Mijn nieuwe Rover 75 CDT luxury opgehaald

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
zwelgje
MG-R Addict
Berichten: 248
Lid geworden op: vr nov 05, 2010 7:13 pm
Woonplaats: België

Mijn nieuwe Rover 75 CDT luxury opgehaald

Bericht door zwelgje »

Het is eindelijk zover, de 75 vanavond opgehaald en die rijdt :drive: als een zonnetje! Ach de luchtmassameter is losgekoppeld en de cruise control doet het niet, maar voor 11 jaar oud, de laatste tijd niet gebruikt, bijna 200000km en een schappelijke prijs, dan zijn het futiliteiten voor mij. Het gezin vindt het ook prachtig en zo zijn we een fijne gezinswagen rijker. Dit weekend de broodnodige kleine beurt (heb alles hiervoor al in huis en makkelijk als je het zelf doet - is niet zo duur....) en kijken naar de standaard zaken die ik hier op het forum al gelezen heb.

Voor dat jullie beginnen, ik ben mijn digitale camera kwijt (ander woord voor ik kan die niet vinden), dus nog even wachten op het digitale spul. Tip van de sluier: arden green. Moet zeggen ziet er prachtig uit een 75 naast een ouder broertje SD1 uit 1981.

Hoe zit dat met dat synergy en pierburg, want een bosch luchtmassameter gaat het niet worden! Moet ik dat in de UK bestellen of kan iemand in de Benelux mij eraan helpen?

Rob :D
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Re: Mijn nieuwe Rover 75 CDT luxury opgehaald

Bericht door bam »

zwelgje schreef:
Hoe zit dat met dat synergy en pierburg, want een bosch luchtmassameter gaat het niet worden! Moet ik dat in de UK bestellen of kan iemand in de Benelux mij eraan helpen?

Rob :D
Voor zover ik weet moet je dat in de UK bestellen.
Maar loop hem even na op de belangrijkste punten, drains i.d. motorruimte, koelventilator, aircoleiding, o-ringen op de intercooler,................

zie http://www.the75andztclub.co.uk/forum/

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
zwelgje
MG-R Addict
Berichten: 248
Lid geworden op: vr nov 05, 2010 7:13 pm
Woonplaats: België

Bericht door zwelgje »

Besteld in de UK.

Ben bezig met alle controles en dan het onderhoud.
O-ringen had ik nog niet gepland, bedankt, staat nu ook op het lijstje.

Standkachel gevonden, wist niet dat die erop zat. Nou nog kijken of dat die het doet ;)

Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
Plaats reactie