Mgf start, maar slaat niet aan

Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Ik heb in het verleden ook eens de fout gemaakt, maar dit was bij een Ford motor.
Het is alleen zo dat je dan de onsteking ook 180 graden moet verzetten, oftewel de bougiekabels om steken 1 op 4 en 3 op 2 en je kan je ontsteking dan niet controleren op de 1e maar op de 4e cilinder.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Fox

Bericht door Fox »

118GTR schreef:Nou: Zet de nokassen maar eens tegen elkaar met de tekst leesbaar, krukas goed, blokje ertussen, riem erop.

En nu komt het: blokje er tussen uit, draai de krukas 1!!! keer rond, tot die weer precies op het indicatie streepje staan. => Kijk nu naar je nokas tandwielen, die staan nu weer met de lijntjes naar elkaar, maar de tekst nu ondersteboven.

Ergo, het is precies hetzelfde.

Ene no offence, maar een foto van een andere motor die er precies hetzelfde uit ZOU zien, is niet hetzelfde als een echte foto van JOUW motor. Daar zit namelijk een interpretatie slag tussen die jij als leek maakt (no offence), waar een iemand ander misschien wel een verschil ziet.
Oh ohw, ik denk dat jij mij verkeerd verstaan hebt...
Mijn letters stonden en hebben nooit omgekeerd. :shock: Ze altijd leesbaar geweest, maar mijn nokkenassen stonden 180° fout. :shock: :oops:
Dus wat jij zegt met ongekeerde tekst dat hij dan wel nog moet lopen kan kloppen, maar is bij mij nooit aan bod geweest.

En indien u een foto wenst van hoe mijn nokken staan wil ik die je gerust maken hoor. :mrgreen:

Fox, tot straks met een nieuwe foto. ;)
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

@ 118GTR, de motor op mijn foto is een T serie (van Rover) en ik weet dat die tandwielen hetzelfde staan daar ik laatst nog een K serie riem verwisseld heb en dit heb vergeleken. Ik had alleen geen K serie foto.

@ Fox, op welke cilinder had je die 6,5 bar?
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Fox

Bericht door Fox »

peter.evers schreef:@ 118GTR, de motor op mijn foto is een T serie (van Rover) en ik weet dat die tandwielen hetzelfde staan daar ik laatst nog een K serie riem verwisseld heb en dit heb vergeleken. Ik had alleen geen K serie foto.

@ Fox, op welke cilinder had je die 6,5 bar?
:D :D

---------------------------------------

Op alle cilinders 6.5 bar en op cilinder 3 zelf maar 3 bar... :?
Terwijl voor ik de kop demonteerde 11 à 12 bar had...
Maar kan dit niet liggen aan de foute kleppenstand van toen? En misschien nog een bijkomende vraag: Mag je met die dubbele koppakking de kopbouten niet een beetje meer aanspannen?

Mvg

Fox

Om misverstanden en uitscheldingen te vermijden wordt er straks langs mijn kant een foto geplaatst van mijn distributie. :mrgreen:
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Ow, dan ligt het niet aan het inlaatspruitstuk!

Heb je de gasklep open staan als je compressie meet?
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Fox

Bericht door Fox »

peter.evers schreef:Ow, dan ligt het niet aan het inlaatspruitstuk!

Heb je de gasklep open staan als je compressie meet?
Ja, maar maakt zelf niet uit... ik bekom eenzelfde resultaat.

Ik moet nu wel nog eens meten, na het goed zetten van de nokken, wie weet... :D

Fox
Fox

Bericht door Fox »

De foto's: :mrgreen:

Afbeelding
Vanboven zie je de twee puntjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fox

Ps: Ik merk dat het zwaarder is om de krukas rond te draaien, dus wie weet is de compressie toch iets beter. :D :p
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

De auto start nu wel? Dus ik neem aan dat je de tandwielen al hebt verzet.
Maar de compressie is nog steeds laag??
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Fox

Bericht door Fox »

peter.evers schreef:De auto start nu wel? Dus ik neem aan dat je de tandwielen al hebt verzet.
Maar de compressie is nog steeds laag??
Hey Peter.

Ja hoor. Gisterenavond nog. Mijn berichtje niet gelezen. :lol:
Het maakt allemaal niet meer zoveel uit.

