Mgf start, maar slaat niet aan
- Bruno
- MG-R Addict
- Berichten: 483
- Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
- Woonplaats:
- Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
- Contacteer:
Die botsschakelaar zit bij een F links in het motorcompartiment tegen de carrosserie gevezen. T'is een zwart blokje met een rubberen grote knop boven op. Ik vermoed wel niet dat het dat is, want dan zou je geen benzine krijgen.
Check ook even de zekering 30 amp in het vooronder van het motormanagment systeem. Check alle stekkers, of deze vast zitten. Je bent wellicht iets vergeten hier of daar.
Check ook even de zekering 30 amp in het vooronder van het motormanagment systeem. Check alle stekkers, of deze vast zitten. Je bent wellicht iets vergeten hier of daar.
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Dan zou hij toch ook niet starten...peter.evers schreef:Anders de massakabels nog even nalopen...
De startmotor draait hoor. (lampjes branden, lichten gaan en alarm gaat) De motor slaagt gewoon niet aan...
Ik vind het ook ongewoon raar...
Als we alles overlopen, blijft er niet meer veel over:
-Er zit genoeg water in
-olie staat perfect
-De bougie's vonken
-Er is benzine
-De enige stekkers die zijn los geweest (langs mijn kant dan) zijn die twee bruine watertemperatuur sensoren.
-Er zit ook nog genoeg benzine in de tank.
-De motor doet niet raar bij het draaien van de startmotor.
-De motor heeft die eerste keer 2 à 3 seconde gedraaid. Hij bleek vertrokken, maar bij het terug draaien van de sleutel viel hij 2 à 3 seconde erna terug uit...
...
Fox
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Vandaag terug wat verder gezocht:
-Distributie staat goed...
-Massakabels zijn aangesloten
-stekker zijn ook allemaal geconnecteerd
-Zekeringen zijn allemaal nagekeken
Vandaag leek hij bij de eerste keer ook in gank te willen schieten, er was duidelijk een arbeidslag hoorbaar, maar nadien weer hetzelfde fenomeen zoals ervoor.
We blijven verder zoeken...
Fox
Ps: Ik heb wel een losse fiche gevonden bij de zekeringskast die vast getapt was... Iemand een idee?
-Distributie staat goed...
-Massakabels zijn aangesloten
-stekker zijn ook allemaal geconnecteerd
-Zekeringen zijn allemaal nagekeken
Vandaag leek hij bij de eerste keer ook in gank te willen schieten, er was duidelijk een arbeidslag hoorbaar, maar nadien weer hetzelfde fenomeen zoals ervoor.
We blijven verder zoeken...
Fox
Ps: Ik heb wel een losse fiche gevonden bij de zekeringskast die vast getapt was... Iemand een idee?
En hoe is dit dan te testen of hij genoeg vonkt, want ja zo op het oog is nogal moeilijk.Edgecrusher schreef:Maar vonkt hij ook genoeg?
Toen ik de bobine kapot had vonkte hij wel maar gewoon niet goed genoeg. nieuwe bobine erop en de vonk was veel beter.
Hoeveel kost een nieuwe bobine trouwens?
Fox
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Als ik het zo lees, denk ik aan de krukas-sensor.
Compressie ook maar even checken.
En dan kijken of de onsteking wel goed staat, en aangezien het systeem idd niet instelbaar is, kun je het alleen verklooien door de d-riem niet goed te timen. (dus controlen of de nokas-tandwielen er goed op zitten, "inlet" op de inlaat enz, en de 3 merktekens goed zetten)
Compressie ook maar even checken.
En dan kijken of de onsteking wel goed staat, en aangezien het systeem idd niet instelbaar is, kun je het alleen verklooien door de d-riem niet goed te timen. (dus controlen of de nokas-tandwielen er goed op zitten, "inlet" op de inlaat enz, en de 3 merktekens goed zetten)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
...118GTR schreef:Als ik het zo lees, denk ik aan de krukas-sensor.
Compressie ook maar even checken.
En dan kijken of de onsteking wel goed staat, en aangezien het systeem idd niet instelbaar is, kun je het alleen verklooien door de d-riem niet goed te timen. (dus controlen of de nokas-tandwielen er goed op zitten, "inlet" op de inlaat enz, en de 3 merktekens goed zetten)
Als de krukas-sensor kapot zou zijn, dan spuit hij toch niet meer in?
Morgen wordt de compressie gemeten en weten i.v.m dat meer.
De distributie is daarstraks nog eens gecontrolleerd op 'teveel' spelling, maar die was er niet. Ook is de distributie volgens mij goed gemonteerd geweest, maar moest dit niet het geval zijn, hoe is dit terug te zetten?
Fox
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Kijk ook eens of je de rotor met de hand rond kunt draaien. (dat zou niet moeten kunnen, maar als hij niet goed vastzit in de inlaatnokas dan wel)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
- The Big Boss
- Berichten: 8398
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
Dit klinkt wel erg bekend allemaal
Heb dit probleem pas nog gehad bij mijn MGF, en na lang zoeken en verschillende onderdelen vervangen te hebben zijn we er achter gekomen dat het contactslot zijn beste tijd had gehad. Motor wilde wel aanslaan maar bleef niet lopen omdat de sleutel het laatste stukje niet kon doordraaien naar de verste stand (waar je hem heendraait bij het starten)
Heb dit probleem pas nog gehad bij mijn MGF, en na lang zoeken en verschillende onderdelen vervangen te hebben zijn we er achter gekomen dat het contactslot zijn beste tijd had gehad. Motor wilde wel aanslaan maar bleef niet lopen omdat de sleutel het laatste stukje niet kon doordraaien naar de verste stand (waar je hem heendraait bij het starten)
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland