11 Tegen de 911

Dennis 25 Vi

11 Tegen de 911

Bericht door Dennis 25 Vi »

Dit is een test van het blad GTO, waar 11 auto's het moeten opnemen tegen de Porsche 911, en dan niet voor de snelheid, maar het gevoel van de auto.

De volgende auto's zijn getest.
- Ford Sportka
- Suzuki Ignis Sport
- Toyota Yaris T-Sport
- Fiat Stilo Abarth 5M17
- Volkswagen Lupo GTI
- Skoda Fabia RS
- MG ZR 160
- Seat Leon 1.8 20VT Cupra R
- Honda Civic Type R
- Peugeot 206 RC
- Renault Clio RS

Dit schrijft men over de ZR 160.

Het zou heel gemakkelijk zijn om de MG ZR vreselijk neer te sabelen. Want de tand des tijds heeft duidelijke sporen achtergelaten. Wie een auto alleen met zijn verstand zou kopen, zou hem laten staan om de sponzige versnellingsbak, de weinig stijve carroserie, het gerammel en de te kleine stoelen. Maar de ZR koop je met emotie, veel emotie. Want deze MG was voor ons als een weerzien met de Glof GTI uit de jaren tachtig. Hij ziet er niet alleen vreselijk dik uit, hij heeft ook nog eens een lekkere rauwe motor. Het gaspedaal gaat zwaar en klinkt prettig ouderwets. Het rijden op ons testparcours is puur vermaak. Want de MG ZR ligt ontzettend goed. Hij geeft geen krimp en blijft goed in het spoor. En hij is zo stug dat je elke vezel in je lijf voelt als je over een hobbel knalt. Het heerlijke dikke stuur ligt prettig in je vuisten en de tamelijk zware besturing staat garant voor veel gevoel. Het plezier wordt hooguit een beetje bedorven door de remmen die heel laat aangrijpen en erg sponzig zijn, maar verder is dit een puur racertje.

911 Ladder (Conclusie)

Wikken en wegen is het met de MG ZR 160, de Peugeot 206 RC en de Renault Clio RS. De 206 en de Clio zijn erg aan elkaar gewaagd en het zijn lekkere rauwe gooi en smijtbakken. Het fijne onderstel zorgt voor veel vermaak. Helaas gooien de prijzen en de zitpositie roet in het eten.De MG is veel goedkoper, maar erg verouderd en er is veel op aan te merken. Toch scoort hij hoog op onze 911 ladder, omdat het een auto is die je heel veel rijgevoel biedt. Je moet hem echt tot leven wekken en daarbij is het onderstel ook erg goed. Deze 3 auto's hebben we ongeveer even hoog zitten.


Ik zou toch zeggen dat de ZR 160 deze test goed door heen gekomen is. Alleen dat ie erg verouderd is, maar dat hoor je iedereen zeggen, ik weet niet wat de heren dan mooi vinden?? Een ding ben ik wel met hun eens, het gerammel in het interieur is niet van deze tijd, maar daar is een goede oplossing voor, gewoon een leuke einddemper en een geluidsinstallatie, hoor je niks meer kraken :D :D :D :D .
Dennis

Bericht door Dennis »

ik snap ook vaak niet wat ze bedoelen met verouderd.... :?
Gebruikersavatar
MGPete
MG-R Freak
Berichten: 1970
Lid geworden op: ma aug 18, 2003 11:29 am
Woonplaats: Scheveningen
Contacteer:

Bericht door MGPete »

Dennis schreef:ik snap ook vaak niet wat ze bedoelen met verouderd.... :?
Neem bv de ZS, deze heeft het interrieur van een '98 Civic. Denk dat ze zoiets bedoelen met verouderd ... :?

C Ya
Pete
AfbeeldingAfbeelding
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
rover220GTi

Bericht door rover220GTi »

Klinkt dit niet een beetje vreemd?

eerst zeggen ze
de weinig stijve carroserie
en dan iets naar onderen...
de MG ZR ligt ontzettend goed. Hij geeft geen krimp en blijft goed in het spoor. En hij is zo stug....
en ik moet zeggen dat ik het een vreemde test vind, allemaal kleine autotjes die "weining" kosten vergelijken met een dure sport auto...maargoed...

Erik :roll:
Dennis

Bericht door Dennis »

MGPete schreef: Neem bv de ZS, deze heeft het interrieur van een '98 Civic. Denk dat ze zoiets bedoelen met verouderd ... :?
ja, zoiets zou het kunnen zijn.....maar het ziet er toch gewoon goed uit?
Ik kan heel veel interieurs opnoemen die er niet uitzien in verhouding tot het ZS / 45 / Civic interieur :)
SilverCupr@

Bericht door SilverCupr@ »

rover220GTi schreef:en ik moet zeggen dat ik het een vreemde test vind, allemaal kleine autotjes die "weining" kosten vergelijken met een dure sport auto...maargoed...
Ik heb de test niet helemaal gelezen, maar wat ik ervan zag vond ik het ook nogal vreemd. Zeker de eindwinnaar (de Ford Sportka) die qua gevoel en uitstraling het dichtst in de buurt van de 911 zou komen (je zou denken dat bijv. de Clio RS ook een aardig smijtbakkie is)
Het vreemde is dat het over het algemeen kleine en nog redelijk betaalbare bakkies testen, en er dan een Leon Cupra R bij staat (toch een bak van € 35.000).
Wat me wel opviel was dat deze Leon in de tussensprint een 911 verslaat... :D
Maar de test op zich vond ik ook erg vreemd, maar goed.....

