rover 416SI ('97) start heel slecht
rover 416SI ('97) start heel slecht
Ook heb ik een rover 416 staan, deze heeft bij de vorige eigenaar een hele tijd (lees dik een jaar) stilgestaan ivm versleten koppelingsplaten.
Ik ben bezig geweest om hem te starten, na een hele poos starten is hij uiteindelijk aangeslagen. Na een poos te hebben gedraaid opnieuw gestart en sloeg direct aan.
Wanneer ik vervolgens een dagje wacht en hem opnieuw probeer te starten dan start hij weer niet. Uiteindelijk, na veel starten, sloeg hij aan en daarna weer opnieuw gestart en meteen lopen.
Nu start hij weer niet direct.
Ik heb de bougies vervangen, deze geven ook allemaal een vonk. Verdelerkap ook schoongemaakt (puntjes geschuurd).
Waar zou dit probleem aan kunnen liggen? Ikzelf dacht aan slechte bougiekabels, maar dan zou hij niet uiteindelijk wel starten en soepel lopen?
hellup!
Ik ben bezig geweest om hem te starten, na een hele poos starten is hij uiteindelijk aangeslagen. Na een poos te hebben gedraaid opnieuw gestart en sloeg direct aan.
Wanneer ik vervolgens een dagje wacht en hem opnieuw probeer te starten dan start hij weer niet. Uiteindelijk, na veel starten, sloeg hij aan en daarna weer opnieuw gestart en meteen lopen.
Nu start hij weer niet direct.
Ik heb de bougies vervangen, deze geven ook allemaal een vonk. Verdelerkap ook schoongemaakt (puntjes geschuurd).
Waar zou dit probleem aan kunnen liggen? Ikzelf dacht aan slechte bougiekabels, maar dan zou hij niet uiteindelijk wel starten en soepel lopen?
hellup!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Heb je de compressie gemeten?
Een warme motor sluit beter, heeft daardoor meer compressie en slaat daardoor makkelijker aan.
Een warme motor sluit beter, heeft daardoor meer compressie en slaat daardoor makkelijker aan.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond