Pagina 1 van 8

Bij de dealer dit te horen krijgen, betreft de ZR

Geplaatst: di mei 04, 2004 4:24 pm
door Skytiger
Ok. Net terug van de dealer.

De ZR moest daar zijn vanwege het embleem met strip achterop. De klemmetjes van mijn rechter deurbak, en het lampje van de aircoschakelaar.

Kleine dingetjes dus.
Had hem tevens verteld van mijn linker raam. Die moest afgesteld worden.

Airco lampje is gemaakt.
Nieuwe klemmetjes in me deurbak.

Strip:

Verkeerde kleur besteld... :shock: Goudkleurig whaaaaaaa.
Eikels. Damn.

Maar goed. Ik had tevens verteld van de tik in het blok af en toe.
Ik had er vrijdag bijna 1 liter olie in gegooid.
Vandaag hebben ze er dus weer 2 liter bijgedaan.

Oftewel hij zuipt ontzettend veel olie of hij lekt. Is nagekeken lekt dus nergens.
Hij verbrandt het goed want er komt ook geen olie spntaan uit de uitlaat, wanneer er gas gegeven wordt.

Opvallend want vrijdag was me olie net beneden me peil vandaar dat ik iets teveel olie bijgedaan had.
Vond het al vreemd dat ie niet rookte.
Normaal met teveel olie heb je zo'n damp achter je hangen; Ik dus niet.

Nu gaan ze vrijdag weer kijken naar me olie. Km-stand is opgenomen en aangezien ik nog wat km's moet rijden deze week, kwam volgens hem dat goed uit.

De monteur had het erover dat ie hem niet lekker vond lopen. Het geluid was raar.
Verder was alles ok.

Hij stelde dus voor om de olie vrijdag nog eens na te kijken en mocht ie idd zoveel zuipen dan is het niet goed. Tenzij er veel mee getrapt wordt. En dat is niet. 100%
Af en toe, maar dan nog moet ie volgens de monteur niet zoveel olie drinken.

De inspecteur komt vrijdag langs en kijkt hem na. De monteur zei in het ergste geval dat er een nieuw blok in moet.
:shock: Kee dan.
Not nice. Maar viel binnen de garantie. Al denk ik dus niet dat ze me zomaar een nieuw blok er in gooien. Zal wel weer wat bij moeten komen.
Die monteur zei wel gooi je er toch gelijk de V8 in. Yeah right.

Ik zei al als jij dat op de garantie kan gooien prima. Een blok met turbo erop is ook leuk dan.

Maar goed. Genoeg gegeind. Wat is er loos met mijn blok?

Wie kan zo globaal zeggen waar het aan zou kunnen liggen?
Hij zuipt benzine, 280 km nu en moet bijna tanken. Dwz. 50 liter tank met ong. 45 liter verbruikt zo'n 300 km.
300 delen door 45 is 6,7.

Oftewel 1 op 6.7 km
Veel dus.
Maar kan.
Maar da wil niet zeggen dat ie zoooveel olie verbruikt. Ik vrijdag 1 liter en hun net dinsdag dus bijna 2 liter, das 3 liter in 5 dagen. Veel dus.

Of zou het kunnen zijn dat ik niet goed heb gekeken de vrijdag. Motor was koud. Nehh kan niet.

Waar kan het aanliggen?
Vreemd.

Give me some advise, en niet van leg er maar een nieuw blok in koop ik die van jou over, want daar zit ik niet op te wachten.
Think with me please en thnx.

GreetingzZz,

Sky - die een beetje teleurgesteld is in de dealer qua embleempie, en zeer verbaasd qua het zuipen van de olie

Geplaatst: di mei 04, 2004 5:54 pm
door speedfreax
in de uitzending van KASSA van afgelopen zaterdag werd een probleem besproken van een 18 maanden oude auto waarmee motorische problemen waren. eigenaar was het zat en wilde van de auto af. volgens de NL. wet sta je in je recht, ook al heb je een aantal maanden in de auto gereden, de koop ongedaan te maken en je geld terug te krijgen.
(bestel gewoon een nieuwe bij een andere dealer!!!)

