Pagina 1 van 2

Maestro

Geplaatst: ma feb 24, 2003 12:42 pm
door Mini Power
Hallo,

Heeft iemand ervaring met de MG Maestro 2.0 efi?
Maat van me gaat er eentje opknappen...
Zijn wel apparte auto's!!!
Heeft nog iemand onderdelen liggen, hij heeft er geen kenteken van MG bij maar van austin...

Geplaatst: ma feb 24, 2003 5:24 pm
door Montego
ja hoor :!: (ervaring). wat wil je weten :?: ,meschien heb je wat aan deze site 8)
http://www.mgcars.org.uk/cambs.mgoc/fwd ... ml#Maestro

Geplaatst: wo mei 21, 2003 11:58 pm
door Robert-220TC
dan is het waarschijnlijk een austin dei omgebouwd is tot een mg
orgineel stonden ze namelijk gewoon als mg op het kenteken bewijs

Geplaatst: do mei 22, 2003 3:11 pm
door Mini Power
Nee, de MG is de donor auto. Daar zit geen kenteken bij.

Geplaatst: wo jun 11, 2003 11:01 pm
door Montego

Geplaatst: ma jul 05, 2004 6:25 pm
door Mini Power
Hij heeft hem net terug van de spuiter... Hij wordt super vet!
MG X-power Grey met MG F trophy velgen! Turbo uitbouwset!

Ik zal eens zorgen dat ie wat plaatjes laat zien... ;)

Geplaatst: ma jul 05, 2004 7:40 pm
door Robert-220TC
Me pa heeft nog een versn.bak motor dynamo en diverse deurrubbers,koplampen etc etc
van een mg maestro en van een mg montego
liggen voor de gene die wat nodig heeft
schrijf dan aub op wat en wat jue dr voor wilt geven dan gaat ik ff op zoek wat er nog ligt (als het niet weggegooid is:( )

Geplaatst: ma jul 05, 2004 8:55 pm
door Mini Power
Van 2.0 turbo? :twisted: Links/rechts gestuurd?

Ik zal het hem eens vertellen, hij is wel eens ooit op t forum geweest... Maar heeft er (te) weinig tijd voor... :|

Geplaatst: ma jul 05, 2004 9:41 pm
door 118GTR
elk 2 liter roverblok past. De O, M en T-series hebben allemaal hetzelfde onderblok.

Zet er dus lekker een T16 Turbo in met 200 pk, misschien is het goedkoper om er een M16 Turbo in te zetten(180 pk), die liggen in al die 820 ti's

Geplaatst: ma jul 05, 2004 9:45 pm
door Mini Power
Ik wist wel dat ze ongeveer hetzelfde waren maar niet dat het onderblok precies hetzelfde is...

Kun je dan ook de kop van een T op een O onderblok zetten? Of kun je dat beter niet doen?

Ik weet ook nog wel een 820 slooper staan, maar hij rijdt eerst eens met het orginele blok, ook wel snel genoeg... :twisted:

Maar sneller is beter :!:

Geplaatst: di jul 06, 2004 6:59 am
door Mista T
118GTR schreef:
goedkoper om er een M16 Turbo in te zetten(180 pk), die liggen in al die
820 ti's
DAcht dat er in de 820TI ook een t16 lag, maar met aangepaste ECU

Geplaatst: di jul 06, 2004 11:52 am
door 118GTR
het verschilt, beide motoren zijn gebruikt in de 800. Maar die oudere M16's zijn goedkoper.

Geplaatst: di jul 06, 2004 7:36 pm
door Robert-220TC
minipower schreef:Hallo,

Heeft iemand ervaring met de MG Maestro 2.0 efi?
Maat van me gaat er eentje opknappen..
je vroeg toch voor een 2.0 efi
voor de turbo hebben we geen spullen meer

Geplaatst: di jul 06, 2004 7:40 pm
door 118GTR
Mini Power schreef:Ik wist wel dat ze ongeveer hetzelfde waren maar niet dat het onderblok precies hetzelfde is...

Kun je dan ook de kop van een T op een O onderblok zetten? Of kun je dat beter niet doen?

Ik weet ook nog wel een 820 slooper staan, maar hij rijdt eerst eens met het orginele blok, ook wel snel genoeg... :twisted:

Maar sneller is beter :!:
tja kan prima, sterker nog ik zei toch dat de onderblokken hetzelfde waren. Nou het zijn allemaal o-serie onderblokken. Een T16 is een T-kop op een O-onderblok.

Geplaatst: wo jul 07, 2004 12:35 pm
door Dutch
de 820ti is puur t16 blok net als in de 220tc alleen heeft de tc een andere ecu en iets andere nokkenassen(en zoals de engelsen zeggen choco pistons)

oftewijl de vitesse, vitesse sport, 620ti, 220gti-t, 220gsi-t, 420gsi-t, 220tomcat/ turbocoupe. is allemaal t16blok

de 800 mk1 tickford torbo is wel een ander blok (m dacht ik)
en in de maestro turbo ligt weer de o serie dacht ik

iig vanaf 1993 allemaal t16 met 200bhp op de 800vitesse na die had 180bhp(en daar kan ik ook wel mee leven)

Geplaatst: wo jul 07, 2004 2:31 pm
door 118GTR
de T-series is de opvolger van de M-series. de T-serie zit in de auto's van NA 1992. Dus idd de 220 coupe en consorten.

En ik heb een M16 turbo blok gezien(bij een sloper).

Dus die moet dan volgens mij uit een 800 komen, of misschien een meastro/montego