Wat doet VVC?

214 216 218 220 25
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Wat doet VVC?

Bericht door tomcat.t16 »

Bij hoeveel toeren gaat dit spul werken? Net in een BRM gereden, maar merk niets van dat VVC?
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
ColinB

Bericht door ColinB »

Bij mijn weten, is mij verteld voordat ik mijn Vi kocht, bij 5000tpm.
Ik krijg een lichte boost bij 5000tpm, maar dat is bijna niet noemenswaardig. In ieder geval niet zo heftig als het verschil bij een VTEC.
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Hahaha VVC... ik merk er niks van... wat een lachertje!
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
MarkBRM

Bericht door MarkBRM »

Bij mijn weten werkt de VVC constant. Het is niet iets wat vanaf een bepaald toerental in werking treed, maar is wel merkbaar.

Ik merk zelf dat vanaf 4000/4500 toeren hij veel pittiger wordt. Het is inderdaad niet zo dat je ineens een duw in de rug krijgt, maar hij hangt dan wel veel meer aan het gas.
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Misschien heb ik er wel teveel van verwacht ;)
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Vvc systeem werkt inderdaad constant. Maar onderin draait ie in princiepe gelijk aan een standaard blok. Ik vind ook dat er weinig verschil zit in een gewonen 1.8 en een vvc, behalve dat de vvc over de 7000 toeren wil. Het vermogensverschil wordt ook niet verkregen door extra koppel, maar door extra toeren. Het maximum vermogen behaalt ie gewoon bij een wat hoger toerental dan een normale 1.8, daardoor merk je er weinig van. Tenzij je dagelijks doortrekt tot 7000 toeren natuurlijk :mrgreen:
Dit is ook de reden dat een 1.8 turbo veel sterker en sneller aanvoelt dan een vvc, terwijl ie minder vermogen levert.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

ha bij 5000rpm, pure Honda techniek natuurlijk. :roll:

Serieus, het is volledig traploos en daarom voel je er ook niet veel van. Een VVC geeft veel vermogen door het hele toerenbereik.

Rij maar eens een gewone 1.8 en dan met een VVC dan merk je het verschil wel. De K16 kop begint ook nog eens een beetje te knijpen vanaf 5000rpm en dat is wanneer een VVC echt het voordeel laat zien.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Jimi

Bericht door Jimi »

Heb je weleens in een civic/integra/prelude/nsx met VTEC gereden Peter?
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Mijn oude motor had VTEC, maar dat voelde wel heel anders aan.
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Jimi

Bericht door Jimi »

Motor als in tussen je veerpoten of zo'n wiebelig ding met 2 wielen? :p
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Afbeelding
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Rik
MG-R Freak
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo dec 26, 2007 12:05 am
Woonplaats: Arnhem

Bericht door Rik »

Jimi schreef:Motor als in tussen je veerpoten of zo'n wiebelig ding met 2 wielen? :p
:rofl:

Twee wielen te weinig... Hmmm, I wish dat ik mezelf zou kunnen beheersen op zo'n mooie schakelbrommer, maar helaas. 't Is de enige reden waarom ik geen motorrijbewijs heb. Ik wil dan alles kunnen wat ik met een auto ook kan... :+
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Jimi

Bericht door Jimi »

Ik begin 04 maart met lessen :oops:

Gaat iemand de 25e ook naar de motorbeurs?
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Jimi schreef:Ik begin 04 maart met lessen
Echte mannen rijden op twee wielen!
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Ik ga de 24e naar de motorbeurs, maar het moet wel verrekte goed weer zijn wil ik dan op de motor gaan :mrgreen:
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

swordfish103 schreef:@ Peter: geniaal die kentekenplaat :mrgreen:
Ik houd me momenteel ook nog even in om niet m'n motorrijbewijs te halen. 1) Ik kan nu toch geen motor kwijt
2) Het is geld wat ik momenteel graag even bewaar i.v.m. appartementje wat ik op korte termijn wil kopen (wanneer de bank meewerkt)
3) Het me een shitload aan boetes gaat kosten :+
Ja, dure hobby dat motorrijden :mrgreen:
Plaats reactie