Pagina 1 van 1

2 Distributieriemen?

Geplaatst: ma mei 16, 2011 8:21 pm
door ColinB
Ik zag afgelopen zaterdag KVS aan de distributiekap hangen, dus ik neem aan dat mijn waterpomp lekt.
Volgens mij heeft de vorige eigenaar bij zijn distributieriem-wissel niet de waterpomp laten vervangen.
En als ik het goed begrijp lekken de inlaatspruitstukken van een Vi niet?

Bij de vorige eigenaar is ook de riem eraf gelopen na montage, kop gereviseerd, en nieuwe riem. Echter denk ik te horen dat deze ook te strak zit, dus ik wil eigenlijk alles gaan vervangen.

Ik zie bij mijn onderdelenleverancier dat er 2 riemen op de motor zitten, klopt dit? 1 om alles aan te drijven en de 2e om de nokkenassen te verbinden?

Heb ik speciaal gereedschap nodig om de riem te vervangen of stelt het niks voor?

Geplaatst: di mei 17, 2011 8:21 am
door mvbdb
Dat klopt volgens mij, twee D-riemen.

Eentje voor beide nokkenassen, breedte 23mm, aantal tanden = 68 en de andere voor de aandrijving van de nokkenassen, krukas, waterpomp, spanrol, breedte 26mm, aantal tanden = 143.

Kan ook de gewenste onderdelen leveren, als er belangstelling voor is.

Geplaatst: di mei 17, 2011 7:47 pm
door arjen
Klopt inderdaad, en speciaal gereedschap is niet nodig.

Geplaatst: di mei 17, 2011 11:07 pm
door ColinB
Oke bedankt, dan begin ik er gewoon aan...

Geplaatst: wo mei 18, 2011 9:33 am
door bam
Een tip, ik begrijp dat je handig bent maar mogelijk voor een ander die dit leest.
Gebruik tipex om je oude snaar een puntje te geven en ook een puntje op de poulie te zetten, doe dit bij alle poulie's en zet daarna de puntje van de oude snaar over op de nieuwe.
Daarna de nieuwe snaar gelijk leggen met de puntjes.
Gebruik dit niet als als primaire referentie maar voor controle als alles erop zit.
Soort van second opinie. Better safe then sorry ;)

Geplaatst: wo mei 18, 2011 9:54 am
door 118GTR
Er is wel een gereedschapje waarmee je de nokastandwielen blokkeerd, die is wel handig om te hebben, maar niet noodzakelijk.