lawaai en stank
lawaai en stank
Hi, ik heb nu al een paar keer dat er een hoop lawaai onder de motorkap van mijn Rover75CDT vandaan komt, net of een snaar slipt, en vandaag stonk het ook toen dat gebeurde. Zodra ik gas geef is het gelijk over. Ik vermoed de airco pomp omdat mijn airco momenteel geen koude lucht meer geeft.
Over het algemeen ben ik zeer tevreden over de 75, vooral omdat ik er regelmatig mee naar Frankrijk rij, maar ik heb toch ook al de nodige kosten gehad. Twee weken geleden nog voor 500 euro remleidingen vervangen..
Herkend iemand de klacht?
Over het algemeen ben ik zeer tevreden over de 75, vooral omdat ik er regelmatig mee naar Frankrijk rij, maar ik heb toch ook al de nodige kosten gehad. Twee weken geleden nog voor 500 euro remleidingen vervangen..
Herkend iemand de klacht?
Goed, nog geen reacties, toch even een update. Ik heb vandaag geconstateerd dat de koelvin geheel los van de motor is geraakt. Deze heb ik, na het verwijderen van de gril, weer op zijn plaats gekregen. Hij start ook netjes als de motor een tijdje stationair loopt. Als ik de airco aanzet gaat hij echter niet draaien, daar is nog steeds iets mis.
Groet Marco
Groet Marco
slaat de magneetkoppeling van de airco pomp wel aan? (denk het niet dan)
Als dat niet is kan het de schakelrelais zijn of te weinig koudemiddel
dus druk te laag.
meestal springt de pomp dan aan en mee weer uit
dus even kijken met 2 man 1 onder de kap en de ander drukt op de schakelaar.
om te kijken of de pomp het wel doet moet je 12v op de polen zetten
dus door verbinden.
(als de koppeling in springt weer los laten)
Als dat niet is kan het de schakelrelais zijn of te weinig koudemiddel
dus druk te laag.
meestal springt de pomp dan aan en mee weer uit
dus even kijken met 2 man 1 onder de kap en de ander drukt op de schakelaar.
om te kijken of de pomp het wel doet moet je 12v op de polen zetten
dus door verbinden.
(als de koppeling in springt weer los laten)
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
Nog even een vraag aan Eric27, waar heb jij precies die gaatjes geprikt? Je kan er inderdaad wel een gaatje in smelten maar onder het plastic zit het metaal van de elektromotor. Hoe krijg je daar een zelftapper in zonder dat je kan voorboren. Kan er overigens alleen met een haakse schroevendraaier bij. Om het goed te repareren moet toch de volledige bumper eraf, anders kan je er gewoon niet goed bij..
Je hebt in de vin van die openingen waar normaal de nokjes invallen welek op de electromotor zitten. Dat zijn drie van die sleufjes.
Net daar achter prik je een gaatje en daar draai je een zelftapper in, deze houdt dan de vin tegen dat hij er niet meer af kan lopen.
als je bij twee van die sleufjes een gaatje prikt dan houdt deze de vin wel tegen. Zorg wel dat je de gaatjes direct achter de nokjes prik zodat er nagenoeg geen speling tussen zit.
Net daar achter prik je een gaatje en daar draai je een zelftapper in, deze houdt dan de vin tegen dat hij er niet meer af kan lopen.
als je bij twee van die sleufjes een gaatje prikt dan houdt deze de vin wel tegen. Zorg wel dat je de gaatjes direct achter de nokjes prik zodat er nagenoeg geen speling tussen zit.