wat F vraagjes
wat F vraagjes
ik ben helemaal nieuw met de en moet zeggen rijd echt lekker maar na de koop bleken er toch wel wat mankemetjes dus het butget gaat nog even niet naar het spuiten en interieur maar naar hem technisch in orde maken en door de apk heen krijgen.
vraagje 1 ik heb een raar snerpend geluid bij ik denk het gebied rond het linker achterwiel klinkt als een nagel over een school bord wat bij hogere snelheid veranderd in piepen iemand een idee?
2 ik lees dingen over het alarm nou ging mijne ook ineens af ik wist niet eens dat er een alarm op zat ik dacht alleen startonderbreker en cv maar het is bij 1 keer gebleven. nou las ik wel wat over powerlock ofzo iets wat is dat dan?
3 er is voor ik hem kocht een nieuwe koppeling in gegaan maar naar mijn idee zit het pendaal veel te hoog pas bij bijna los gaat de koppeling pakken maar zo te zien allemaal hydrolisch is dat te verstellen?
4 en de koplampen uiteraard wist ik ook nie maar reflectors kut dus afgekeurd (nieuwe zijn onderweg uit engeland) schokdemper rubbers op dus de dempers hingen los achter en me sproeiers in de motorkap zijn kapot dus moeten nog nieuwe in als ik die kan vinden
zijn er verder nog check tips van jullie want de moed is me een beetje in de schoenen gezakt ik heb hem pas een week
groetjes robert
vraagje 1 ik heb een raar snerpend geluid bij ik denk het gebied rond het linker achterwiel klinkt als een nagel over een school bord wat bij hogere snelheid veranderd in piepen iemand een idee?
2 ik lees dingen over het alarm nou ging mijne ook ineens af ik wist niet eens dat er een alarm op zat ik dacht alleen startonderbreker en cv maar het is bij 1 keer gebleven. nou las ik wel wat over powerlock ofzo iets wat is dat dan?
3 er is voor ik hem kocht een nieuwe koppeling in gegaan maar naar mijn idee zit het pendaal veel te hoog pas bij bijna los gaat de koppeling pakken maar zo te zien allemaal hydrolisch is dat te verstellen?
4 en de koplampen uiteraard wist ik ook nie maar reflectors kut dus afgekeurd (nieuwe zijn onderweg uit engeland) schokdemper rubbers op dus de dempers hingen los achter en me sproeiers in de motorkap zijn kapot dus moeten nog nieuwe in als ik die kan vinden
zijn er verder nog check tips van jullie want de moed is me een beetje in de schoenen gezakt ik heb hem pas een week
groetjes robert
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
1. Waarschijnlijk de remblokken die versleten zijn waardoor het stalen lipje de schijf raakt.
2. Een mg f heeft volgens mij geen powerlock. Powerlock houdt in dat de sloten alleen nog elektrisch kunnen ontgrendelen. Het pinnetje in de auto werkt dus ook niet op het moment dat de powerlock is ingeschakeld. Wees maar blij dat het niet op je auto zit want het wil nog wel eens stuk en dan is het nogal een gedoe om de deur open te krijgen
3. Een te hoog liggende koppeling duid normaal gesproken op een versleten plaat, maar als die net vervangen is kan dat eigenijk niet het probleem zijn. Het is mogelijk dat er een verkeerd type drukgroep o.i.d. gemonteerd is en dat het probleem daardoor wordt veroorzaakt.
Wat ook kan is dat je hevel vast zit in de bak, waardoor de koppeling teveel blijft slippen en de plaat dus alweer versleten is. Dit merk je aan een zware bediening en langzaam terugkomen van het koppelingspedaal.
4. Is al opgelost zie ik!
Succes!
2. Een mg f heeft volgens mij geen powerlock. Powerlock houdt in dat de sloten alleen nog elektrisch kunnen ontgrendelen. Het pinnetje in de auto werkt dus ook niet op het moment dat de powerlock is ingeschakeld. Wees maar blij dat het niet op je auto zit want het wil nog wel eens stuk en dan is het nogal een gedoe om de deur open te krijgen
3. Een te hoog liggende koppeling duid normaal gesproken op een versleten plaat, maar als die net vervangen is kan dat eigenijk niet het probleem zijn. Het is mogelijk dat er een verkeerd type drukgroep o.i.d. gemonteerd is en dat het probleem daardoor wordt veroorzaakt.
