Mista T's VI --> resultaten Mod's
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Mista T's VI --> resultaten Mod's
Vandaag ben ik bij de meeting in Ijsselstein op de rollerbank geweest...
Daaruit kwam het volgende resultaat:
155.8 PK en 174 NM.....
Dit is door een open K&N Filter en 52 MM gasklep en een Remus achterdemper...
Wat is het verschil groot in verhouding tot o.a. een Viper kit...
Wel is het zo dat de auto op een te arm mengsel loopt... dit wil dus zeggen dat ik een PBV moet monteren, samen met een VADERinjectiekit
Uitdraai zal ik nog wel scannen en plaatsen..
Daaruit kwam het volgende resultaat:
155.8 PK en 174 NM.....
Dit is door een open K&N Filter en 52 MM gasklep en een Remus achterdemper...
Wat is het verschil groot in verhouding tot o.a. een Viper kit...
Wel is het zo dat de auto op een te arm mengsel loopt... dit wil dus zeggen dat ik een PBV moet monteren, samen met een VADERinjectiekit
Uitdraai zal ik nog wel scannen en plaatsen..
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Wat hebben mensen toch weinig geduld, kan niet eens rustig mn foto´s plaatsen ze hier linken...
Nogmaals de uitkomst:
155.8 Pk @ 6576 rpm
174 NM @ 6138 rpm
Maar hier zijn ze dan:
De vermogenscurve
De VI op de bank:
De VI met spinners: filmpje
SPINNERS
Nogmaals de uitkomst:
155.8 Pk @ 6576 rpm
174 NM @ 6138 rpm
Maar hier zijn ze dan:
De vermogenscurve
De VI op de bank:
De VI met spinners: filmpje
SPINNERS
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Klopt, dat zei hij ook, aangezien hij qua vermogen toch hoog kwam, had te maken met het `vlakke`verloop van het koppel...
Trouwens.... 126,4 PK aan de wielen... en 146 NM op de wielen...
Dit geeft in de aandrijving een verlies van bijna 19% aan PK en 16 % aan koppel.., dit is normaal tussen de 15-20 %....
Trouwens.... 126,4 PK aan de wielen... en 146 NM op de wielen...
Dit geeft in de aandrijving een verlies van bijna 19% aan PK en 16 % aan koppel.., dit is normaal tussen de 15-20 %....
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
- Striker
- MG-R Freak
- Berichten: 4729
- Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
- Woonplaats:
- Locatie: Dordrecht
Mmm, met een verlies van 19% op de aandrijving zou ik dan volgens de meting van Scorpion aan 180 pk komen .Mista T schreef:Trouwens.... 126,4 PK aan de wielen... en 146 NM op de wielen...
Dit geeft in de aandrijving een verlies van bijna 19% aan PK en 16 % aan koppel.., dit is normaal tussen de 15-20 %....
Wat ik me eigen afvraag is het volgende, tussen de meting van Striker en Mista T zit een erg groot verschil qua pk's. Waar Striker 152 pk op de wielen hebt, en Mista T 126,4 pk hebt. Zo'n verschil lijkt me erg groot, er is toch niet zo'n groot verschil qua motorvermogen lijkt mij tussen de VVC's.Striker schreef: Mmm, met een verlies van 19% op de aandrijving zou ik dan volgens de meting van Scorpion aan 180 pk komen .
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Tja, dat heeft eigenlijk een beetje een andere oorzaak...Dennis 25 Vi schreef: Wat ik me eigen afvraag is het volgende, tussen de meting van Striker en Mista T zit een erg groot verschil qua pk's.
Waar Striker 152 pk op de wielen hebt, en Mista T 126,4 pk hebt. Zo'n verschil lijkt me erg groot, er is toch niet zo'n groot verschil qua motorvermogen lijkt mij tussen de VVC's.
Het is namelijk dat mijn VI een volledig origineel motortje heeft... die dus 145 PK standaard levert...
Bij Striker is het het geval dat daar een Trophyblok inligt, dat uit een MG-TF komt... Dat blok produceert standaard met de goede ECU een vermogen van 160 PK.... Maar SAnder heeft de originele ECU van de VI daar nog op zitten.. Dit wil zeggen dat deze minder milieu eisen heeft.. Dus er meer uitstoot kan zijn, dus ook meer benzine kan worden toegevoegd... Dus dat levert op een standaard 160 PK blok ook wel wat meer winst.. Ook heeft Sander een VIPER injectie en dat scheelt ook een hoop ten opzichte van een K&N openair...
Dat verklaart het grote verschil tussen die van Sander en Mij..
Diegene hier op de club die gelijk waardig zou kunnen zijn, zijn Mighty MIC en LEX.. en VIP
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Berichten: 1618
- Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
- Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
- Contacteer: