Pagina 1 van 2

auto hangt

Geplaatst: wo mar 23, 2011 9:16 am
door jantino
Hallo allen,

Ik vind dat m'n wagen achterover hangt. Waarschijnlijk omdat achterin (op reservewiel plaats) een 70 liter lpg tank ligt.

Hoort dit zo? En wat kan ik hier aan doen? Of zie ik het verkeerd en staat ie voor te hoog? :-)

Alvast bedankt!
Afbeelding

Geplaatst: wo mar 23, 2011 9:44 am
door Steven Rover
Voor een Rover 75 is hij achter inderdaad een stuk lager dan normaal. :lol:

Geplaatst: wo mar 23, 2011 10:15 am
door arjan_m
Hij leunt behoorlijk achterover......

Check eens of je veren niet zijn gebroken, dat is een bekend tourer probleem.

Ik geloof nooit dat die 70 liter tank de boel zo naar beneden drukt, er moet iets meer aan de hand zijn.

Geplaatst: wo mar 23, 2011 10:17 am
door jantino
Daar was ik zelf ook een beetje bang voor. Hoe zie ik dat ze gebroken zijn? Rijden over drempels ed levert geen gezeur overigens. Rijdt prima verder.

Geplaatst: wo mar 23, 2011 12:32 pm
door bam
Je kan het beste het wiel eraf halen en dan de veer bekijken.
Zo kun je het moeilijk zien.
Hij breekt meestal in het onderste gedeelte.

De auto heeft wel de bouw om iets achterover te hangen. Ik heb om die reden hulpveren gemonteerd.

Geplaatst: wo mar 23, 2011 1:24 pm
door 118GTR
Ik heb hetzelfde met mijn LPG 400.

100 KG (tank zelf+frame enz) lijkt niet zoveel maar het hangt achter de achteras. Waardoor er misschien 120kg extra op de achteras gedrukt wordt (en 20kg minder op de voorkant).

Waar 100kg aan achterpassagiers eerder 80kg extra op de achteras betektent en 20kg bij de voorkant.

Het tweede ding is leeftijd, veren zakken in als ze ouder worden, en die 120kg extra betekent dat ze verder inzakken.
Zet er een verse set veren onder en de auto zal een stuk vlakker staan (maar helemaal weg zal het niet gaan)

Geplaatst: wo mar 23, 2011 1:36 pm
door jantino
Zijn er niet extra stugge veren hiervoor te bestellen? Wat dan het extra gewicht compenseert?

Mijn oude chevy had bij het achterste nummerbord een ventiel. Kon ik m oppompen totdat ie weer horizontaal stond bij een zware lading :)

Geplaatst: wo mar 23, 2011 1:47 pm
door jantino
Of de voorveren met achterveren omwisselen, zou dat kunnen?

Geplaatst: wo mar 23, 2011 2:42 pm
door tomcat.t16
jantino schreef:Of de voorveren met achterveren omwisselen, zou dat kunnen?
Ik denk het niet, tenminste bij de meeste auto's niet. Voorveren zijn anders omdat die een ander gewicht moeten dragen.

Geplaatst: wo mar 23, 2011 2:44 pm
door jantino
Was te proberen ;)

Peter, heb jij toevallig nog achterveren liggen?

Geplaatst: wo mar 23, 2011 2:57 pm
door tomcat.t16
jantino schreef:Was te proberen ;)

Peter, heb jij toevallig nog achterveren liggen?
Helaas niet meer... pas laatste setje verkocht.

Geplaatst: wo mar 23, 2011 6:41 pm
door Eric27
jantino schreef:Was te proberen ;)

Peter, heb jij toevallig nog achterveren liggen?
Heb er nog een liggen maar die wil ik zelf bewaren.
Op ebay als je ze daar bestelt kosten ze inclusief verzending en per 2 stuks 40 euro stuk.
Bij autopartswarehouse.

Eric.

Geplaatst: wo mar 23, 2011 7:11 pm
door tomcat.t16
Eric27 schreef: Op ebay als je ze daar bestelt kosten ze inclusief verzending en per 2 stuks 40 euro stuk.
Bij autopartswarehouse.

Eric.
Shop bestaat niet meer en niet geheel zonder reden, ik ken iemand die al heel lang op zijn onderdelen van deze site wacht...

Geplaatst: wo mar 23, 2011 8:07 pm
door roverlex
Hallo Jantino,
Ik heb zelf ook laatst veren achter vernieuwd op mijn Rover 75.
Ik heb ze bestelt bij www.onderdelendirect.nl voor 125,00 euro.

Geplaatst: wo mar 23, 2011 8:26 pm
door tomcat.t16
roverlex schreef:Hallo Jantino,
Ik heb zelf ook laatst veren achter vernieuwd op mijn Rover 75.
Ik heb ze bestelt bij www.onderdelendirect.nl voor 125,00 euro.
Veren voor een tourer zijn (nogal wat) duurder.

Geplaatst: wo mar 23, 2011 8:42 pm
door Laddie
Dit is niet normaal hoor, ik heb ook een LPG tank achterin liggen én het reservewiel maar mijn 75 hangt niet zo achterover...
Nu had ik laatst een gebroken achterveer maar ook daarmee hing die niet zo door...
CU