:roll:

Geplaatst: di mei 04, 2004 6:03 pm
door Foxtrot
Dat zal een beetje lastig gaan in zijn geval, je kent z'n auto zeker niet? :(

ontopic: Ik heb geen flauw idee :cry:

Geplaatst: di mei 04, 2004 6:43 pm
door Skytiger
Nee ik ga geen nieuwe bestellen. Dit omdat ik met de bestickering zit.
En dan nog de auto word deze maand 2 jaar.
Ook al valt ie binnen de garantie, dan krijg je nog maar de dagwaarde.
En dat liegt er niet om.

Maar ikzelf denk dat de schade mee zal vallen.
Althans dat hoop ik.

Dat tikken, wat ie na vrijdag niet meer deed, heeft waarschijnlijk iets te maken met te lang en te weinig olie gelopen en de monteur zei dat dit niet echt kwaad kan tenzij ie echt droog staat. (Maar ik kijk me olie altijd 1 keer in de 2 weken na. Plus wanneer ik hard heb gereden de dag erna.)
Het is nooit goed zei hij, maar je bent er gelukkig op tijd bij.
Alleen hij snapte het ook niet. Hij vond hem wel iets raar klinken.
Wellicht een nieuw blok zei hij. Bv een V8.
Maar hoop dat ie dat als geintje bedoelde want zit er echt niet op te wachten op een nieuw blok, dan heb ik liever een compleet nieuwe wagen.

Valt hoop ik allemaal mee.

Maar wie kan mij vertellen waarom ie zoveel zuipt?
Olie en benzine.
Ik heb een PBV, die staat goed afgesteld. Dat verklaart waarschijnlijk de benzine, maar de olie, zoveel...

GreetingzZz,

Sky

Geplaatst: di mei 04, 2004 7:08 pm
door 118GTR
1 op 6.7, 3 liter olie in 5 dagen :shock::shock::shock::shock::shock::shock:

Ik zou als er een nieuwe motor werd aangeboden dit zeker NIET afslaan, lijkt me toch dat er het 1 en het ander TOTAAL niet goed zit.

mijn blokkie moet nog inlopen(ook 1.8 k-serie, geen VVC maar toch), maar 1 op 13 is gebruikelijk aan het worden. Ik heb er nog geen druppel olie bij hoeven gooien(~1000 km, 1 maand)

PBV moet geen extra brandstof kosten, doordat de druk hoger is word er per tijdseenheid wel meer ingespoten. Maar de ECU heeft een lambda sensor, en meet daarmee de hoeveelheid zuurstof in de uitlaat, als dit te laag word, dan worden de injectoren minder lang opengezet.

PBV heeft dan ook metname zin bij motoren die dusdanig getuned zijn dat de std injectoren niet genoeg brandstof kunnen inspuiten. Buiten dat levert een hogere druk een betere verneveling op, wat ook meer vermogen oplevert.

Geplaatst: di mei 04, 2004 8:37 pm
door Dennis 25 Vi
Skytiger schreef:
Maar wie kan mij vertellen waarom ie zoveel zuipt?
Olie en benzine.
Ik heb een PBV, die staat goed afgesteld. Dat verklaart waarschijnlijk de benzine, maar de olie, zoveel...
Hoi Skytiger,

Ik heb zelf een Rover 25 Vi, het verbruik van mijn Rovertje is gemiddeld 1 op 10,5 (en dan rij ik gewoon aardig door). Ik heb 1 keer een uitschieter van 1 op 9 gehaald.

Wat is je kilometerstand van je ZR??

Maar met zo'n groot olieverbruik moet ie simpelweg roken, dat kan niet anders. En anders dan moet het met een aardig vaartje er uit lopen, heb ik wel eens gehad met het verwisselen van een oliefilter, hadden ze er geen o-ring op gedaan, en onder het rijden was ik zo 1,5 liter olie kwijt.

Maar heb je die PBV pas er in gezet?? Het lijkt me trouwens wel sterk dat je dan zo'n benzineverbruik verschil hebt, die PBV werkt alleen als je het gas helemaal indrukt, en wat ik gelezen hebt rij je niet constant vol gas.
Maar heb je wel verschil met die PBV?? Qua rijgedrag dan.

Succes in ieder geval met je motor, en ben benieuwd hoe het gaat aflopen.

Geplaatst: wo mei 05, 2004 10:08 am
door Tommer
Echt niet normaal zoveel olieverbruik...ik moet niets olie bijgieten na 10.000km bij mijn k-blok! (en dat zelf met erg dunne olie 5-40W)

Ik ken niet veel van mecaniek, maar denk in deze richting:
serieuse slijtage van je motor waarschijnlijk door te rijden met te weinig olie (al moet de olie ergens naartoe: lekken of blauw/zwarte rook...).

