Pagina 1 van 2
MG ZS uitlijnrapport
Geplaatst: di aug 30, 2011 10:21 pm
door MGDan
Iemand hier ooit zijn ZS laten uitlijnen en het rapport bewaard?
Ik ben op zoek naar de (fabrieks)waarde voor de "Totale Hoek".
Deze komt standaard op een uitlijnrapport voor en is niet verstelbaar dus zou op elke schadevrije MG ZS hetzelfde moeten zijn. Wie met een uitlijnrapport kan deze even voor me checken en de waarde hier posten?
Alvast bedankt
Geplaatst: wo aug 31, 2011 2:41 pm
door littldevil
ik denk dat het ongeveer voor de zs en de zr hetzelfde zal zijn
ik weet dat het voor een zr 0°10' min 0°16' ideaal de max ben ik vergeten
maar als het gaat op een auto op belgische keuring mag je van uw min en max waarde 0°10' afwijken omdat het een vaste as is en deze niet kan gewijzigd worden
Geplaatst: wo aug 31, 2011 3:03 pm
door 118GTR
Ik ben bang dat een ZR en ZS totaal verschillende auto's zijn met o.a. een ander type voor- en achter-wiel ophanging.
Een 400 zou hetzelfde kunnen zijn, maar die zijn std een stuk hoger en ben bang dat ook dat behoorlijk afwijking geeft.
(hetzelfde geld voor de 45)
Geplaatst: wo aug 31, 2011 3:11 pm
door MGDan

dankje maar ik heb het hier niet over sporing.
Bij nader inzien wil ik eigenlijk liever de k.p.i. (dwarshelling) weten, aangezien totale hoek toch nog kan verschillen a.d.h. hoeveelheid camber. Aangezien camber + k.p.i. = incuded angle (totale hoek)
Dus bij deze graag de k.p.i. en alleen van ZS (ZR is compleet anders ivm MacPherson)
Geplaatst: wo aug 31, 2011 3:47 pm
door mg-zs
Ik ga de mijne pas volgend jaar doen.
Geplaatst: wo aug 31, 2011 3:52 pm
door bam
En de 400/45 is ook echt anders.
Bovenste draagarmen zijn anders.
Geplaatst: wo aug 31, 2011 8:42 pm
door mg-zs
Klopt inderdaad
Geplaatst: wo aug 31, 2011 9:58 pm
door 118GTR
Weer wat geleerd, misschien toch maar een keertje die draagarmen kopen dan. Ik heb de ZS 120 veren en dempers(eigenlijk van een 180) onder mijn 400 en het verschil is echt enorm.
Geplaatst: wo aug 31, 2011 10:46 pm
door mg-zs
bij de 45 hoef je alleen maar die van links naar rechts te plaatsen
en die van rechts naar links te plaatsen
dan heb je de zs setup

Geplaatst: wo aug 31, 2011 11:31 pm
door arjen
fusseepenhoek (kpi) 11 graden en 10 minuten
camber 0 graden en 20 minuten
Een minuut is een 60e deel van een graad.
Geplaatst: do sep 01, 2011 6:22 pm
door MGDan
Thanks
Heb je de waarde uit een MG manual of uitlijnrapport?
Geplaatst: ma sep 05, 2011 6:20 pm
door arjen
Van een manual
Geplaatst: di sep 27, 2011 12:25 pm
door MGDan
edit
Geplaatst: wo okt 30, 2013 1:21 am
door MGDan
Ik zal bij deze
mijn eigen uitlijnrapport eens posten
ps. sporing achter op neutraal was even ter experiment heb hem nu weer op spec staan.
Hier kan je zien dat de fabriekswaarde voor K.P.I. die Arjen 2 jaar geleden opgaf correct is.
Volledige fabriekswaarde:
Voor:
Wielvlucht (camber) -20min
Askanteling (caster) +4graden 15min
Sporing (toe) 0min
K.P.I. (fuseepen hoek) 11graden 10min
Totale hoek (K.P.I. -/- camber) 10graden 50min
Achter:
Wielvlucht (camber) -45min
Sporing (toe) +11min per kant
Als iemand ook vergelijkend materiaal wil posten.....graag!
Geplaatst: wo okt 30, 2013 8:20 am
door Dr Doggystyle
ben eigenlijk wel heel benieuwd wat voor een ZS jij hebt ?
heb er nog geen fotos van gezien... dacht altijd dat je een honda had

Geplaatst: wo okt 30, 2013 8:30 am
door mg-zs
Zal die van mij eens opgraven
