Pagina 1 van 2

max km voor l serie

Geplaatst: ma mei 30, 2011 1:04 pm
door Johnny_D
zoals de titel al zecht, wat is een beetje de max stand voor een l series blok?
nu kunnen diesels wel wat meer hebben als een benzine blok, maar wat is zelfs voor een diesel de max?

Geplaatst: ma mei 30, 2011 2:16 pm
door Jimi
999.999 Daarna staat ie weer op nul :p

Geplaatst: ma mei 30, 2011 2:58 pm
door Johnny_D
ok, ook nog mensen met nuttige andwoorden? :roll:

Geplaatst: ma mei 30, 2011 3:14 pm
door roland
T'ja kun je nooit zeggen alleen vermoeden (5 ton)
dat ligt er aan hoe er mee om is gegaan
flink gassen met koude motor of eerst rustig warm rijden
beurten om de 10000 of 20000
mechanische belasting rustige rijder of sjonnie :lol:

neem ik even een mgb (van mijn)
75000mijl op de teller blok is op. versleten krukas lagers,drijfstang lagers,
oliepomp,tuimelaars ingeslagen,nokkenas geen nok er meer op,waar
olie naar buiten kon komen kwan het ook.

Mijn gt nu 165000 km(denk ik )
geen centje pijn mooi stil geen gelek en trekt goed loopt +_ 1:12

Dus ja :roll: wat kunnen motoren over het :?:

Geplaatst: ma mei 30, 2011 4:35 pm
door Jimi
Johnny_D schreef:ok, ook nog mensen met nuttige andwoorden? :roll:
Of ligt het aan de vraagstelling?

Geplaatst: ma mei 30, 2011 5:11 pm
door Mista T
Tja,

goede vraag johnny,

maar wat is de maximale KM stand voor een K-serie, voor een D-serie

Alles is afhankelijk van de factoren die al genoemd zijn:
Onderhoudshistorie
Manier van rijden
Belasting van de motor

Denk dat dit per motor afhankelijk is..
Ze zijn gebouwd om lang mee te gaan en een hoop te kunnen verdragen, maar bij misbruik of slecht onderhoud zal de boel eerder stuk gaan..

Ga niet met een standaard L-series blok de turbodruk naar 3 bar schroeven, want dan gaaat het kapot.

denk eigenlijk dat dit een vraag is, waar geen goed antwoord op kan komen.

Stel ik zeg 345670 KM en het blok gaat na 275897 KM kapot klopt er iets niet in wat ik gezegd heb
Maar andersom ook natuurlijk.

en inderdaad zoals roland zegt is het afhankelijk per motor.

Geplaatst: ma mei 30, 2011 6:44 pm
door Johnny_D
mm ok, lastig te zeggen dus

Geplaatst: di mei 31, 2011 10:27 am
door Rik
4 ton is met die L-series de normaalste zaak van de wereld, en algemeen aangenomen dat de gemiddelde Rover rijder geniet van het goede leven is dat een maatstaf die je prima kunt aanhouden. Maar inderdaad, als je je best doet kan ie na 2 ton ook prima klaar zijn... :+

Geplaatst: di mei 31, 2011 12:51 pm
door Johnny_D
ok nice, tnx voor de info.

hoe zit het ook alweer met het vermogen? want ik kom telkens 2 versies tegen. die met 83pk en met 105pk.
die met 83pk miste toch alleen de intercooler?

Geplaatst: di mei 31, 2011 1:05 pm
door roland
Ja mist hij de 105 is met en de 115 (113pk) is het zelfde maar met
andere mapping van de ecu
ook een andere dieselpomp de vp37 (210 bar in plaats van 200)

Geplaatst: di mei 31, 2011 2:48 pm
door Johnny_D
dus om een l serie naar 105 pk te brengen moet je een ic plaasen, en naar de 113pk en re map, en een andere pomp?

Geplaatst: di mei 31, 2011 3:50 pm
door roland
als het een 85 pk is ja

kan je het best een 105 pakken kan je meer uit halen dan
een 85 da kost te veel.

Geplaatst: di mei 31, 2011 4:47 pm
door roland

Geplaatst: di mei 31, 2011 6:33 pm
door Johnny_D
roland schreef:als het een 85 pk is ja

kan je het best een 105 pakken kan je meer uit halen dan
een 85 da kost te veel.
huh? die vat ik niet. aangezien de 85pk versie alleen een intercooler mist, kost het toch alleen een de prijs van de intercooler extra?

Geplaatst: di mei 31, 2011 6:52 pm
door roland
lees het eens door dan zie je het verschil
ook iets met de dieselpomp wat anders is

Geplaatst: di mei 31, 2011 7:38 pm
door Johnny_D
ah ok, tnx