Pagina 1 van 1
Geplaatst: za apr 16, 2011 8:55 am
door MARTIN
dat ligt eraan welke topsnelheid voor jou 75 word aangegeven in je boekje.
zonder exact type word het moeilijk adviseren van onze kant.
Geplaatst: za apr 16, 2011 8:58 am
door Gerald-17
Het betreft hier de categorie indeling, die de maximaal toelaatbare snelheid van de banden aangeeft. Hier volgt de GSY voor personenauto's.
GSY km/u
M 130
N 140
P 150
Q 160
R 170
S 180
T 190
U 200
H 210
V 240
W 270
Y 300
ZR >240

Geplaatst: wo mei 04, 2011 8:17 pm
door zwelgje
Meestal is de snelheid categorie er een hoger dan wat je kan halen. Heeft niet alleen met snelheid te maken, maar ook met het koppel van de motor (het is niet leuk het loopvlak van het karkas te trekken....)
Maximum snelheid: En wat als je wind mee hebt en de berg af gaat?
Better save then sorry,
Rob
Geplaatst: wo mei 04, 2011 8:54 pm
door Edgecrusher
Vaak is een ZR band nauwelijks/ niet duurder....
Geplaatst: ma mei 09, 2011 11:21 am
door Madrettor
Maar hoe hoger de rating, hoe harder-ie slijt. Mijn R75 2,5 (met een opgegeven max snelheid van max 215 km/u echt) reed eerst op Z's. Die waren - zelfs met mijn hoogbejaardenrijstijl in ca. 35K km op. Daarna dezelfde (Bridgestone RE050 A's 225/45/R17) met een V-rating, en die gingen moeiteloos 55-60K km mee. Dus je verdient het prijsverschil van een V (die is iets duurder is in aanaschaf) uiteindelijk fluitend terug ! Het verschil in bochtgedrag tussen een Z en een V-rating is naar mijn smaak verwaarloosbaar klein. Dus alleen als je elke bocht op 2 wielen wil kunnen nemen hebben Z's zin.
Geplaatst: ma mei 09, 2011 12:50 pm
door Rik
En hoe harder die slijt hoe meer grip je hebt (over het algemeen genomen dan)...
Banden is en blijft een eeuwige discussie waar ieder zijn eigen mening in heeft.
Ik vind veiligheid en grip het belangrijkste, dan pas komt de prijs.
Als zo'n bandje het dan ook nog twee zomers uithoud vind ik het helmaal geweldig. Zo niet, dan niet.
Beats the hell out off gebruik moeten maken van m'n donorkaart.
Qua codering, tsja, je mag toch niet harder dan 130 in NL
Don't you hate it when someone says something stupid like this?
Trouwens, wist je dat hard optrekken geld als artikel 5?

Geplaatst: ma mei 09, 2011 1:04 pm
door Madrettor
Verschil in lengte van remweg tussen banden van hetzelfde merk, type, afmetingen drukt zich bij gelijke weer- en wegomstandigheden uit in hooguit een paar centimeter. Het veiligheidsargument (zeker bij het soort auto waar het hier over gaat, die zelden of nooit op de limiet gereden zal worden) heeft in mijn ogen hoegenaamd geen betekenis. Een bijna 2 (!) keer zo lange levensduur wel. Maar je hebt gelijk, 't blijft een persoonlijke afweging.
Geplaatst: ma mei 09, 2011 1:15 pm
door Steven Rover
Rik schreef:Trouwens, wist je dat hard optrekken geld als artikel 5?

WAT??!!

En ik mezelf altijd maar wijs maken dat ik zo snel op mag trekken als ik wil, als ik maar niet boven de max. snelheid kom
Bekeuring voor gehad???

Geplaatst: ma mei 09, 2011 1:48 pm
door Rik
Yeah, ging via officier van justitie.
Gij zult niet in 3 seconden naar de 70km/h sprinten. Is al wel een tijdje terug, maar was geloof ik 263 euries en een punt van m'n rijbewijs.
Duurste 300mtr. van m'n leven.

Geplaatst: di mei 17, 2011 5:00 pm
door zwelgje
Wat is jullie aanbeveling als fijne band voor een (nog) 116pk turbo diesel met 15 inch crown velgen? Zou Bridgestone en Vredestein als merken startpunt nemen. Rob
Geplaatst: wo mei 18, 2011 12:37 pm
door Eric27
Stille band zuinige band en lange levensduur cupt niet de Michellin Energy Saver. Een fijne comfortabele band.
Eric.
Geplaatst: wo mei 18, 2011 1:21 pm
door zwelgje
Bedankt voor de tip. Eerst eens kijken hoe het met de huidige gaat (hankook denk ik) die al op de auto zitten, daar zit waarschijnlijk nog voor zeker een half jaar 'leven' in. Over hankook heb ik ook iets gelezen op een engels forum dacht ik. Rijden er hier ook mensen mee? Wat zijn de ervaringen? Rob
Geplaatst: wo mei 18, 2011 6:54 pm
door Rik
zwelgje schreef:Bedankt voor de tip. Eerst eens kijken hoe het met de huidige gaat (hankook denk ik) die al op de auto zitten, daar zit waarschijnlijk nog voor zeker een half jaar 'leven' in. Over hankook heb ik ook iets gelezen op een engels forum dacht ik. Rijden er hier ook mensen mee? Wat zijn de ervaringen? Rob
M'n vader had Hankook's op z'n XJ-6, ik vind het niet bij zo'n auto passen, maar was er zeker over te spreken.
Geplaatst: vr jun 10, 2011 9:06 pm
door Cipi
Ik heb op de mijne Dunlop Sport Maxx TT 225/45/17 liggen.
Heb ze er vorig voorjaar op laten leggen.
Na ongeveer 17.000Km zijn de voorste al over de helft weg