Als de dealer een nieuw blok wil plaatsen onder garantie zou ik erg blij zijn dat ze dat willen doen en die kans met m'n 2 handen aangrijpen.
Waarom sta je daar aarzelend tegenover?

Geplaatst: wo mei 05, 2004 6:39 pm
door Skytiger
Tommer schreef:Echt niet normaal zoveel olieverbruik...ik moet niets olie bijgieten na 10.000km bij mijn k-blok! (en dat zelf met erg dunne olie 5-40W)

Ik ken niet veel van mecaniek, maar denk in deze richting:
serieuse slijtage van je motor waarschijnlijk door te rijden met te weinig olie (al moet de olie ergens naartoe: lekken of blauw/zwarte rook...).

Als de dealer een nieuw blok wil plaatsen onder garantie zou ik erg blij zijn dat ze dat willen doen en die kans met m'n 2 handen aangrijpen.
Waarom sta je daar aarzelend tegenover?
Ik heb geen rook, nog blauw, nog zwarte rook.
Zou dat het geval zijn dan moet mijn uitlaat vettig zijn en dat is ie ook niet staat kurkdroog.

Dan ik wil die kans wel grijpen met 2 handen.
Maar of ik die kans krijg is punt 2.
Ik zal wanneer ik die kans krijg, dan ook niet gelijk ja zeggen.

Waarom?
Simpel ik ga onderhandelen. Ik ben best bereid om iets bij te betalen voor de 180pk versie in de nieuwe ZR.
Maar aangezien die nog niet er is, zal ik me nog niet gaan lekker maken met dingen die er waarschijnlijk toch nooit komen.
Althans niet zomaar.

Zelf ben ik ook zeer benieuwd, en heb nu al "zin" in vrijdag.
Dan wordt ie gecheckt op het verbruik.

GreetingzzZ

Sky

Geplaatst: wo mei 05, 2004 6:46 pm
door Anton
Je hebt natuurlijk ook nog altijd de 1.8 turbo uit de 75 en ZT...

Is denk ik makkelijker te tunen dan de VVC. :mrgreen:

Geplaatst: vr mei 07, 2004 6:00 pm
door Anton
En Sky????

Wat gaat er nou gebeuren :?: :?: :?:

Geplaatst: vr mei 07, 2004 9:55 pm
door Mista T
Ja ben toch benieuwd...

VAndaag zou er toch iemand van MG-ROver langskomen die er meer van wist???

Geplaatst: vr mei 07, 2004 11:30 pm
door patpending
Okay. Exactly of the concessionnaire. THE ZR had be there because of the emblem with strip at the back. Klemmetjes of my right door barge, and the candle end of the aircoschakelaar. Small dingetjes therefore. Him had tevens told of my linker window. Those had be adjusted. Airco candle end have been made. New klemmetjes me door barge. Strip: Found oneself colour ordered... Gold-colourful whaaaaaaa. Nipples. Damn.
"Nipples. damn".

note to pat. learn dutch.


now.

Geplaatst: vr mei 07, 2004 11:43 pm
door Striker
Lol, isn't translation software great?

Geplaatst: do mei 27, 2004 2:52 pm
door 416sí señor
En is er nu al iets gebeurt of niet Sky? Of heb ik iets gemist ergens?
Zo nee, verbruikt hij nog steeds zoveel olie?

Gr. Tomas

Geplaatst: do mei 27, 2004 4:26 pm
door feddesman
ik heb gehoord dat er binnekorrt van mg rover nederland naar ze auto komt kijken en die kijkt wat ze kunnen doen.

Geplaatst: do mei 27, 2004 9:12 pm
door Skytiger
Me wagen verbruikt momenteel 1 liter olie op 1000 km.

Veel dus, veels te veel.

MG Rover Nederland Aftersales komt binnen een week of 2 kijken.
Dit schat ik zo.
Waarom?

Omdat dat vrouwtje van mijn dealer van kantoor geen technische achtergrond heeft en dus niet naar MG Rover Nederland kan bellen.
Dat wil ze laten doen door iemand die nu met vakantie is. Als ie terug komt moet hij contact opnemen met MG Rover Nederland en zal zodra er een afspraak gemaakt kan worden mij contacteren.

Dus nog even geduld, alhoewel mijn geduld langzaam op aant raken is.

Cya

Sky