Mista T's VI --> resultaten Mod's

214 216 218 220 25
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Mista T's VI --> resultaten Mod's

Bericht door Mista T »

Vandaag ben ik bij de meeting in Ijsselstein op de rollerbank geweest...

Daaruit kwam het volgende resultaat:
155.8 PK en 174 NM.....

Dit is door een open K&N Filter en 52 MM gasklep en een Remus achterdemper...
Wat is het verschil groot in verhouding tot o.a. een Viper kit...
Wel is het zo dat de auto op een te arm mengsel loopt... dit wil dus zeggen dat ik een PBV moet monteren, samen met een VADERinjectiekit


Uitdraai zal ik nog wel scannen en plaatsen..
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Skytiger

Bericht door Skytiger »

Waarom ben je me nou net iets voor?

Hahahaha.
ironman

Bericht door ironman »

waar zijn die foto's dan??
SilverCupr@

Bericht door SilverCupr@ »

ironman schreef:waar zijn die foto's dan??
Hoezo ongeduldig.... ;) :mrgreen:
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Wat hebben mensen toch weinig geduld, kan niet eens rustig mn foto´s plaatsen ze hier linken...

Nogmaals de uitkomst:
155.8 Pk @ 6576 rpm
174 NM @ 6138 rpm

Maar hier zijn ze dan:
De vermogenscurve
Afbeelding
Afbeelding

De VI op de bank:
Afbeelding
Afbeelding

De VI met spinners: filmpje
SPINNERS
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Ziet er netjes uit! Een stuk beter dan de vermogenstest van Scorpion.

De koppelkromme is wel duidelijk van een VVC: tussen de 2500 en 7000 toeren is altijd minimaal 90% van het max. koppel beschikbaar.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Klopt, dat zei hij ook, aangezien hij qua vermogen toch hoog kwam, had te maken met het `vlakke`verloop van het koppel...

Trouwens.... 126,4 PK aan de wielen... en 146 NM op de wielen...
Dit geeft in de aandrijving een verlies van bijna 19% aan PK en 16 % aan koppel.., dit is normaal tussen de 15-20 %....
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Anton
MG-R Freak
Berichten: 1235
Lid geworden op: do dec 12, 2002 11:15 pm
Woonplaats:
Locatie: Oss

Bericht door Anton »

Hmm...netjes hoor. :wink:

Maar nou wil ik ook weten wat m'n blokkie er uit perst...
Binnenkort toch ook maar eens laten testen. :roll:
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Mista T schreef:Trouwens.... 126,4 PK aan de wielen... en 146 NM op de wielen...
Dit geeft in de aandrijving een verlies van bijna 19% aan PK en 16 % aan koppel.., dit is normaal tussen de 15-20 %....
Mmm, met een verlies van 19% op de aandrijving zou ik dan volgens de meting van Scorpion aan 180 pk komen :lol:.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Anton
MG-R Freak
Berichten: 1235
Lid geworden op: do dec 12, 2002 11:15 pm
Woonplaats:
Locatie: Oss

Bericht door Anton »

Je heb ook altijd mensen die nooit tevreden zijn :mrgreen:
Dennis 25 Vi

Bericht door Dennis 25 Vi »

Striker schreef: Mmm, met een verlies van 19% op de aandrijving zou ik dan volgens de meting van Scorpion aan 180 pk komen :lol:.
Wat ik me eigen afvraag is het volgende, tussen de meting van Striker en Mista T zit een erg groot verschil qua pk's. Waar Striker 152 pk op de wielen hebt, en Mista T 126,4 pk hebt. Zo'n verschil lijkt me erg groot, er is toch niet zo'n groot verschil qua motorvermogen lijkt mij tussen de VVC's.
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Dennis 25 Vi schreef: Wat ik me eigen afvraag is het volgende, tussen de meting van Striker en Mista T zit een erg groot verschil qua pk's.
Waar Striker 152 pk op de wielen hebt, en Mista T 126,4 pk hebt. Zo'n verschil lijkt me erg groot, er is toch niet zo'n groot verschil qua motorvermogen lijkt mij tussen de VVC's.
Tja, dat heeft eigenlijk een beetje een andere oorzaak...
Het is namelijk dat mijn VI een volledig origineel motortje heeft... die dus 145 PK standaard levert...
Bij Striker is het het geval dat daar een Trophyblok inligt, dat uit een MG-TF komt... Dat blok produceert standaard met de goede ECU een vermogen van 160 PK.... Maar SAnder heeft de originele ECU van de VI daar nog op zitten.. Dit wil zeggen dat deze minder milieu eisen heeft.. Dus er meer uitstoot kan zijn, dus ook meer benzine kan worden toegevoegd... Dus dat levert op een standaard 160 PK blok ook wel wat meer winst.. Ook heeft Sander een VIPER injectie en dat scheelt ook een hoop ten opzichte van een K&N openair...

Dat verklaart het grote verschil tussen die van Sander en Mij..
Diegene hier op de club die gelijk waardig zou kunnen zijn, zijn Mighty MIC en LEX.. en VIP
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
lex

Bericht door lex »

Leuk om te weten wat voor pk's je op de weg zet, valt niet tegen wat voor een vermogens winst je behaald met met 3 kleine mod's. He Roy had je je airco wel uitgezet !!!!
badkarma

Bericht door badkarma »

Nice very nice T!!!
Tommer

Bericht door Tommer »

Wow, maffe koppel "kromme".

De eerste keer dat ik het VVC effect zo duidelijk zie: inderdaad een veel slimmer systeem dan Honda's VTEC.
Gebruikersavatar
Robert-220TC
MG-R Freak
Berichten: 1618
Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

De eerste keer dat ik het VVC effect zo duidelijk zie: inderdaad een veel slimmer systeem dan Honda's VTEC
Ja die engelsen zijn niet zo achtelijk als men denkt
Plaats reactie