Pagina 1 van 1

Van 1.6 naar 1.8VVC

Geplaatst: di jul 26, 2011 3:21 pm
door Boekie
Ik ben aan het overwegen of ik mijn BRM blok in de 400 ga leggen. Alle onderdelen heb ik want ik heb immers een complete BRM staan.

Is dit plug & play of moet ik nog aan andere dingen denken, zoals:
- Brandstofpomp?
- Ecu
- Vliegwiel misschien?

Grtz
Jimmy

Geplaatst: di jul 26, 2011 11:12 pm
door 118GTR
in de 400:
VVC blok
VVC draadboom
VVC ECU
VVC alarm(5AS)
VVC AB's
400 vliegwiel
400 versnellingsbak
of
VVC vliegwiel
VVC versnellingsbak
Aanpassingen aan de 400 zodat die bak erin kan. (denk een ander subframe en een extra baksteun(lassen))

Geplaatst: wo jul 27, 2011 7:25 am
door Boekie
Thanks again.

Maar idd niet helemaal plug and play helaas. Bedankt voor de tip.

Toch nog enkele vragen.
- Verschilt de 5AS module van de 400 van die van de BRM? Ik heb namelijk al dat standaard Rover alarm met AB.
- Ik zie dat je de brandstofpomp er niet bij hebt staan. Denk jij dat dit nodig is?

Thx.

Geplaatst: wo jul 27, 2011 10:01 am
door Rik
Bart-K had de VVC aan een R65 gekoppeld en die's in de soep gelopen. Die R65 staan niet echt bekend om hun betrouwbaarheid, daarentegen de PG1's ook niet... Maar zo'n 145pk trekken die laatsten wel aardig. R65 heeft het trouwens ook nog wel aardig lang volgehouden.

Brandstofpomp gaat het prima doen die er nu in zit en dat 5AS systeem... Dat is gekoppeld aan je MMS. Die kun je laten decoderen of je kan een setje zoeken wat bij elkaar hoort zoals Jouke omschrijft.

Plug en play is een normale 1800. :+

Geplaatst: do jul 28, 2011 1:15 am
door Bart-K
Dat had voor een deel ook te maken met de rijstijl van Dennis en mij :twisted:

Als je Dennis hier een mailtje over stuurt kan hij je precies vertellen wat er allemaal bij kwam kijken om de 418vi te creëren.

Geplaatst: za jul 30, 2011 8:38 pm
door Gerald-17
is het niet een optie om de 400 te ruilen met de 418 en bak laten maken?

Geplaatst: zo jul 31, 2011 1:06 am
door JD
:idea:

Geplaatst: ma aug 08, 2011 3:43 pm
door Boekie
Haha neej dat is geen optie die van mij heeft een veel te dikke kont :mrgreen:

Geplaatst: ma aug 08, 2011 7:17 pm
door Johnny_D
zorg nou dat je eerst een andere goed rijdende rover hebt, voordat je deze weer molt ;)

Geplaatst: ma aug 08, 2011 11:01 pm
door 118GTR
Boekie schreef:Thanks again.

Maar idd niet helemaal plug and play helaas. Bedankt voor de tip.
Alleen onderdelen omwisselen en het werkt zonder modificaties is mijn definitie van plug and play, maar okay....

Geplaatst: di aug 09, 2011 4:24 pm
door Boekie
het 418 project was alleen een overweging. Nu eerst maar ff dynamo fixen.

Al mijn autos rijden gewoon. Niets stuk. Apk is een ander verhaal.

eerst de montego af

Geplaatst: di aug 09, 2011 5:29 pm
door 118GTR
dat is wel een goed plan idd :lol: