Pagina 1 van 1
optrek probleem
Geplaatst: vr sep 09, 2011 11:42 am
door basjebas
Na ongeveer alles te hebben gehad... heb ik nu het volgende probleem:
bij het optrekken rond de 3500 toeren en daar boven stottert ze bij het optrekken. Nu als ik daar even doorheen ga is het even over. maar als ik dan het gas weer heb losgelaten en dan weer gas ga geven is het er weer.
het probleem heb ik al wat vaker gehad maar dan was het even van gas naar benzine schakelen en het was weer over maar nu helaas niet.
heb t gevoel dat het begonnen is na de regen van afgelopen week. want de eerste paar 100km na mijn koppakking had ik er geen last van.(scheen de zon)
De Bougies zijn ongeveer 20k vervangen door "speciale"gas bougies.
verder heb ik alle bougieskabels even losgehaald en schoon geblazen. wel zag ik dat bij de 1 kabel de bovenkant waar je hem makkelijk er mee afhaald er af is.
de verdelerkap/rotor heb even losgehaald en schoon geblazen maar dat heeft niet geholpen.
wat kan dit zijn?? het is namelijk best irritant.
oja als ik stationair loopt ie goed en als ik de koppeling in druk en dan gas geef loopt ze ook goed..
Geplaatst: vr sep 09, 2011 11:55 am
door tomcat.t16
Doet ie dat ook als je 3500 toeren maakt in zijn vrij?
Geplaatst: vr sep 09, 2011 11:56 am
door basjebas
nee dan niet alleen als die in een versnelling zit..
Geplaatst: vr sep 09, 2011 12:02 pm
door 118GTR
Alleen als hij belast wordt dus.
ik zou de ontsteking nakijken (eventueel bougies schoonmaken)
Daarna de gas verdeler en de "injectoren/vacuum klepjes"
Geplaatst: vr sep 09, 2011 12:11 pm
door basjebas
ja idd alleen met belansting..
De bougies zal ik dan nog maar even schoonmaken.
ik weet niet of de gas verdeler er ook iets mee te maken heeft want ik heb het ook op benzine.. dus niet alleen op das.
zou een busje injector reiniger helpen dat misschien de injectoren verstopt zitten??
Geplaatst: vr sep 09, 2011 12:59 pm
door tomcat.t16
Ah, daar had ik overheen gelezen. Klinkt als ontsteking, hoe is de kabel van de bobine naar de verdelerkap? Of de bobine zelf?
Geplaatst: vr sep 09, 2011 1:23 pm
door basjebas
Dat is toch die.kabel die in het midden van de verdeler zit? En dan ergens na onder t spruitstuk gaat? Dat zou inderdaad kunnen.want die.is.losgeweest toen.we de thermostaat hadden vervangen. Daarna is het eigelijk.erg geworden.
Geplaatst: vr sep 09, 2011 1:26 pm
door tomcat.t16
Die kabel is het
Geplaatst: vr sep 09, 2011 1:36 pm
door basjebas
Ga ik die nog controleren.
Geplaatst: vr sep 09, 2011 7:31 pm
door Chrisjuh
Heey Bas,
Ik had zelf al een tijdje het probleem dat als ik de motor zwaar belastte, vooral bij lage toeren (tot 2500 zeg maar), dat ie af en toe oversloeg.
Ben toen bij een gasspecialist geweest (deed alles gewoon goed op benzine), en toen is het gas verdeelhuis vervangen, deze was helemaal vervuild van binnen.
Dit loste een groot deel het probleem op, maar nog niet helemaal. Heb toen ook de bougies nog vervangen, deed toen alles weer helemaal goed.
Heb geen speciale gasbougies ofzo, zolang er maar 1 elektrode in zit, geen 3 bijvoorbeeld.
Dus ik zou als ik jou was inderdaad het probleem eerst zoeken in de ontsteking.
Of het uberhaupt aan je gassysteem ligt kan een specialist in een half uurtje voor je uitzoeken (bij mij wisten ze t na 15 minuten al..)
Succes ermee iig
Geplaatst: vr sep 09, 2011 7:35 pm
door basjebas
zal de bougies nog controleren/vervangen.
maar nu was ik vanmiddag weer naar mn werk met de rover. in het begin had ze er weer last van. maar na daar door heen gereden te hebben was t in een keer over.
vreemd....
Geplaatst: do okt 06, 2011 8:51 am
door basjebas
Zo probleem is nu opgelost. Dacht dat het al eerder over was omdat ze er bijna nooit meer last van had. Tot een paar dagen terug.
Ongeveer de heleweg naar mijn werk geen probleem. Tot 5 km voor mijn werk de auto er in een keer meestop. Ik de auto nog aan de kant gezet en toen maar de anwb gebeld om 05.30. Na 10 min er eindelijk achter gekomen waar ik stond. Was de anwb zo terplaatsen. Ok probeer maar te starten.. nou heeft de auto dus geen zin in.
Dus hij gaat maar de ontsteking bougie 1-3 goed de 4e was gewoon kapot.
Ik vraag dus aan hem wil je een nieuwe bougie(kreeg een blik van wat the f.... moet jij met bougies in je auto). Een nieuwe bougie er in gestopt en de auto start weer met moeite op benzine. Hij de vonk nog gecontroleert. Die was dus te zwak.
Uiteindelijk wegkunnen rijden en dus naar de garage. Ik alle overige bougies vervangen. En ff op lpg laten lopen. Mooi dacht ik ze doet t weer. Ik rij weer eeg bij ee garage en geef 1keer volgas op lpg en ze stop weer. Garagegebeld. Dus afslepen.
Wij de vonk van de bobine gecontroleert. Maar vonkte als de knetters. Ok de vonk bij de bougie controleren. Niets. Hmmm andere bougie ook niets. Dus konden nog maar 2dingen zijn. Verdelerkap en rotor.
Die dus vervangen en nu werkt allles weer perfect.