frustrerend stationair probleem

214 216 218 220 25
Plaats reactie
FMB

frustrerend stationair probleem

Bericht door FMB »

Word helemaal koekoek van het gezever omtrend het stationair lopen van mijn 214i'tje. Nu is laatst de temperatuursensor vervangen, inlaatspruitstuk is al eens nagekeken, de stappenmotor is laatst gesteld... en nog steeds heb ik sporadisch last. Vanmiddag opeens weer wel, dan op de terugweg weer niet. Zou het misschien een mogelijkheid zijn dat 't hele zwikkie weer goed gaat werken als de stappenmotor vervangen word voor een nieuw of goed exemplaar??? Help me, pleazz!
tomcat.t16
MG-R Core

Bericht door tomcat.t16 »

Als de stappenmotor defect is kun je hem niet fixen... een andere kan een oplossing zijn.
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
FMB

Bericht door FMB »

Nu hoor ik ook nog wel eens iets over een MAP sensor, of zit ik dan helemaal verkeerd?
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Heb jij een SPI of MPI? Want als het een MPI is heb jij dan al een verbeterde gasklep? Aluminium i.p.v. tuperware.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
tomcat.t16
MG-R Core

Bericht door tomcat.t16 »

Ik zou de ontsteking ook nog eens nakijken als ik jou was... geeft ook regelmatig problemen.
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
FMB

Bericht door FMB »

Heb nu in ieder geval van een sloop wagen de stappenmotor gedemonteerd. En moet zeggen tot nu toe nog geen gekke sprongen in het toerental gezien... ik klop het nog wel eventjes af. Was toevallig ook een 214i dus gelijk het typeplaatje van de achterkant afgehaald, was ik al anderhalf jaar naar op zoek. En een mooie lederen rovermap met instruktieboekje gevonden onder de passagiersstoel... dag kan niet meer stuk ;)
Plaats reactie