Pagina 1 van 1
verstuivers
Geplaatst: za jan 22, 2011 6:26 pm
door roland
op de sloop een 400d zien staan hij is van bouwjaar tussen de 95 - 99
geen intercooler nu de vraag zijn dit de sdi verstuivers of niet
ik lees altijd over td di sdi maar nooit over een d vandaar.
en zijn er hier nog meer zr's met sdi's en roken ze veel of valt dat mee.
Geplaatst: za jan 22, 2011 10:31 pm
door rover4u2nv
de rover 420D/220D/SD hebben allemaal sdi verstuivers.
de hoeveelheid rook hangt er vanaf hoeveel jij met de diesel pomp gaat spelen. ( smoke scew en max fuel screw. als je meer info wil verwijs ik je naar deze website (staat in het engels
http://www.roverdiesel.co.uk/menumappin ... uning.html
greetz
Geplaatst: zo jan 23, 2011 1:41 pm
door Mista T
@ Roland,
ik zou zeggen, sloop ze eruit... monteer ze in de ZR... zou ik wel de turbodruk verhogen naar 1.3 - 1.4 Bar... standaard zou je iets meer rook hebben, maar door de turbodruk omhoog te zetten en eventueel een goed paneelfilter te plaatsen, kan je dit wel een stuk tegen gaan.
Heb dit zelf ook gedaan in de 45 diesel en deze heeft toch 140 PK en 330 NM... op de ZR zit een andere mapping standaard, dus deze waardes zijn heel makkelijk te behalen.
Geplaatst: zo jan 23, 2011 3:02 pm
door roland
hartelijk dank voor de reacties.
Dan ga ik het proberen als ze 200 bar zijn maar eerst even alles
bij elkaar zoeken zo als boost gauge,Decat,filter,en een mooie demper
en dan afsluiten met een chip op maat zodat ook die egr weg wordt geschreven denk ik.
o ja wat kan je aan een pg1 bak doen da hij meer kopel aan kan?
Geplaatst: zo jan 23, 2011 4:17 pm
door rover4u2nv
opbouwen met (steel caged bearings en een torsen diff) ik weet niet hoe je die dingen in het nederlands heet.
greetz
Geplaatst: ma jan 24, 2011 1:13 am
door Mista T
roland schreef:hartelijk dank voor de reacties.
Dan ga ik het proberen als ze 200 bar zijn maar eerst even alles
bij elkaar zoeken zo als boost gauge,Decat,filter,en een mooie demper
en dan afsluiten met een chip op maat zodat ook die egr weg wordt geschreven denk ik.
o ja wat kan je aan een pg1 bak doen da hij meer kopel aan kan?
Als deze verstuivers uit een Rover 400 Diesel komen, zijn ze zeker 200 Bar... Boostgauge is zeker aan te raden, maar zou zelf ook nog de GBE Evo boostcontroller kopen in engeland, deze is vele malen beter af te stellen, dan aan je wastegate te schroeven.... Decat moet je echt goed kijken naar de diameter, want je wilt niet hebben dat je het systeem smaller maakt, net als de einddemper (welke niet heel veel effect zal hebben) Chippen zal ik als jou was pas doen als je alles heb gedaan.. Je kan trouwens ook gewoon de EGR dichmaken met een metalen plaatje op de aansluiting van de inlaatspruitstuk.
De PG1 bak kan het op zich wel aan, maar inderdaad steel gaged Bearings is een goede optie, Torsen diff is een goede optie, maar daarmee verminder je alleen de Torque steer....
Als je echt verder gaat zou je goed moeten kijken naar de koppeling, want dit is dan wel het zwakkere punt in het verhaal...
mocht je hulp nodig hebben, wil ik best helpen....
Geplaatst: ma jan 24, 2011 2:56 am
door 118GTR
Mista T schreef:
De PG1 bak kan het op zich wel aan, maar inderdaad steel gaged Bearings is een goede optie, Torsen diff is een goede optie, maar daarmee verminder je alleen de Torque steer....
Neuh, met een werkend torsen diff krijg je juist massa's Torque Steer. Normaal verliest 1 wiel alle grip, het open diff stuurt al het vermogen naar dat wiel. Dan heb je dus 1 wiel dat niet aangedreven wordt en 1 wiel dat nog harder doorslipt.
Er gebeurd dan feitelijke niets meer.
Met LSD wordt er WEL vermogen naar het wiel met grip gestuurd, en op dat moment heb je dus one-wheel-drive, en reken maar dat dat ene wiel naar voren wil en de rest van de auto niet(en dus roteerd de auto), als je dan je stuur niet vast hebt dan zal hij direct de berm in sturen(Altijd naar de kant van het slippende wiel, dus vrijwel altijd naar binnen)
Geplaatst: ma jan 24, 2011 9:35 am
door roland
ja ik heb een probleem met de bak tussen de 60 a 80 fluit of zingt
hij een beetje laat ik gas los ist weg trap ik de koppeling in ook
bij 100 valt het minder op of is het ook weg.
iemand een idee wat het kan zijn. oja verder schakeld, kopeld,rijd
hij goed en ik hoor ook de tand wielen niet ratelen of zo iets.
heb iets gelezen over het vliegwiel?(ik weet wat het is maar wa kan daar
nu aan kapot)
Geplaatst: ma jan 24, 2011 2:07 pm
door Mista T
@jouke my bad, heb me inderdaad vergist met lsd.....
@ roland. Heb eventueel een pierburg sensor liggen, maar dan zou je wel een mafam moeten aanschaffen. Zou me niets verbazen als je drukgroep aan het begeven is.
Geplaatst: ma jan 24, 2011 3:59 pm
door roland
O de drukgroep das nie zo mooi dan

. Maar ja ook weer een kans om
de Uprated lagerset en de seals te vervangen als hij er toch onder
uit moet.
heb net een nieuwe lmm A 180 euro dus daar doe ik het even mee
en ik ben nie zo voor de tuning-box of kastjes op mijn auto
(vindt ik he) vindt wel chiptuning op maat een goede
Geplaatst: ma jan 24, 2011 5:43 pm
door rover4u2nv
al dit gepraat over diesel rovers. die van mij ligt al 3 maanden stil. wie o wie kan mij helpen met het instellen van mijn diesel pomp.
greetz
Geplaatst: ma jan 24, 2011 7:15 pm
door tomcat.t16
rover4u2nv schreef:al dit gepraat over diesel rovers. die van mij ligt al 3 maanden stil. wie o wie kan mij helpen met het instellen van mijn diesel pomp.
greetz
