2 Distributieriemen?
Geplaatst: ma mei 16, 2011 8:21 pm
Ik zag afgelopen zaterdag KVS aan de distributiekap hangen, dus ik neem aan dat mijn waterpomp lekt.
Volgens mij heeft de vorige eigenaar bij zijn distributieriem-wissel niet de waterpomp laten vervangen.
En als ik het goed begrijp lekken de inlaatspruitstukken van een Vi niet?
Bij de vorige eigenaar is ook de riem eraf gelopen na montage, kop gereviseerd, en nieuwe riem. Echter denk ik te horen dat deze ook te strak zit, dus ik wil eigenlijk alles gaan vervangen.
Ik zie bij mijn onderdelenleverancier dat er 2 riemen op de motor zitten, klopt dit? 1 om alles aan te drijven en de 2e om de nokkenassen te verbinden?
Heb ik speciaal gereedschap nodig om de riem te vervangen of stelt het niks voor?
Volgens mij heeft de vorige eigenaar bij zijn distributieriem-wissel niet de waterpomp laten vervangen.
En als ik het goed begrijp lekken de inlaatspruitstukken van een Vi niet?
Bij de vorige eigenaar is ook de riem eraf gelopen na montage, kop gereviseerd, en nieuwe riem. Echter denk ik te horen dat deze ook te strak zit, dus ik wil eigenlijk alles gaan vervangen.
Ik zie bij mijn onderdelenleverancier dat er 2 riemen op de motor zitten, klopt dit? 1 om alles aan te drijven en de 2e om de nokkenassen te verbinden?
Heb ik speciaal gereedschap nodig om de riem te vervangen of stelt het niks voor?