veel zoeken heeft hij een blok in engeland gevonden.
2 week later zat hij in de auto.
Starten maar!!!.................@$%&#$@ WAT EEN HERRIE!!!
Krukaslagers kapot.
OK, krukaslagers uit de eerste motor daar maar in ,want die was nog goed.
NOU! Motor er weer in en starten maar!%*&^%#$%.....Spui er olie uit de turbo! Turbo totaallos!
DE turbo was voor dit hele gedoe naar een turbo specialist in groningen geweest en was als goed bevonden.
DUS NIET.(en dan net doen als of je dom bent)
Ze wouden ons wel een turbo voor een speciale prijs verkopen(800euro)
Dacht het niet!
Nu hebben we in engeland een turbo handelaar gevonden die niewe verkoopt voor 399 pond(460euro).
Daar is nu het wachten op.
Nader bericht volgt. :dodgy:

PS:Onze leen auto (volvo V40)325000km gelopen hebben we reeds 15000 km mee gereden zonder problemen

Geplaatst: ma nov 07, 2011 12:54 am
door Bart-K
:shock: Wat een verhaal!!

Ik hoop dat je binnenkort toch echt kunt gaan genieten van je 75.

Als je op papier hebt staan dat je een 1.8T gekocht hebt bij Hofstee en ze leveren een non-turbo 1.8 dan zou ik hier toch werk van maken via de bovag of je eigen rechtsbijstandverzekering.

Geplaatst: ma nov 07, 2011 10:37 am
door jantino
Zodeknetter zeg!

En ik maar denken dat ik pech had, ik heb nog het 'geluk' dat ie van mij nog rolt :-)

Het is mij ook duidelijk dat het niet verstandig is om zomaar een garage uit te zoeken, kennelijk maken ze meer stuk dan heel.

Geplaatst: ma nov 07, 2011 10:50 am
door mg-zs
Dat is echt dikke vette pecht zeg.
Hopenlijk wordt het gauw goed gemaakt.

Geplaatst: ma nov 07, 2011 2:11 pm
door lopster
jantino schreef:Zodeknetter zeg!

En ik maar denken dat ik pech had, ik heb nog het 'geluk' dat ie van mij nog rolt :-)

Het is mij ook duidelijk dat het niet verstandig is om zomaar een garage uit te zoeken, kennelijk maken ze meer stuk dan heel.
De motor is zo heet geweest dat de vulringen onder de cylinderbussen waren geknapt en in de carter zijn gevallen.
daardoor zijn de bussen gezakt.
Er is toen geen nieuwe koppaking op gekomen zoals beloofd ,maar er is rijkelijk vloeibare paking tussen gesmeerd.
Later bleek bij het demonteren van het blok dat de vulringen door dat bedrijf reeds waren verwijderd.(Ze wisten van het probleem.).
Er is dus geprobeert om de garantieperiode van 3 maand zo te over bruggen. :evil: :evil: :evil:
Dus als je in de buurt van hoogeveen autozaken wilt doen,ga dan niet in zee met autohandelaar Smink en/of autobedrijf Andre Snippe. :!:

Geplaatst: ma nov 07, 2011 2:20 pm
door lopster
Bart-K schreef::shock: Wat een verhaal!!

Ik hoop dat je binnenkort toch echt kunt gaan genieten van je 75.

Als je op papier hebt staan dat je een 1.8T gekocht hebt bij Hofstee en ze leveren een non-turbo 1.8 dan zou ik hier toch werk van maken via de bovag of je eigen rechtsbijstandverzekering.
De medewerker had thuis schijnbaar nog een blok hebben liggen.
Dus we konden het bedrijf niet aansprakelijk stellen.

Jaja,we kunnen er wel een boek over schrijfen.
Het is voor mij nog wel garantie maar mijn garage bedrijf heeft er al zoveel geld en tijd ingestopt dat ik heb aan geboden om de helft van de turbo te betalen.
En ik heb hem ook opdracht gegeven om direct de koppelingsplaten te vervangen.
Dan komt hij ook een beetje uit de kosten,en heb ik straks een zo goed als nieuwe motor.
Ach,elk nadeel heeft zijn voordeel! :lol: ;)

Geplaatst: ma nov 07, 2011 7:24 pm
door VandenPlas
Het blijft altijd uitkijken met auto's waar door de 'heren handelaren' zelf aan geprutst is. Vooral met Rover-blokken wil het dan wel eens goed fout gaan. Dat is best jammer. Want als het onderhoud op een goede manier wordt uitgevoerd kunnen ze een hoop KM-ers aan zonder grote problemen. Rij zelf ook met een Rover 75 1.8 naar alle tevredenheid , inmiddels 2 keer klokje rond. Enige grote reparatie was de koppakking.
Maar dit is alweer ruim 5 jaar geleden en vervangen door de MLS pakking.
Hopelijk zijn de problemen snel opgelost. En kan het echte genieten beginnen. ;)

Geplaatst: ma nov 07, 2011 8:51 pm
door JD
dat is idd echt klote :(
:cry:

Geplaatst: ma dec 05, 2011 8:57 pm
door lopster
update
De turbo is uit engeland gekomen en is gemonteerd.
Hij had wel problemen met het ontluchten van het hydraulisch cylindertje voor de koppeling.(bekend probleem?)
Maar toen!
Tijdens het test rijden begon de auto vanaf 110km/h te trillen.
Na veel speurwerk,en zelfs de monteur van hofstee uit drachten op bezoek gehad,zijn ze tot de conclusie gekomen dat ook deze krukaslagers defect zijn.
Dus nieuwe lagers zijn besteld en zullen deze week wel binnen komen.

Geplaatst: ma dec 05, 2011 9:17 pm
door Rolf 2
Wat een ongelooflijke pech :(
Ben zelf tot nu toe er genadig af gekomen met 0,0 onderhoudskosten in 1 jaar/10.000 km.
Sterkte gewenst!

Geplaatst: ma dec 05, 2011 10:01 pm
door arjen
Het zit je echt niet mee.. hopen dat de problemen met nieuwe lagers opgelost zijn!

Geplaatst: za dec 10, 2011 9:46 am
door Bart L
lopster schreef: Hij had wel problemen met het ontluchten van het hydraulisch cylindertje voor de koppeling.(bekend probleem?)
Helaas wel, zal blij zijn als dat nou is een keer goed is.

Geplaatst: di dec 13, 2011 9:20 pm
door lopster
Bart L schreef: Helaas wel, zal blij zijn als dat nou is een keer goed is.
Wat is dan de beste manier om te ontluchten?
Hij heeft een halfe dag op een onlucht apparaatje gestaan.
En een hele nacht op druk gestaan en toen ontluchten.
Hopen dat het nou goed is.

Geplaatst: di dec 13, 2011 9:22 pm
door lopster
oh ja,de krukas lagers zijn eindelijk gearriveerd. :dance:

Nu er nog in! :roll:

Geplaatst: di dec 13, 2011 10:05 pm
door Eric27
Nou nee helemaal geen probleem met het ontluchten.
Heel simpel als je al moet ontluchten, Slangetje aan de nippel beetje remvloeistof in een potje slangetje in het potje hangen onder het vloeistof niveau en een trapt het koppelingspeddaal in en een ander draait het onluchtingsnippeltje los.
Tot dat er alleen maar remvloeistof in het slangetje zit zonder luchtbellen.
Volgens mij 1 a 2 keer de koppeling intrappen.

Eric.

Geplaatst: wo dec 14, 2011 10:04 pm
door p@p@zs
:shock: Wat een verhaal, en dan ben je ruim driekwart jaar verder :evil: