crankshaft locking tool
crankshaft locking tool
Dringend gezocht: het stukje gereedschap om het vliegwiel te blokkeren...
Ik krijg de bout van de poullie niet los zonder dat de krukas beweegt, hij is ondertussen al een tandje versprongen dus.
Ah ja, ik heb de wagen in 5de versnelling staan en de rem ingedrukt en toch blijft hij niet in positie.
Daarmee dus dringend gezocht : locking tool nummer 18G1742 Waar zouden ze dit kunnen op stock hebben?
Eeuwige dankbaarheid zal uiteraard getoond worden
Ik krijg de bout van de poullie niet los zonder dat de krukas beweegt, hij is ondertussen al een tandje versprongen dus.
Ah ja, ik heb de wagen in 5de versnelling staan en de rem ingedrukt en toch blijft hij niet in positie.
Daarmee dus dringend gezocht : locking tool nummer 18G1742 Waar zouden ze dit kunnen op stock hebben?
Eeuwige dankbaarheid zal uiteraard getoond worden
- tomcat.t16
- MG-R Core
- tomcat.t16
- MG-R Core
ja da weet ik maar het gaat om het los draaien
heb al 3x Oliefilter met een grote waterpomptang moeten losmaken
bij de mgb omdat die krengen zo vast gaan zitten dat die k*t oliefilter sleutel er overheen glijd en het filter gewoon op frommelt
heb al 3x Oliefilter met een grote waterpomptang moeten losmaken
bij de mgb omdat die krengen zo vast gaan zitten dat die k*t oliefilter sleutel er overheen glijd en het filter gewoon op frommelt
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
- tomcat.t16
- MG-R Core
Hatsjikidee. Beetje lomp, maar functioneert als een malle, zeker een goede optie voor filters die echt geen zin hebben zich te scheiden van het torretje.peter.evers schreef:Auto even laten draaien, warm gaat hij er beter af. Ik knal er gewoon een grote schroevendraaier doorheen en wrik hem zo los als ie zo vast zit.

Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
- tomcat.t16
- MG-R Core
Is ook echt de laatste optie die ik kies, want het geeft wel een rotzooi...Rik schreef:Hatsjikidee. Beetje lomp, maar functioneert als een malle, zeker een goede optie voor filters die echt geen zin hebben zich te scheiden van het torretje.
Maar om ff ontopic te blijven, soms (lees: meestal) zit die bout zo vast dat hij met geen mogelijkheid los te krijgen is. Ik weet niet of die oliefiltertool handig is, maar de krukas blokkeren werkt altijd. Loop je ook geen risico dat hij verspringt.
Zo'n tool is natuurlijk veel beter, maar ik zou niet weten waar je die nog kunt halen.

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Ik heb een tooltje voor oliefilters, het is een stuk pijp met een fietsketting. de ketting grijpt in het filter als je hem ronddraait.
De pijp heeft een opening voor een 1/2" ratel.
Wat betreft je krukas: LAAT DE DISTRIBUTIERIEM VRIJ!, als je krukas draait laat dan de nokassen gewoon meer draaien. Dan kan er nooit "echt" mis gaan.
dan optie 1:
bak in 5, voetrem.
(Mag best 45graden draaien om de speling in de aandrijflijn te compenseren, de nokassen draaien toch mee)
Eventueel optie 2:
startmotor verwijderen, vliegwiel blokkeren.
als laatste peter.optie 3:
krukas blokkeren met een breekijzer door het carter te verwijderen. Zeker nuttig bij vervuilde olie(Koppakking bv)
De pijp heeft een opening voor een 1/2" ratel.
Wat betreft je krukas: LAAT DE DISTRIBUTIERIEM VRIJ!, als je krukas draait laat dan de nokassen gewoon meer draaien. Dan kan er nooit "echt" mis gaan.
dan optie 1:
bak in 5, voetrem.
(Mag best 45graden draaien om de speling in de aandrijflijn te compenseren, de nokassen draaien toch mee)
Eventueel optie 2:
startmotor verwijderen, vliegwiel blokkeren.
als laatste peter.optie 3:
krukas blokkeren met een breekijzer door het carter te verwijderen. Zeker nuttig bij vervuilde olie(Koppakking bv)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
zelf gemaakt
heb een tooltje nagemaakt, is nu zo goed als hetzelfde als het originele dat mg rover gebruikt .
passend op alle k-motoren, zal morgen eens een foto posten
passend op alle k-motoren, zal morgen eens een foto posten