Lekkage

p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Lekkage

Bericht door p@p@zs »

Ik kon geen ander topic vinden hierover, maar 2 dagen terug in een hoosbui op de snelweg met de verwarming volgas om de ruit schoon te houden had ik aan de bijrijders kant water dat naar binnen druppelde.

T was maar even, toen het wat normaler ging regenen en de blower een stand zachter (van 4 naar 3) kon, was het over.
Ik weet dat Chrisjuh (Rover45) onlangs zoiets had, maar voor mij was het nieuw.
Zou het een combinatie van heel veel water + de aangezogen warme lucht uit het motorruim kunnen zijn? Dat die gewoon water meegezogen heeft?
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

waar kwam het water naar binnen ?
via je luchtroostertjes ?
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
Johan
MG-R Addict
Berichten: 358
Lid geworden op: di jan 22, 2008 10:56 pm
Woonplaats: Assen

Bericht door Johan »

Je bedoelt hier water dat bij de voeten van de bijrijder druppelt? Ik denk dat je dat bedoelt. Als het goed is komt er dan water via de ventilator zelf en wordt je tapijt nat?
Johan
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

Dat klopt. Het lekt(e) vanonder het dashboardkastje vandaan.
Er kwam geen water uit de ventielatie roosters
Gebruikersavatar
basjebas
MG-R Core
Berichten: 1189
Lid geworden op: wo jul 14, 2010 9:16 pm
Woonplaats: Den Haag
Contacteer:

Bericht door basjebas »

He dat probleem had ik laatst ook met mijn 400. Ook van onder mijn dashboardkastje. ook tijdens een hoosbui en blower op 4
Groet, Bas
Gebruikersavatar
Dr Doggystyle
Beheerder
Berichten: 26466
Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
Woonplaats: het MG-R Forum

Bericht door Dr Doggystyle »

hey dat heb ik ook met mijn r45
iemand een idee wat dat kan zijn / de oplossing om het te fixen ?
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21-nu
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
Dr Doggystyle
Beheerder
Berichten: 26466
Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
Woonplaats: het MG-R Forum

Bericht door Dr Doggystyle »

uit het topic van Chrisjuh :
Chrisjuh schreef:De lekkage is inmiddels verholpen!:D
Ik heb uiteindelijk: de schuimranden van het deksel op de ventilatiekoker onder de voorruit vervangen, de aansluiting van de spiegel op de deur dichtgekit, de speaker in de deur afgekit en het plastic weer goed vastgezet, en de gaatjes in de balk rechts onder de deur dichtgemaakt (de tape die daarop zat was ook los). Het is nu al een paar weken droog gebleven, ook met rijden in de regen.. :D
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21-nu
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
Johan
MG-R Addict
Berichten: 358
Lid geworden op: di jan 22, 2008 10:56 pm
Woonplaats: Assen

Bericht door Johan »

Dat kan een oorzaak zijn, ik heb zelf ook zoiets gehad met de zed. Haal de zwarte afdekrand aan de onderzijde van de voorruit eens los en kijk die schuimrubbers na, ik heb deze vervangen door holle tochtstrip van de bouwmarkt. Bij mij zat er ook een hoop rotzooi (modder, bladeren) in het afwateringskanaal onder de voorruit. Dit is eigenlijk gewoon het frame onder de voorruit. De rotzooi veroorzaakte een opstopping waardoor lekwater direct in de aanzuig van het interieur terecht kwam. Heb hierna geen lekkages meer gehad.

De gaatjes onderin de deur zou ik niet dichtmaken, deze lekken naar mijn weten niet in de auto maar op de dorpel, wat goed schijnt te zijn.
Johan
Gebruikersavatar
Dr Doggystyle
Beheerder
Berichten: 26466
Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
Woonplaats: het MG-R Forum

Bericht door Dr Doggystyle »

thanks voor de info
ik denk dat ie bij mij verstopt zit
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21-nu
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

Ik ga t in ieder geval even nakijken! Thanks :D
Gebruikersavatar
Chrisjuh
MG-R Addict
Berichten: 219
Lid geworden op: do feb 11, 2010 5:00 pm
Woonplaats:
Locatie: Maarssen

Bericht door Chrisjuh »

Hallo Allemaal,

Ik had inderdaad datzelfde probleem.. Ik heb het nu alleen nog als het echt heel erg hard regent, of in de wasstraat :oops: (waar de auto natuurlijk ook niet thuishoort)..
Maar ik heb toen de ventilator er een keer uitgehaald, en met een spiegeltje en een lampje ben ik door de wasstraat gegaan.
Het werd dus duidelijk dat het echt door de ventilatie naar binnen kwam.
Het water kwam nog steeds tussen de plastic afdekkap buiten, en het staal door. De aansluiting van de plastic kap en het staal waar die overheen valt, loopt namelijk precies over het 'aanzuig-gat' van de ventilator heen. Als dit gaat druppelen valt het precies naar binnen.
Ik heb al van alles bedacht, maar er na het vervangen van de rubbers en wat kit verder nog niks aan gedaan. Als ik van binnen met mn arm door de ventilatorkoker naar boven ga, kan ik die aansluiting wel aanraken. Misschien dat ik een keer probeer van binnenuit kit ertegenaan te drukken, zodat als het lekt, het water naast het aanzuiggat naar beneden gaat druppelen..
Dan loopt het namelijk gewoon weg.
Heel verhaal, maar bij mij is dus uiteindelijk de lekkage wel minder geworden, maar nog niet helemaal weg...
Let er wel even op dat als je dit hebt, je je bekleding op de vloer ook even omhoog haalt om te kijken hoe nat het daar is.
Bij mij was dat zeiknat toendertijd.
Ik zal eens kijken of ik een foto ervan kan maken voor jullie, bij mij zit je namelijk een beetje de kit die ertussen zat, maar wat dus niet genoeg was, zitten..
Gebruikersavatar
Chrisjuh
MG-R Addict
Berichten: 219
Lid geworden op: do feb 11, 2010 5:00 pm
Woonplaats:
Locatie: Maarssen