Remco
Dennis 25 Vi

Bericht door Dennis 25 Vi »

De test gaat (over hoe ik het begrepen heb) om een auto die qua gevoel, dus beleving, rijgedrag etc het dichtst in de buurt van de 911 komt. Dus een auto die veel rijplezier bied :D :D . En inderdaad lopen de prijzen aardig uiteen, bijvoorbeeld zoals de cupra, type R, RC en de RS.

Maar ik krijg steeds sterker het gevoel als op de 200/25/ZR/400/45/ZS geen Rover of MG op gestaan had, maar Honda, dat er veel meer van deze auto's rond hadden gereden. Ben ik blij dat er gewoon dan Rover of MG op staat, anders hadden we ook zo'n CRX of Civic VTi overvloed gehad :D :D :D .
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Tja...

daar komt ie nog wel redelijk goed uit... Kan je in iedergeval zeggen dat ie bij de top3 zat....
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Gebruikersavatar
MGPete
MG-R Freak
Berichten: 1970
Lid geworden op: ma aug 18, 2003 11:29 am
Woonplaats: Scheveningen
Contacteer:

Bericht door MGPete »

Toch wel een beetje raar dat ik tests en auto magazines alleen de ZR aan de orde komt. Ik heb nog geen vergelijkingstest, rijtest of magazines gezien waarin er een ZS wordt besproken ... :?

Mooi, blijft 'ie tenminste exclusief 8)

C Ya
Pete
AfbeeldingAfbeelding
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Een Ka ? ... winnaar ? ... gevoel en beleving ?

Ik zal maar niet herhalen wat Annemieke van die auto vond toen ze erin ging zitten.
Maar de ford dealer was er niet echt blij mee.

Ik heb me toen (voor het eerst) heel verstandig afzijdig gehouden :rofl:

'k snap het nut van zulk soort testjes zowiezo niet.
De Stilo, Leon, ZR en Civic Zijn nou niet echt te vergelijken met een Ignis of een Yaris dunkt me zo.
en alles dan nog eens vergelijken met een platgeslagen kever?

Krijgen we dadelijk ook nog tests tussen een Corvette, een Merc Sprinter, een Hymer, een amphicar, een Rolls en een Reliant Robin .... Gôh, de corvette mist toch wel de opbergmogelijkheden die de sprinter wel heeft ....
en dan alles vergelijken met een Peterbuild :rofl:

Cheers,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
SonOfOdin

Bericht door SonOfOdin »

Maar hoe exclusief is de ZS...
vraag me ernstig af hoeveel er in Nederland rondrijden.
Buiten de 2 die ik gespot heb en degenen hier en verder op internet...

Wilde gok: 750... maar dan zouden er dus in Rotterdam 30 moeten rondrijden en dat kan ik me ook weer niet voorstellen...

ik bedenk me: 300...
Gebruikersavatar
MGPete
MG-R Freak
Berichten: 1970
Lid geworden op: ma aug 18, 2003 11:29 am
Woonplaats: Scheveningen
Contacteer:

Bericht door MGPete »

SonOfOdin schreef:Maar hoe exclusief is de ZS...
vraag me ernstig af hoeveel er in Nederland rondrijden.
Buiten de 2 die ik gespot heb en degenen hier en verder op internet...

Wilde gok: 750... maar dan zouden er dus in Rotterdam 30 moeten rondrijden en dat kan ik me ook weer niet voorstellen...

ik bedenk me: 300...
280 in NL over de gehele Z-serie

C Ya
Pete
Laatst gewijzigd door MGPete op do mei 06, 2004 10:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
SonOfOdin

Bericht door SonOfOdin »

Gok of wetenschap?

En die 280: 170 ZR, 60 ZS en 30 ZT*???
416sí señor

Bericht door 416sí señor »

Gok of wetenschap
Dat blauwe regeltje in z'n post kun je aanklikken, dan zie je het...
Het zijn gewoon de gegevens zoals de anwb ed die aangeleverd krijgen.

De aantallen zijn te klein om nog te gaan specificeren....maar van de zs'en rijden er geloof ik idd het minst. :roll:

Gr. tomas
jan_dakpan

Bericht door jan_dakpan »

Lijkt de autoweek wel. Eerst de auto afkraken en dan de auto op diezelfde punten weer prijzen.
Bij de autoweek weten ze ook nooit wat ze willen :roll:
Gebruikersavatar
MGPete
MG-R Freak
Berichten: 1970
Lid geworden op: ma aug 18, 2003 11:29 am
Woonplaats: Scheveningen
Contacteer:

Bericht door MGPete »

KLIK :mrgreen:

C Ya
Pete
AfbeeldingAfbeelding
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
Plaats reactie