Druk en temperatuur 2.0 V6?
Geplaatst: za okt 15, 2011 1:51 pm
Hallo Allen,
Afgelopen zondag gestrand ivm een kappotte radiateur: bij de aanhechting aan de zijkant was een rubber ertussenuit gesprongen. Heb de radiateur inmiddels laten vervangen door mijn lokale garage, maar nu ben ik toch een beetje bang dat er misschien wel teveel druk wordt opgebouwd in het koelsysteem.
Al zolang als ik deze 75 heb lekt deze namelijk bij de dop van het expansievat. (de sporen zijn steeds duidelijk zichtbaar, vul wel het koelvloeistof op gezette tijden bij)
(en nee, ik doe er niet teveel in :-))
Na het vervangen van de radiateur en dop van het expansievat zie ik nog steeds leksporen, en raak ik nog steeds koelvloeistof kwijt...
Twee vragen: Als ik het dashboard in de diagnostics stand zet (7.0) zie ik
de temperatuur van de motor oplopen tot 105-108 graden als ik voor een stoplicht sta. Is dat normaal (zien andere 2.0 V6 rijders dit ook)?
En verder, heeft iemand nog andere ideeen waardoor er teveel druk opgebouwd kan worden?
alvast bedankt!
Afgelopen zondag gestrand ivm een kappotte radiateur: bij de aanhechting aan de zijkant was een rubber ertussenuit gesprongen. Heb de radiateur inmiddels laten vervangen door mijn lokale garage, maar nu ben ik toch een beetje bang dat er misschien wel teveel druk wordt opgebouwd in het koelsysteem.
Al zolang als ik deze 75 heb lekt deze namelijk bij de dop van het expansievat. (de sporen zijn steeds duidelijk zichtbaar, vul wel het koelvloeistof op gezette tijden bij)
(en nee, ik doe er niet teveel in :-))
Na het vervangen van de radiateur en dop van het expansievat zie ik nog steeds leksporen, en raak ik nog steeds koelvloeistof kwijt...
Twee vragen: Als ik het dashboard in de diagnostics stand zet (7.0) zie ik
de temperatuur van de motor oplopen tot 105-108 graden als ik voor een stoplicht sta. Is dat normaal (zien andere 2.0 V6 rijders dit ook)?
En verder, heeft iemand nog andere ideeen waardoor er teveel druk opgebouwd kan worden?
alvast bedankt!