Pagina 1 van 1
K-serie distributieriem timing
Geplaatst: wo aug 17, 2011 12:04 am
door 118GTR
Foto van een correct getimde 16v k-serie motor, de foto is
clickbaar:
Check de gele lijntjes voor de referencie punten.

Geplaatst: wo aug 17, 2011 11:21 am
door tomcat.t16
Het zou ook handig zijn om een foto te plaatsen met de bouten verwijderd zodat je kunt zien in welk slot de pinnen aan de nokkenassen zitten...
Anders kun je straks weer gaan uitleggen dat IN en EX verkeerd staan als de motor niet aanslaat...

Geplaatst: wo aug 17, 2011 12:10 pm
door 118GTR
Wel een goeie idd, maar deze heb ik uit mijn foto verzameling geplukt (foto is een paar jaar oud)
En wie timed nu een riem terwijl de nokassenwielen "los" hangen, met het plaatsen zal de riem de wielen van de nokassen af trekken, maar 1-maal op zijn plaats gaat het wel goed denk ik.
Misschien heb ik nog een tweede foto, ik ga even spitten.
Geplaatst: wo aug 17, 2011 2:57 pm
door Boekie
Mooi en duidelijk voorbeeld
Handig
Geplaatst: do aug 18, 2011 12:16 pm
door Sander02
Hoe lang is een garage eigenlijk bezig met vervangen van riem en spanrollen van een Rover.
Geplaatst: do aug 18, 2011 12:22 pm
door tomcat.t16
Sander02 schreef:Hoe lang is een garage eigenlijk bezig met vervangen van riem en spanrollen van een Rover.
Afhankelijk van hoe smerig/ schoon alles is, en hoe goed de krukaspoeliebout eraf gaat... 2,5 - 4 uurtjes denk ik. (Gebaseerd op eigen werkzaamheden) inclusief ouwehoeren en gereedschap zoeken.
Geplaatst: do aug 18, 2011 12:27 pm
door Rik
Bij een Rover 400 zo'n 3hr terwijl het bij een Rover 200/25 zo'n 2hr werk is. 't Ligt veelal niet aan de riem of motor, maar eerder aan hoeveel er los moet om er bij te kunnen komen.