Schade Rover 75's met Brits kenteken bij NL demontage bedr.

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
Gebruikersavatar
VandenPlas
MG-R Freak
Berichten: 975
Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Schade Rover 75's met Brits kenteken bij NL demontage bedr.

Bericht door VandenPlas »

Valt me op dat er een hoop schade Rover 75's met Britse kenteken, voor onderdelen worden aangeboden bij Nederlandse demontage-bedrijven.

Zie : http://www.schadeautos.nl/demontageauto ... montage=75

Vraag me af of deze in de UK worden opgekocht? Of dat ze in NL bij een ongeval zijn betrokken zijn geweest? T'is wel zo dat de verzekeraars in Engeland een MG-Rover nogal gauw total loss verklaren omdat reparatie delen slecht verkrijgbaar zouden zijn. En de dagwaarde lager ligt dan in NL. Waardoor het misschien interessanter is om de auto's te exporteren..? Correct me when I'am wrong.. ;)
Staat ook een 75 MK2 op de site met Brits kenteken, waaraan op het eerste oog weinig mankeerd. Blijft natuurlijk doodzonde.
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Ze zijn gewoon erg goedkoop in de UK, en schadebedrijven hoeven de auto's niet in te voeren(BPM) en dus loont het.

Een UK auto die hier schade rijdt zal toch bijna altijd naar de UK gebracht worden voor een schaderaport. Een UK verzekeraar zal niet snel tevreden zijn met een NL schaderaport. (ook aangezien schade repareren daar ook goedkoper is)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
VandenPlas
MG-R Freak
Berichten: 975
Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

Blijkbaar wegen de transportkosten ruimschoots op tegen de opbrengst van 'gebruikte' onderdelen verkoop. Ken wel al langer een aantal bedrijfjes die dit zelfde doen met schade Jaguars uit de UK. Gaat dan meestal om XJ's van de vorige lichting.
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
Plaats reactie