Pagina 1 van 1
koelvloetstof gebruik
Geplaatst: do jul 07, 2011 11:10 am
door gangsterman1234
heeey mensen.
mijn auto gebruikt HEEL veel water. heb recent mijn koppakking vervangen en me blok en kop was verder in orde, ik weet ook bijna zeker dat deze nu niet meer lekt, maar toch ben ik mijn gehele vaatje kwijt op 250 KM.
Nou ik lees hier vaak dat waterlekkage de oorzaak vind bij de pakking van je inlaatspruitstuk, hoe kan je zien of dat idd zo is??
grzzz
Geplaatst: do jul 07, 2011 11:32 am
door Yme
Je heb toch wel de kop laten vlakken na vervanging van je koppakking?
Dan moet je even kijken aan de zijkanten van je blok of je vloeistof of natte plekken ziet, dat moet je makkelijk kunnen zien.
Heb je ook al je oliedop er af gehad om toch te controleren of het daar niet zit (mayo achtige substantie)?
Bij mij is ooit ook eens de dop van het reservoir stuk gegaan, dat er geen druk meer op zat ben toen de helft van mn koelwater kwijt geraakt door het rijden.
Geplaatst: do jul 07, 2011 1:32 pm
door 118GTR
Heel veel water zeg je, dan moet je het kunnen zien.
Of mayo
of witte rook
of plas water onder de auto.
(inlaatpakking kun je vaak niet zien, doordat het water naar binnen lekt, cylinder 1 of 4 in => witte rook)
Die inlaatpakking had trouwens vervangen moeten worden als het spruistuk van de kop geweest is met het vervangen van de koppakking. Maar goed het spaard 5 euro uit ofzo

, met eventueel waterslag als resultaat.
Geplaatst: do jul 07, 2011 1:53 pm
door tomcat.t16
zit je nog in volkel, je lijkt wel van de aardbodem verdwenen. je krijgt nog 50 euro van mij...
Geplaatst: do jul 07, 2011 7:15 pm
door gangsterman1234
hehe, soso een hoop berichten ineens,
even alles op een rij, ik vul me systeem momenteel met gefilterd kraanwater dus witte rook word lastig, me uitlaat is wel nattig soms:P
verder is mijn kop niet gevlakt omdat hij nooit oververhit is geweest, en daarom heb ik dus ook nooit mijn spruitstukken eraf gehad, heb hem er gewoon zo vanaf gehaald.
overigens heb ik idd geen mayo in me kop, of op me pijlstok, dit hield op nadat ik me koppakking vervangen heb.
en als laatste zie ik geen water onder me auto.
ik denk dus dat ik me kan vinden in het verhaal van een lekke inlaatpakking, heb namenlijk 30.000 geleden wel me spruitstuk eraf gehad tijdens het op LPG zetten, dus zou best een goede kans hebben denk ik.
en peter ik zit idd nogsteeds op volkel, beetje druk de laatste tijd maar nu eindelijk klaar met alles en mooi aan et werk:P en ik zat idd deze week ook eraan te denken dat ik nog wat van je krijg:P wou je het over maken of overhandig je het me onder het genot van een biertje:P:P
grzzz
Geplaatst: do jul 07, 2011 9:31 pm
door Johnny_D
eu.. je weet dat kraanwater ook verdampt heh?

Geplaatst: do jul 07, 2011 9:40 pm
door gangsterman1234
hehehe, jah weet ik maar niet zo snel lijkt mij, plus dat ik na de koppakking er wel gewoon de eerste 15 liter KVS in gegooit heb, en nogsteeds verloor hij het net zo snel;)
Geplaatst: do jul 07, 2011 10:23 pm
door Johnny_D
ok, maar puur water verdampt wel vele male sneller als kvs. gooi er weer eens kvs in om te kijken of hij wit gaat roken. of vervang gewoon je inlaat spruitstuk pakking.
Geplaatst: do jul 07, 2011 10:28 pm
door gangsterman1234
dan ga ik gewoon me inlaatpakking vervangen, de vorige keer dat dat los is geweest heb ik die idd niet vervangen dus zal wel daar zitten;)
Geplaatst: ma jul 25, 2011 10:36 am
door gangsterman1234
nou mensen ik heb de orzaak van het koelvloeistofgebruik op de harde manier ontdekt.
ik reed zaterdag ochtend van me ouders naar me zus toen de auto bij het intrappen van de koppeling uit begon te vallen, dus ik elke keer koppeling op en weer op laten pakken en verder rijden. toen ik bij me zus de straat in reed viel hij weer uit maar kreeg ik hem dus niet meer aan, ook met de startermotor niet meer, en hij draaide ook rond met veel te weinig compressie. en vervolgemns kwam de rook over me voorruit heen.
me koppakking is dus ertussenuit geklapt denk ik, gelukkig ben ik vorig jaar zo slim geweest om bij het slopen van de auto van speedfreax de motor in de schuur op te slaan, deze heb ik dus zaterdag avond en zondag ochtend in 10 uurtjes samen met een vriend van me erin gehangen en na een kleine lekkage op me inlaatspruitstuk en het omwisselen van 2 stekkers waardoor me ontsteking het niet deed loopt hij weer als een zonnetje, en zelfs beter als me oude blok.....
dus mijn rovertje kan weer even mee.
grzzz timo