Mgf start, maar slaat niet aan

Gebruikersavatar
Bruno
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
Woonplaats:
Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
Contacteer:

Bericht door Bruno »

Die botsschakelaar zit bij een F links in het motorcompartiment tegen de carrosserie gevezen. T'is een zwart blokje met een rubberen grote knop boven op. Ik vermoed wel niet dat het dat is, want dan zou je geen benzine krijgen.
Check ook even de zekering 30 amp in het vooronder van het motormanagment systeem. Check alle stekkers, of deze vast zitten. Je bent wellicht iets vergeten hier of daar.
Afbeelding
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Bruno schreef:Ik vermoed wel niet dat het dat is, want dan zou je geen benzine krijgen.
Oh ja, dat was het :)
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Fox

Bericht door Fox »

:shock: :(

Ik zal dan maar eens de rest checken wat Bruno vermeld, ik laat iets weten straks. :? ;)

Fox
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Anders de massakabels nog even nalopen...
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Fox

Bericht door Fox »

peter.evers schreef:Anders de massakabels nog even nalopen...
:shock: Dan zou hij toch ook niet starten...

De startmotor draait hoor. :) (lampjes branden, lichten gaan en alarm gaat) De motor slaagt gewoon niet aan...
Ik vind het ook ongewoon raar...

Als we alles overlopen, blijft er niet meer veel over:

-Er zit genoeg water in
-olie staat perfect
-De bougie's vonken
-Er is benzine
-De enige stekkers die zijn los geweest (langs mijn kant dan) zijn die twee bruine watertemperatuur sensoren.
-Er zit ook nog genoeg benzine in de tank.
-De motor doet niet raar bij het draaien van de startmotor.
-De motor heeft die eerste keer 2 à 3 seconde gedraaid. Hij bleek vertrokken, maar bij het terug draaien van de sleutel viel hij 2 à 3 seconde erna terug uit...

...

Fox :?
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Fox schreef: :shock: Dan zou hij toch ook niet starten...
Zo startte mijn auto eens heel moeilijk en ging de radio uit als ik de lichten aandeed. Gebroken massa kabel.
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Fox

Bericht door Fox »

peter.evers schreef: Zo startte mijn auto eens heel moeilijk en ging de radio uit als ik de lichten aandeed. Gebroken massa kabel.
Ohw...

Ik zal eens nakijken, het kan nooit geen kwaad. :twisted: :? ;)

Fox
Fox

Bericht door Fox »

Kan het niks te maken hebben met het alarm?

Wat voor een alarm heeft zo'n Mgf?

Bij voorbaat bedankt

Fox
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Maar vonkt hij ook genoeg?

Toen ik de bobine kapot had vonkte hij wel maar gewoon niet goed genoeg. nieuwe bobine erop en de vonk was veel beter.
Fox

Bericht door Fox »

Vandaag terug wat verder gezocht:

-Distributie staat goed...
-Massakabels zijn aangesloten
-stekker zijn ook allemaal geconnecteerd
-Zekeringen zijn allemaal nagekeken

Vandaag leek hij bij de eerste keer ook in gank te willen schieten, er was duidelijk een arbeidslag hoorbaar, maar nadien weer hetzelfde fenomeen zoals ervoor.

We blijven verder zoeken...

Fox

Ps: Ik heb wel een losse fiche gevonden bij de zekeringskast die vast getapt was... Iemand een idee?
Fox

Bericht door Fox »

Edgecrusher schreef:Maar vonkt hij ook genoeg?

Toen ik de bobine kapot had vonkte hij wel maar gewoon niet goed genoeg. nieuwe bobine erop en de vonk was veel beter.
En hoe is dit dan te testen of hij genoeg vonkt, want ja zo op het oog is nogal moeilijk. :lol:

Hoeveel kost een nieuwe bobine trouwens?

Fox
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Als ik het zo lees, denk ik aan de krukas-sensor.

Compressie ook maar even checken.

En dan kijken of de onsteking wel goed staat, en aangezien het systeem idd niet instelbaar is, kun je het alleen verklooien door de d-riem niet goed te timen. (dus controlen of de nokas-tandwielen er goed op zitten, "inlet" op de inlaat enz, en de 3 merktekens goed zetten)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Fox

Bericht door Fox »

118GTR schreef:Als ik het zo lees, denk ik aan de krukas-sensor.

Compressie ook maar even checken.

En dan kijken of de onsteking wel goed staat, en aangezien het systeem idd niet instelbaar is, kun je het alleen verklooien door de d-riem niet goed te timen. (dus controlen of de nokas-tandwielen er goed op zitten, "inlet" op de inlaat enz, en de 3 merktekens goed zetten)
...

Als de krukas-sensor kapot zou zijn, dan spuit hij toch niet meer in?

Morgen wordt de compressie gemeten en weten i.v.m dat meer.


De distributie is daarstraks nog eens gecontrolleerd op 'teveel' spelling, maar die was er niet. Ook is de distributie volgens mij goed gemonteerd geweest, maar moest dit niet het geval zijn, hoe is dit terug te zetten?

Fox
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Ik denk dat je rotor defect is. Buiten de cilinder vonkt ie dan wel, maar in de cilinder bereikt je ontsteking een veel hogere spanning waardoor je rotor eerder door zal slaan. Probleem met de rotor komt wel vaker voor, ook wel bij nieuwe rotors.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Kijk ook eens of je de rotor met de hand rond kunt draaien. (dat zou niet moeten kunnen, maar als hij niet goed vastzit in de inlaatnokas dan wel)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

Dit klinkt wel erg bekend allemaal :?
Heb dit probleem pas nog gehad bij mijn MGF, en na lang zoeken en verschillende onderdelen vervangen te hebben zijn we er achter gekomen dat het contactslot zijn beste tijd had gehad. Motor wilde wel aanslaan maar bleef niet lopen omdat de sleutel het laatste stukje niet kon doordraaien naar de verste stand (waar je hem heendraait bij het starten)
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Plaats reactie