Hoi, ik ben nieuw hier en heb me ff netjes voorgesteld in "even voorstellen". Ik heb een probleem met de Rover 214 van mijn meissie. Het is het beste uitgelegd door een monteur op een ander forum:
Hallo techneuten,
Heb hier een Rover 214 waarvan het originele Rover-alarm af blijft gaan. Met de afstandsbediening is hij niet uit te krijgen. Ook de centrale vergrendeling werkt niet meer zowel op afst.bed. als gewoon met de sleutel.
Ik heb ook een noodcode die je met het linker deurslot moet invoeren maar daar reageert de auto ook niet op.
Het schakelaartje in het slot moet wel goed zijn wat het alarmlampje reageert wel op het bedienen van het portierslot. Gaat soms heel onregelmatig flikkeren.
Als je de auto wilt starten geeft de startmotor alleen korte tikken.
Heb de auto niet uitgelezen bij gebrek aan Roverdealers. Onze Boschkast (KTS) komt er niet in.
Wie o wie heeft hier ervaring mee??
Ik heb contact gezocht met zijn garage, maar hij is nog 2 weken op vakantie, en nou hoop ik dat iemand op het forum mij kan helpen.
Misschien nog wel relevant om te melden is dat de problemen begonnen zijn nadat mijn schoonmoeder het linker achterwiel heeft verwisseld. Met de auto in z'n vrij ipv in de eerste versnelling.
Mijn auto start echter wel. Alleen nadat de auto een tijdje heeft stilgestaan met het alarm aan (knipperend lampje) en alle deuren 100% vergrendeld gaat hij opeens af. Het portier openen en sluiten met de sleutel (cv is defect) zorgt er echter voor dat het alarm stopt met afgaan.
Accu kan het probleem eigenlijk niet zijn want die is nieuw. Denk dat het met deze oude autootjes gewoon het beste is het alarm in zijn geheel uit te schakelen of te verwijderen. Dat ga ik in ieder geval proberen:)
Iemand tips wat dat betreft? Wellicht ook handig voor TS?
Ik weet dat terwijl het alarm uit is bijv. de microschakelaars van de CV kunnen worden losgekoppeld in de deuren, maar geldt dat dan ook voor de achterklep en motorkap?
Hallo fijne mensen!! Heel hartelijk dank voor de snelle en goede reacties. Ben er vandaag de hele dag mee in de weer geweest. Accu was het niet... op den duur ben ik maar alle zekeringen gaan nalopen en wat bleek: bij de zekeringen onder de motorkap zat de boosdoener. De 15 amp. CDL zekering was stuk. CDL = Central Door Locking, na deze te hebben vervangen waren alle problemen instant opgelost.
Hij staat nog in Gouda bij mijn schoonmoeder, die ik ten onrechte heb beschuldigd van dom handelen, terwijl ze alleen maar wilde helpen door een lekke band te vervangen... Zodra hij terug is volgen de fotoos...
eraserhead schreef:Hallo fijne mensen!! Heel hartelijk dank voor de snelle en goede reacties. Ben er vandaag de hele dag mee in de weer geweest. Accu was het niet... op den duur ben ik maar alle zekeringen gaan nalopen en wat bleek: bij de zekeringen onder de motorkap zat de boosdoener. De 15 amp. CDL zekering was stuk. CDL = Central Door Locking, na deze te hebben vervangen waren alle problemen instant opgelost.
Check (of laat checken) de kabelboom naar je achter klep...
Heb soortgelijke verschijnselen ook met mijn 214 gehad, bleek dat de kabelboom was doorgeschuurd waardoor er kortsluiting ontstaat, en aangezien de central locking, de startblokkering + alarm in dezelfde lucas ECU zit krijg je dit soort vage verschijnselen.
was ook gelijk het eerste waar ik aan dacht toen ik las dat de zekering er uit lag.
Je kan een keer pech hebben dat een zekering spontaan knapt maar meestal zit er meer achter.
Als je de klep open doet zit er rechtsboven een rubbertje waar je kabels doorlopen. Die even aan de kant peuteren totdat je de kabels ziet.
Het zou kunnen dat die kabels geknapt zijn ( van het vele open en dichtdoen van je kofferklep in de loop der jaren ) en die vervolgens sluiting maken.
Als dat het geval is zou je er nieuwe draden in moeten trekken.
Is geen wereldklus, paar uurtjes werk. Als je een klein beetje handig bent kun je het zelf doen
Ik heb het in de laadklep bekeken, daar is niks te zien. Het kan natuurlijk ook nog wel op andere plekken het geval zijn, maar daar ga ik wel naar zoeken als het probleem zich opnieuw voordoet.
leg voor de zekerheid even een extra zekering in de auto en leg je vriendin uit hoe ze hem moet vervangen als het weer voorkomt.
is heel vervelend als je om zoiets stil komt te staan
ik heb geen centrale deurvergrendeling en bij mij gaat soms ook 't alarm opeens af. De truc: als je de auto opent aan de bestuurderskant en het lampje bij de tellers blijft knipperen, gaat het alarm geheid af. Als het lampje bij het omdraaien van de sleutel niet meer knippert (geen lampje meer dus) dan kan ik zonder problemen de deur openen. Dus zodra ik nu zie dat het lampje blijft knipperen draai ik gelijk de deur weer op slot totdat het alarm er weer helemaal opzit (dus stopt met heel snel knipperen) en dan doe ik hem weer open. Scheelt me weer een buurt die wakker is om 5:30.