Pagina 1 van 1

aanschaf TF

Geplaatst: wo okt 12, 2011 9:56 pm
door Cipi
Hallo,

Ik zou voor mijn vrouw een TF willen aanschaffen vanuit UK. (net zoals mijn 75) Haar keus gaat naar een Toyota MR2
Wat ons een beetje tegen houdt is het openen van de kap.
Ik heb ergens gelezen dat dit nog niet zo makkelijk zou gaan. Er zou eerst de achterruit verwijderd moeten worden en dan moeten verschillende handelingen gedaan moeten worden om deze te openen.
Klopt dat?
Hoe zit het met het verbruik en evt problemen met de motor, ivm met koppakking en distributie riem?
Waar kan ik aan koplampen geraken?

Alvast bedankt, Dirk

Geplaatst: wo okt 12, 2011 10:30 pm
door RickO
Je hoeft de achterruit er niet uit te ritsen om de kap te laten zakken. De kap laten zakken stelt niets voor.
Het is een k-series, daar is hier ook genoeg over geschreven. Je kunt naar een TF kijken waarvan de koppakking en d-riem al van vervangen zijn, maar je kunt altijd pech ermee hebben.
Als je voor een TF gaat heb je geen andere koplampen nodig. Er zit een palletje bij de koplamp, deze moet je verschuiven en dan komt de TF (in NL) door de keuring.

Geplaatst: wo okt 12, 2011 10:32 pm
door JD
ruit verwijderen i.v.m. kap openen :? nog nooit iets over gehoord :?
Voor zover ik weet zitten er gewoon k-serie motoren in. en daar hoor je relatief weinig problemen over

even afwachten op de reactie van de f / tf rijders :mrgreen:

*edit *
ricko was me voor :mrgreen:

Geplaatst: do okt 13, 2011 12:13 am
door Cipi
"Als je voor een TF gaat heb je geen andere koplampen nodig. Er zit een palletje bij de koplamp, deze moet je verschuiven en dan komt de TF (in NL) door de keuring.[/quote]"

Ik heb dat op mijn 75 ook zitten. Helaas gaat het licht beeld dan van schuin naar recht.
Hier kom ik hier in België helaas niet mee door de keuring.

Geplaatst: do okt 13, 2011 12:16 am
door Cipi
JD schreef:ruit verwijderen i.v.m. kap openen :? nog nooit iets over gehoord :?
Ik heb dit geleze in een Duits auto test magazine, waar de TF 160 getest en beschreven werd.
JD schreef:Voor zover ik weet zitten er gewoon k-serie motoren in. en daar hoor je relatief weinig problemen over.
Ik had vroeger een 416Si., Er zijn toch veel problemen met de koppakking geweest, of niet.


Edit Bart-K: bericht gewijzigd ivm incorrect quoten

Geplaatst: do okt 13, 2011 8:08 pm
door RickO
Op eBay kun je ook koplampen komen, alleen moet je wel goed opletten dat je ze voor het vaste land koopt. Wellicht kun je ze van een sloop TF afhalen.

Geplaatst: do okt 13, 2011 10:26 pm
door Cipi
RickO schreef:Op eBay kun je ook koplampen komen, alleen moet je wel goed opletten dat je ze voor het vaste land koopt. Wellicht kun je ze van een sloop TF afhalen.
Yep, i know. Alleen vind ik op het ogenblik geen :(
Er staan er wel op MP, maar ze weten wel wat ze ervoor moeten vragen :shock:

Geplaatst: vr okt 14, 2011 12:33 am
door Bart-K
Nieuwe koplampen zijn nou eenmaal niet goedkoop.
Voor de F kosten ze al ongeveer 200-250 p.st.

Officiëel is het inderdaad zo dat je bij het openen van de kap eerst de achterruit moet losritsen en platleggen alvorens je de kap openklapt, maar in de praktijk doet eigenlijk niemand dit.
Zolang je oplet dat de ruit netjes dubbelgaat zonder scherpe vouwen kan dit geen kwaad.
Als je zondagmiddag naar circuit zolder komt wil ik het je best even voordoen ;)

Problemen met de motor creëer je zelf, als je netjes altijd eerst het blok warmrijd voordat je flink gaat gasgeven en de vloeistofniveau's in de gaten houdt is er niets aan de hand.
Met tijdig en goed onderhoud kun je ook al een berg ellende voor zijn.

Verbruik ligt erg aan je rijstijl, met mijn vvc haal ik gemiddeld zo rond de 1:13/1:15.

Geplaatst: vr okt 14, 2011 8:34 am
door Cipi
Ok,

Bedankt voor je antwoord.
Zou graag naar Zolder willen komen, maar moet helaas werken zondag.
Wat de motor betreft, ik had dus vroeger een 416, was het zelfde verhaal.
Langzaam warm laten worden, ik weet.
Om de hoeveel km moet eigenlijk de distributie riem vervangen worden, en is dat een beetje doenbaar, want echt gunstig licht die motor nou net ook weer niet?
Er worden in UK zeer veel tfjes aangeboden die net rond de 60 a 70000ml erop zitten hebben.

Geplaatst: vr okt 14, 2011 3:43 pm
door JD
Cipi schreef: Ik had vroeger een 416Si., Er zijn toch veel problemen met de koppakking geweest, of niet.
ik dacht eigenlijk dat er in de tf al een nieuw type pakking tussenzat :?
als je er zeker van wilt zijn moet je je even aanmelden bij het belgische mgf / tf forum ;)

Geplaatst: wo mei 30, 2012 9:35 pm
door Kevin
Hieronder:

Afbeelding

Geplaatst: ma jun 11, 2012 5:35 pm
door Eimer
Hallo,

Bij de RDW lieten ze me F zo door gaan, maar voor de apk niet..
Dat palletje is lastig te vinden, ik en me garage konden hem niet vinden
hij zit er wel, maar moet voorbumper er waarschijnlijk af
Om er goed bij te komen.


Het verbruik ligt bij mij ( pas 4 tanken leeg) op gemiddeld 1:11

Een mr2 is zeker ook een leuke auto iets sneller als mijn non VVC
(mr2 waar ik in ree was goed verlaagd)
Maar breekt ook iets sneller uit voor me gevoel
de F voelt lichter aan, is echte cabrio stuurt lekkerder en veel mooier

Owja de kap gaat super snel los en achterraam hoeft niet los
Laats gekeken wat sneller los gaat, een MGF kap of de elecktrishe kap
Van een BMW 120d cabrio, die BMW had zijn kap nog half open staan
Toen ik al klaar was, heerlijk zo'n open dak en stuk beter als het dak van een mr2.