Pagina 1 van 2
Ratel in neutraal
Geplaatst: vr mar 25, 2011 10:58 pm
door Double A
Hey!
Heb een probleem, al sinds 2000 km denk ik.
Als de wagen in neutraal staat, hoor je duidelijk een ratel.
Deze veranderd niet als ik de koppeling intrap, maar verdwijnt wel als ik die laat opkomen in versnelling (zonder gas geven). Tijdens het rijden kan ik het geluid niet waarnemen maar dit is misschien doordat de wagen slechte geluidsisolatie heeft, en al het buitengeluid het misschien zwaar overstemmen, inclusief motorgeluid.
Zie signature voor wagen type & gegevens.
Waar dien ik te zoeken?
Bedankt en vriendelijke groeten,
Ben
Geplaatst: vr mar 25, 2011 11:00 pm
door Gerald-17
zal w.s. je versnellingsbak zijn, heeft de mijne ook
oplossing, is reviseren of evt van een sloper halen denk dat de laatste goedkoopst is, alleen weet je dan natuurlijk niet hoe die bak er aan toe is...
Geplaatst: vr mar 25, 2011 11:33 pm
door MARTIN
ik zit eerder te denken aan het druklager
Geplaatst: za mar 26, 2011 12:39 pm
door bam
Hoor je hem ook als hij in de versnelling staat en de koppeling is ingetrapt?
Want dan staat nl. je bak stil.
Als je hem dan hoort is het hooguit je druklager of mischien wel je koppelingsplaat.
Geplaatst: za mar 26, 2011 8:46 pm
door Double A
Ja dan hoor ik het ook.
Het stopt pas als ik in versnelling hem laat aangrijpen
Druklager kapot = nieuwe koppelingsset?
Is de 1.4 k-series logisch ontworpen, waarmee ik wil zeggen, hoelang duurt een reparatie (om mij een beetje voor te bereiden qua kosten )
Danku alleszins!
Geplaatst: za mar 26, 2011 8:56 pm
door tomcat.t16
Double A schreef:Ja dan hoor ik het ook.
Het stopt pas als ik in versnelling hem laat aangrijpen
Druklager kapot = nieuwe koppelingsset?
Is de 1.4 k-series logisch ontworpen, waarmee ik wil zeggen, hoelang duurt een reparatie (om mij een beetje voor te bereiden qua kosten )
Danku alleszins!
2 uur voor de harde werker met de juiste materialen en een hulpje om ze aan te geven (mijn persoonlijke record)
Geplaatst: za mar 26, 2011 9:01 pm
door tomcat.t16
bam schreef:Hoor je hem ook als hij in de versnelling staat en de koppeling is ingetrapt?
Want dan staat nl. je bak stil.
Als je hem dan hoort is het hooguit je druklager of mischien wel je koppelingsplaat.
Klopt wat Bas vertelt, wanneer je de koppeling intrapt, met de bak in zijn vrij, zal de prise as nog wel meelopen. Om de prise as helemaal stil te zetten moet hij in een versnelling staan. Pas dan zou ik er zeker van zijn dat het de bak NIET is.
Geplaatst: za mar 26, 2011 9:02 pm
door Boekie
Damm heb al heel wat koppelingen vervangen bij een K-serie maar dat doe ik je dus niet na binnen 2 uur.
(ik haal ook altijd meteen het hele blok eruit voor een grote beurt en om het blok te reinigen)
Geplaatst: za mar 26, 2011 9:15 pm
door tomcat.t16
Boekie schreef:Damm heb al heel wat koppelingen vervangen bij een K-serie maar dat doe ik je dus niet na binnen 2 uur.
(ik haal ook altijd meteen het hele blok eruit voor een grote beurt en om het blok te reinigen)
Echt wel Jimmy!
Auto omhoog takelen, steunen eronder.
Wielophanging losmaken.
Steekassen aan de wielkant losmaken.
Blok ondersteunen.
Bak aan de takel hangen op spanning.
Bak losschroeven.
Bak laten zakken.
Koppeling eraf, koppeling erop en alles weer in elkaar zetten.
Als jij in mijn garage aan het werk bent en je gooit niet al het gereedschap overal neer (hahah :P) dan kun jij dat ook.
Geplaatst: za mar 26, 2011 9:31 pm
door Double A
Dus zoals gezegd is het geluid pas weg als ik hem in versnelling de koppeling laat opkomen (wagen gaat dan traagjes vooruit)
Heb net op een perfecte weg, helemaal alleen geluisterd en al rijdend is het geluid er ook, afhankelijk van de belasting en het toerental , maar kan onmogelijk concreet zeggen wanneer wel en wanneer niet.
Ik dacht dat een koppeling en druklager enzo niet gebruikt worden tijdens het rijden?
Geplaatst: za mar 26, 2011 9:45 pm
door tomcat.t16
Double A schreef:Dus zoals gezegd is het geluid pas weg als ik hem in versnelling de koppeling laat opkomen (wagen gaat dan traagjes vooruit)
Heb net op een perfecte weg, helemaal alleen geluisterd en al rijdend is het geluid er ook, afhankelijk van de belasting en het toerental , maar kan onmogelijk concreet zeggen wanneer wel en wanneer niet.
Ik dacht dat een koppeling en druklager enzo niet gebruikt worden tijdens het rijden?
Nee, je kunt de auto ook in de versnelling zetten met de koppeling ingedrukt. En die ingedrukt houden, dan ga je niet rijden

.
Geplaatst: za mar 26, 2011 9:49 pm
door Double A
peter.evers schreef:
Nee, je kunt de auto ook in de versnelling zetten met de koppeling ingedrukt. En die ingedrukt houden, dan ga je niet rijden

.
Ja logisch, maar ik snap niet waarop je nu eigenlijk antwoord /benmoe,neemmenietkwalijk
Geplaatst: za mar 26, 2011 9:54 pm
door tomcat.t16
Dat je op die manier kan uitsluiten of er iets met de versnellingsbak aan de hand is.
Geplaatst: za mar 26, 2011 9:59 pm
door Double A
peter.evers schreef:Dat je op die manier kan uitsluiten of er iets met de versnellingsbak aan de hand is.
In 1ste met koppeling ingedrukt, dus niet rijdend, ratelt hij ook
edit: al rijdend is het geluid er dus ook hé, op bepaalde belasting
Geplaatst: za mar 26, 2011 10:58 pm
door tomcat.t16
Dan is het niet de versnellingsbak.
Geplaatst: zo mar 27, 2011 1:40 am
door Double A
Klein feestje
