MG ZS uitlijnrapport

MGDan
MG-R Fanatic
Berichten: 118
Lid geworden op: za jan 08, 2005 2:05 pm
Woonplaats: Hoofddorp

MG ZS uitlijnrapport

Bericht door MGDan »

Iemand hier ooit zijn ZS laten uitlijnen en het rapport bewaard?

Ik ben op zoek naar de (fabrieks)waarde voor de "Totale Hoek".
Deze komt standaard op een uitlijnrapport voor en is niet verstelbaar dus zou op elke schadevrije MG ZS hetzelfde moeten zijn. Wie met een uitlijnrapport kan deze even voor me checken en de waarde hier posten?

Alvast bedankt
littldevil

Bericht door littldevil »

ik denk dat het ongeveer voor de zs en de zr hetzelfde zal zijn

ik weet dat het voor een zr 0°10' min 0°16' ideaal de max ben ik vergeten

maar als het gaat op een auto op belgische keuring mag je van uw min en max waarde 0°10' afwijken omdat het een vaste as is en deze niet kan gewijzigd worden
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Ik ben bang dat een ZR en ZS totaal verschillende auto's zijn met o.a. een ander type voor- en achter-wiel ophanging.

Een 400 zou hetzelfde kunnen zijn, maar die zijn std een stuk hoger en ben bang dat ook dat behoorlijk afwijking geeft.
(hetzelfde geld voor de 45)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
MGDan
MG-R Fanatic
Berichten: 118
Lid geworden op: za jan 08, 2005 2:05 pm
Woonplaats: Hoofddorp

Bericht door MGDan »

:) dankje maar ik heb het hier niet over sporing.

Bij nader inzien wil ik eigenlijk liever de k.p.i. (dwarshelling) weten, aangezien totale hoek toch nog kan verschillen a.d.h. hoeveelheid camber. Aangezien camber + k.p.i. = incuded angle (totale hoek)


Dus bij deze graag de k.p.i. en alleen van ZS (ZR is compleet anders ivm MacPherson)
Gebruikersavatar
mg-zs
Hairpin Hater
Berichten: 3757
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
Woonplaats: Maastricht

Bericht door mg-zs »

Ik ga de mijne pas volgend jaar doen.
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

En de 400/45 is ook echt anders.
Bovenste draagarmen zijn anders.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
mg-zs
Hairpin Hater
Berichten: 3757
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
Woonplaats: Maastricht

Bericht door mg-zs »

Klopt inderdaad
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Weer wat geleerd, misschien toch maar een keertje die draagarmen kopen dan. Ik heb de ZS 120 veren en dempers(eigenlijk van een 180) onder mijn 400 en het verschil is echt enorm.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
mg-zs
Hairpin Hater
Berichten: 3757
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
Woonplaats: Maastricht

Bericht door mg-zs »

bij de 45 hoef je alleen maar die van links naar rechts te plaatsen
en die van rechts naar links te plaatsen
dan heb je de zs setup :mrgreen:
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

fusseepenhoek (kpi) 11 graden en 10 minuten
camber 0 graden en 20 minuten

Een minuut is een 60e deel van een graad.
MGDan
MG-R Fanatic
Berichten: 118
Lid geworden op: za jan 08, 2005 2:05 pm
Woonplaats: Hoofddorp

Bericht door MGDan »

Thanks :thumb:

Heb je de waarde uit een MG manual of uitlijnrapport?
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Van een manual
MGDan
MG-R Fanatic
Berichten: 118
Lid geworden op: za jan 08, 2005 2:05 pm
Woonplaats: Hoofddorp

Bericht door MGDan »

edit
Laatst gewijzigd door MGDan op di nov 12, 2013 12:35 am, 1 keer totaal gewijzigd.
MGDan
MG-R Fanatic
Berichten: 118
Lid geworden op: za jan 08, 2005 2:05 pm
Woonplaats: Hoofddorp

Bericht door MGDan »

Ik zal bij deze mijn eigen uitlijnrapport eens posten :)

ps. sporing achter op neutraal was even ter experiment heb hem nu weer op spec staan.

Hier kan je zien dat de fabriekswaarde voor K.P.I. die Arjen 2 jaar geleden opgaf correct is.

Volledige fabriekswaarde:

Voor:
Wielvlucht (camber) -20min
Askanteling (caster) +4graden 15min
Sporing (toe) 0min
K.P.I. (fuseepen hoek) 11graden 10min
Totale hoek (K.P.I. -/- camber) 10graden 50min

Achter:
Wielvlucht (camber) -45min
Sporing (toe) +11min per kant


Als iemand ook vergelijkend materiaal wil posten.....graag!
Gebruikersavatar
Dr Doggystyle
Beheerder
Berichten: 26466
Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
Woonplaats: het MG-R Forum

Bericht door Dr Doggystyle »

ben eigenlijk wel heel benieuwd wat voor een ZS jij hebt ?
heb er nog geen fotos van gezien... dacht altijd dat je een honda had :mrgreen:
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21-nu
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
mg-zs
Hairpin Hater
Berichten: 3757
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
Woonplaats: Maastricht

Bericht door mg-zs »

Zal die van mij eens opgraven :lol:
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer
Plaats reactie