MG ZS uitlijnrapport
MG ZS uitlijnrapport
Iemand hier ooit zijn ZS laten uitlijnen en het rapport bewaard?
Ik ben op zoek naar de (fabrieks)waarde voor de "Totale Hoek".
Deze komt standaard op een uitlijnrapport voor en is niet verstelbaar dus zou op elke schadevrije MG ZS hetzelfde moeten zijn. Wie met een uitlijnrapport kan deze even voor me checken en de waarde hier posten?
Alvast bedankt
Ik ben op zoek naar de (fabrieks)waarde voor de "Totale Hoek".
Deze komt standaard op een uitlijnrapport voor en is niet verstelbaar dus zou op elke schadevrije MG ZS hetzelfde moeten zijn. Wie met een uitlijnrapport kan deze even voor me checken en de waarde hier posten?
Alvast bedankt
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Ik ben bang dat een ZR en ZS totaal verschillende auto's zijn met o.a. een ander type voor- en achter-wiel ophanging.
Een 400 zou hetzelfde kunnen zijn, maar die zijn std een stuk hoger en ben bang dat ook dat behoorlijk afwijking geeft.
(hetzelfde geld voor de 45)
Een 400 zou hetzelfde kunnen zijn, maar die zijn std een stuk hoger en ben bang dat ook dat behoorlijk afwijking geeft.
(hetzelfde geld voor de 45)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
dankje maar ik heb het hier niet over sporing.
Bij nader inzien wil ik eigenlijk liever de k.p.i. (dwarshelling) weten, aangezien totale hoek toch nog kan verschillen a.d.h. hoeveelheid camber. Aangezien camber + k.p.i. = incuded angle (totale hoek)
Dus bij deze graag de k.p.i. en alleen van ZS (ZR is compleet anders ivm MacPherson)
Bij nader inzien wil ik eigenlijk liever de k.p.i. (dwarshelling) weten, aangezien totale hoek toch nog kan verschillen a.d.h. hoeveelheid camber. Aangezien camber + k.p.i. = incuded angle (totale hoek)
Dus bij deze graag de k.p.i. en alleen van ZS (ZR is compleet anders ivm MacPherson)
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Weer wat geleerd, misschien toch maar een keertje die draagarmen kopen dan. Ik heb de ZS 120 veren en dempers(eigenlijk van een 180) onder mijn 400 en het verschil is echt enorm.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Ik zal bij deze mijn eigen uitlijnrapport eens posten
ps. sporing achter op neutraal was even ter experiment heb hem nu weer op spec staan.
Hier kan je zien dat de fabriekswaarde voor K.P.I. die Arjen 2 jaar geleden opgaf correct is.
Volledige fabriekswaarde:
Voor:
Wielvlucht (camber) -20min
Askanteling (caster) +4graden 15min
Sporing (toe) 0min
K.P.I. (fuseepen hoek) 11graden 10min
Totale hoek (K.P.I. -/- camber) 10graden 50min
Achter:
Wielvlucht (camber) -45min
Sporing (toe) +11min per kant
Als iemand ook vergelijkend materiaal wil posten.....graag!
ps. sporing achter op neutraal was even ter experiment heb hem nu weer op spec staan.
Hier kan je zien dat de fabriekswaarde voor K.P.I. die Arjen 2 jaar geleden opgaf correct is.
Volledige fabriekswaarde:
Voor:
Wielvlucht (camber) -20min
Askanteling (caster) +4graden 15min
Sporing (toe) 0min
K.P.I. (fuseepen hoek) 11graden 10min
Totale hoek (K.P.I. -/- camber) 10graden 50min
Achter:
Wielvlucht (camber) -45min
Sporing (toe) +11min per kant
Als iemand ook vergelijkend materiaal wil posten.....graag!
- Dr Doggystyle
- Beheerder
- Berichten: 26466
- Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
- Woonplaats: het MG-R Forum
ben eigenlijk wel heel benieuwd wat voor een ZS jij hebt ?
heb er nog geen fotos van gezien... dacht altijd dat je een honda had
heb er nog geen fotos van gezien... dacht altijd dat je een honda had
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21-nu
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21-nu
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland