rover 416SI ('97) start heel slecht

414 416 418 420 45
Plaats reactie
marsrover

rover 416SI ('97) start heel slecht

Bericht door marsrover »

Ook heb ik een rover 416 staan, deze heeft bij de vorige eigenaar een hele tijd (lees dik een jaar) stilgestaan ivm versleten koppelingsplaten.

Ik ben bezig geweest om hem te starten, na een hele poos starten is hij uiteindelijk aangeslagen. Na een poos te hebben gedraaid opnieuw gestart en sloeg direct aan.

Wanneer ik vervolgens een dagje wacht en hem opnieuw probeer te starten dan start hij weer niet. Uiteindelijk, na veel starten, sloeg hij aan en daarna weer opnieuw gestart en meteen lopen.

Nu start hij weer niet direct.

Ik heb de bougies vervangen, deze geven ook allemaal een vonk. Verdelerkap ook schoongemaakt (puntjes geschuurd).

Waar zou dit probleem aan kunnen liggen? Ikzelf dacht aan slechte bougiekabels, maar dan zou hij niet uiteindelijk wel starten en soepel lopen?

hellup!
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Heb je de compressie gemeten?

Een warme motor sluit beter, heeft daardoor meer compressie en slaat daardoor makkelijker aan.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Als je compressie goed is, zet m dan de volgende keer eerst even een paar keer op contact zodat het brandstof systeem goed op druk kan komen, kan zijn dat je pomp niet zoveel druk opbouwd of het filter verstopt zit o.i.d.
marsrover

Bericht door marsrover »

Oke, nou heb besloten dat hij volgende week naar de garage gaat (kennis) en dan bekijken we meteen dit probleem.

Hij verzuipt overigens wel enorm tijdens het proberen te starten, dus het lijkt mij dat de brandstofpomp wel goed werkt.

Jullie horen nog hoe het verlopen is!

bedankt!! ;)
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Gewoon een nieuwe rotor en verdelerkap erop!
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
marsrover

Bericht door marsrover »

oke, nu heeft deze rover ineens exact hetzelfde probleem als die andere. Nu wil hij ook niet meer starten. Voldoende accuspanning, maar geen startmotor die wil draaien

Ik wordt gek! :evil:
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

startonderbreker?
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
marsrover

Bericht door marsrover »

Wanneer je de startonderbreker onderbreekt (via afstandsbediening) dan gaat het alarmlampje in de deuren ook uit, normaal zou hij hierna moeten starten, ook piept hij niet, dus lijkt mij dat de startonderbreker niet de boosdoener is...
marsrover

Bericht door marsrover »

Plaats reactie