Pagina 1 van 1

druppels onder de passagierskant (koelvloeistof?)

Geplaatst: zo aug 21, 2011 6:58 pm
door basspower
hey allemaal, ik ben nieuw hier, heb sinds enkele dagen mijn MG zr 105 1400tj .vandaag eerste keer alleen gereden (met l uiteraard :p).
hele dag geen problemen, rijd ik de oprit op bij men thuis zie ik sporen van lekkage op de oprit . als ik de motorkap open doe zie ik dat de koelvloeistof uit de half dichtgedraaide dop uitgesijpelt is dus ligt er lichtbruine vloeistof over de darmen die daar lopen en een beetje verder ligt ook roze koelvloeistof . onder de passagierskant lekken soms bruine druppels . iemand raad ? dankjewel!

groeten vanuit belgië , mitchell.

Geplaatst: zo aug 21, 2011 11:17 pm
door Järv
Was deze MG, in vergelijk met gelijkwaardige MG's erg goedkoop?
Zo ja en zit er in die plastic-koelvloeistofbol bruine smurrie ipv koelvloeistof ... dan hebben ze je een auto verkocht met een kapotte koppakking.

... ik hoop voor je dat ik het mis heb.

Geplaatst: ma aug 22, 2011 11:25 am
door basspower
ik heb hem 2de hands gekocht bij iemand dat er veel verstand van heeft .
hij is van 2002 , 1400tje 116000 km's 3250€ :) .
en er zit gewoon licht roze vloeistof in de bol .

groetjes mitchell

Geplaatst: ma aug 22, 2011 1:23 pm
door bam
Als er gewoon licht roze vloeistof in het reservoir zit en de dop zat los dan was die losse dop mogelijk de oorzaak.
Opvullen en dop weer vastdraaien.
Maar als het bruin van kleur is, ja dan heb je een probleem

Geplaatst: ma aug 22, 2011 1:45 pm
door tomcat.t16
Het kan ook een lekkende waterpomp, of thermostaathuis zijn... die zitten ook aan die kant. Welkom trouwens :P

Geplaatst: ma aug 22, 2011 2:02 pm
door Yme
Kan dan ook dat zn dop stuk is, heb ik met de 200 gehad bleek de dop geen druk aan te kunnen.

Geplaatst: ma aug 22, 2011 7:17 pm
door basspower
bam schreef:Als er gewoon licht roze vloeistof in het reservoir zit en de dop zat los dan was die losse dop mogelijk de oorzaak.
Opvullen en dop weer vastdraaien.
Maar als het bruin van kleur is, ja dan heb je een probleem
de losse dop was blijkbaar de oorzaak van de onnodige paniek :D.
tog bedankt voor de snelle reacties .
dan heb ik nog een vraagje over de banden.
ik heb laag profielbanden , weet iemand hoeveel bar er vanvoor en vanachter op moet?

groetjes mitchell

Geplaatst: ma aug 22, 2011 7:49 pm
door bam
Ik rijd met 225 45 18 en zet ze op 2.5 bar, anders slijten ze aan de buitenzijde met 2.5 slijten ze gelijkmatig en dat stuurt lekker maar ik heb een totaal ander type auto.

Dus slijten ze aan de buitenzijde dan zijn ze te zacht slijten ze in het midden van het profiel dan zijn ze te hard. Maar ik zou niet harder dan 2.5 gaan.

Geplaatst: ma aug 22, 2011 8:04 pm
door p@p@zs
Ik rijd ook met 2.5 bar en dan in de maat 205/40/17

Geplaatst: ma aug 22, 2011 10:28 pm
door 118GTR
normaal gesproken 2.0 tot 2.4, ik vind zelf dat wat harder prettig rijd. Het voelt wat preciezer, wel iets minder grip)