Bericht door Chrisjuh »

Johan schreef:Dat kan een oorzaak zijn, ik heb zelf ook zoiets gehad met de zed. Haal de zwarte afdekrand aan de onderzijde van de voorruit eens los en kijk die schuimrubbers na, ik heb deze vervangen door holle tochtstrip van de bouwmarkt. Bij mij zat er ook een hoop rotzooi (modder, bladeren) in het afwateringskanaal onder de voorruit. Dit is eigenlijk gewoon het frame onder de voorruit. De rotzooi veroorzaakte een opstopping waardoor lekwater direct in de aanzuig van het interieur terecht kwam. Heb hierna geen lekkages meer gehad.

De gaatjes onderin de deur zou ik niet dichtmaken, deze lekken naar mijn weten niet in de auto maar op de dorpel, wat goed schijnt te zijn.

Met de gaatjes bedoelde ik trouwens niet de gaatjes in de deur zelf. Deze zorgen inderdaad dat het water wat langs je zijruit de deur in loopt, weg kan. Het waren de gaatjes die in de dorpels zaten. Dus naast de bijrijdersstoel. Deze gaatjes zaten origineel met ronde tapejes ook al dicht ;)
Gebruikersavatar
Chrisjuh
MG-R Addict
Berichten: 219
Lid geworden op: do feb 11, 2010 5:00 pm
Woonplaats:
Locatie: Maarssen

Bericht door Chrisjuh »

Ik heb even snel foto's gemaakt.
Op beide fotos heb ik de ventilator eruitgehaald, en is de foto recht naar boven gemaakt.
Ik heb op de eerste foto de aansluiting van het staal wat onder de voorruit zit, en de plastic kap die daaroverheen valt omcirkeld.
Op de andere foto heb ik een cirkel gezet om een druppel water die eronder hangt. Deze zou op het randje van de aanzuigopening vallen. Wanneer de ventilator draait valt die er dus in. Wanneer het hard regent lekt het niet alleen waar op dit moment de druppel hangt, maar over de hele rand.
Vandaar dat ik misschien van de binnenkant ga kitten. Probleem is dan wel dat het vocht blijft zitten tussen de kit..

De linkerkant van de foto's is de voorkant van de auto.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Chrisjuh
MG-R Addict
Berichten: 219
Lid geworden op: do feb 11, 2010 5:00 pm
Woonplaats:
Locatie: Maarssen

Bericht door Chrisjuh »

Ik heb even snel foto's gemaakt.
Op beide fotos heb ik de ventilator eruitgehaald, en is de foto recht naar boven gemaakt.
Ik heb op de eerste foto de aansluiting van het staal wat onder de voorruit zit, en de plastic kap die daaroverheen valt omcirkeld.
Op de andere foto heb ik een cirkel gezet om een druppel water die eronder hangt. Deze zou op het randje van de aanzuigopening vallen. Wanneer de ventilator draait valt die er dus in. Wanneer het hard regent lekt het niet alleen waar op dit moment de druppel hangt, maar over de hele rand.
Vandaar dat ik misschien van de binnenkant ga kitten. Probleem is dan wel dat het vocht blijft zitten tussen de kit..

De linkerkant van de foto's is de voorkant van de auto.

Afbeelding

Afbeelding
nl_joker_nl

Bericht door nl_joker_nl »

waar zit de aanzuiging van de ventilator bij een zr, want mijn lekkage is verschoven van bestuurders naar passagiers kant... nadat er een nieuw raam is gezet.

heb de vorige keer wel die plastic kap waar je ruitenwisser op zitten der af gehaald en gekeken maar zag eigenlijk niet iets vreemd, ook een emmer water er in gegooid om te kijken of de afwatering niet verstopt zat ofzo maar dat was ook niet het geval.
nl_joker_nl

Bericht door nl_joker_nl »

Mmmm mijn lekkage is nog niet opgelost, als ik water in de afwatering in de hoeken onder het raam laat lopen komt het langzaam naar binnen.. heb al geprobeerd om met de compressor de boel schoon te spuiten maar zonder effect, morgen verder zoeken. Iemand nog iedeeen??


Net een redelijk schokkende ontdekking gedaan, vooraan de sideskirt dat plastic plaatje verwijderd en daar een HELE berg zand blubber gevonden.. ik had dus niet echt veel afwatering meer.. straks weer even testen, anders wordt het de dopjes die in de wielkas zitten even afkitten.
Plaats reactie