Wat ook kan is dat je hevel vast zit in de bak, waardoor de koppeling teveel blijft slippen en de plaat dus alweer versleten is. Dit merk je aan een zware bediening en langzaam terugkomen van het koppelingspedaal.
4. Is al opgelost zie ik!
Succes!
ik dacht idd ook dat het dat lipje op de schijf was maar die is het nie heb ik al een keer weg gehaald en dan blijft het het is ook het ergst in een bocht naar rechts dat ie links een beetje in de vering zakt maar ik kan niks op de aandrijf assen oid vinden wat zou aan loopt ofzo geen slijtage of aanloop krassen
de koppeling slipte in het begin wel behoorlijk idd kwam volgens de verkoper omdat de koppeling is vervangen en er daarna nie meer mee is gereden 6maanden lang dus die waren warschijnlijk beetje vet en klopte dat slippen was met 2 dagen over maar de koppeling komt wel goed terug en pakt ook gewoon goed maar helemaal boven in staat nou 1000km op die koppeling
en me auto heeft idd powerlock maar nu weet ik dus ook wat het is haha
de koppeling slipte in het begin wel behoorlijk idd kwam volgens de verkoper omdat de koppeling is vervangen en er daarna nie meer mee is gereden 6maanden lang dus die waren warschijnlijk beetje vet en klopte dat slippen was met 2 dagen over maar de koppeling komt wel goed terug en pakt ook gewoon goed maar helemaal boven in staat nou 1000km op die koppeling
en me auto heeft idd powerlock maar nu weet ik dus ook wat het is haha
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Een koppeling mag niet slippen al helemaal niet als ie nieuw is en 6 maanden niet heeft gereden. Als het goed is is de koppeling dan alles behalve vet.
Wat ook zou kunnen piepen is een verkeerd type aandrijfaskeering. De keering raakt dan met de stalen buitenkant de aandrijfas, maar meestal merk je dit vrij snel omdat de aandrijfas op een gegeven moment een stukje uit de bak springt waardoor de boel gaat lekken.
Wat ook zou kunnen piepen is een verkeerd type aandrijfaskeering. De keering raakt dan met de stalen buitenkant de aandrijfas, maar meestal merk je dit vrij snel omdat de aandrijfas op een gegeven moment een stukje uit de bak springt waardoor de boel gaat lekken.
en als het die keering is hoor je dat dan idd alleen met inveren?
en het viel me op dat na een stuk rijden en alles warm is het weg maar na stilstaan begint het weer
en ik heb nog geen lekage opgemerkt ofzo kan die keering kwaad is het makkelijk te vervangen ?
jah ik weet ook nie waarom die koppeling zo slipte was alleen als tie koud was warm was het weg en na een km of 200 rijden slipte hij niet meer maar heb alleen het idee dat hij laat pakt (hoog op het pendaal) maar kan volgens mij nie zoveel kwaad
en zal de remmen is doen als het weer het toelaat
en het viel me op dat na een stuk rijden en alles warm is het weg maar na stilstaan begint het weer
en ik heb nog geen lekage opgemerkt ofzo kan die keering kwaad is het makkelijk te vervangen ?
jah ik weet ook nie waarom die koppeling zo slipte was alleen als tie koud was warm was het weg en na een km of 200 rijden slipte hij niet meer maar heb alleen het idee dat hij laat pakt (hoog op het pendaal) maar kan volgens mij nie zoveel kwaad
en zal de remmen is doen als het weer het toelaat
heb de remmen schoon gemaakt en alle rubbers enzo is ingevet enzo remblokken zijn nog meer dan de helft dus het is niet het indicator stripje op de remmen maar kan nog geen lekage vinden ofzo maar als ik de auto opkrik dan en het wiel draai hoor ik niks ook al keer aan de draag arm opgetild maar zodra ik rij begind het gelijk met rollen al weer