Want er is licht aan het eind van de tunnel, de motor heeft gedraaid...
Ik wil mij als eerst richten tot Peter (ook bedankt voor de rest natuurlijk), maar hij heeft mij de 'foto' doorgestuurd die ik nodig had.

De motor heeft gedraaid, wat ik nu juist heb fout gedaan weet ik nog steeds niet, maar het ziet er naar uit dat ik mijn nokkenassen gewoon 180° verkeerd heb gezet...
Nochtans klopten mijn slagen inlaat/compressie/arbeid/uitlaat, maar zal dit op een verkeerd moment zijn en dus waarschijnlijk gewoon 180° fout. Waardoor er een andere klep open ging wanneer het niet moest.

Fox

Ps: Ik haat garage's. Ik heb daar een bloedhekel aan. Ik knoei liever zelf en eens je beseft dat je tegen de zijt gelopen en het dan toch nog opgelost krijgt, geeft je een zoveel beter gevoel. Het geluid van de wagen kon zo toch nog mijn avond geslaagd maken.


Hierbij wil ik iedereen nog BEDANKEN voor het meedenken, raad geven, enz. Echt SUPER bedankt.



Maar echter is het verhaal nog niet gedaan... Hij lekt tevens wel nog koelvloeistof en de compressie is maar 6.5, morgen een nieuwe compressietest. Wie weet lag het aan Distributie.
Compressie nog niet gemeten nu, meter is even weg. :?

Fox ;)
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Nou, laat maar weten als hij weer terug is...
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Fox

Bericht door Fox »

Update:

Deze avond de mg even laten draaien buiten.
Hij klonk half gezond (een motor die aan het revalideren is) , maar ik vrees dat toch nog niet alles snor zit.

1) Wanneer je lichtjes met de gas speelt, poft de uitlaat bij het gas lossen.
Dus je doet lichtjes op en af met pedaal eens je pedaal lost en toerental zakt, direct daarna poft hij. Ik heb van horen zeggen dat dit te wijten valt aan fout afgestelde uitlaatklep... Te vroeg openen of te laat? Of te lang?

2) Verder brand er een lampje: SRS. Ik zou begot niet weten wat dit betekend...

3) De compressie moet nog eens gemeten worden.

4) Bij de eerste keer starten van de motor loeide er vijf seconden een piep signaal (het lawaai van piepende alternator riem), maar na die vijf seconden verdween het opeens.
Bij de tweede start deed hij dit niet.

5)Veel rook, ik weet dat dit normaal is wanneer je u joint de culasse vervangt, maar het was redelijk veel...
De rook rook naar olie met veel benzine... (er waren verschillende meningen over)
Vloeistoffen zijn nog beiden oké.

6) Voor het starten nog eens gekeken naar het verschil tussen cilinderkop en motorblok en is gevoelsmatig toch een grote gleuf (ik zal er eens een foto van proberen maken)
Kan ook normaal zijn, met zo'n pakking dat er tussen steekt...

Voila..., we kijken morge verder en hopen dat onze compressiemeter terug is.

Mvg

En al op voorhand bedankt voor de antwoorden.

Fox
Gebruikersavatar
Kevin
MG-R Newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: vr feb 27, 2009 11:19 am
Woonplaats:
Locatie: Almelo

Bericht door Kevin »

Fox schreef:2) Verder brand er een lampje: SRS. Ik zou begot niet weten wat dit betekend...
Dit is voor de airbag, kijk eens naar de stekkers onder uw zetels
MGF British Racing Green
Mods: KH splitter, Milltek, Lowering pins, 52mm TTB, K&N airfilter, Smoked Indicators, TF T-Bar, gestikte MG logo's in leder zitting
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Ik heb je foto's gezien, en ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat het goed getimed hebt.

Maar ik heb nog wel een hoopvolle optie voor je; Ga er eens gewoon mee rijden.

Het zou namelijk kunnen dat er gewoon kleppen openstaan omdat de klepstoters te vol met olie zitten.
Ik heb het zelf ook eens meegemaakt, maar ik zag het al toen ik de kop weer aan het opbouwen was, dus ik wist wat er aan zat te komen.

Die 75 wilde in het begin helemaal niets, na een dag wachten aangesleept, na 2 km liep hij zelfstandig op 3 poten, na 5 km op alle 4.
Laatst gewijzigd door 118GTR op ma jan 31, 2011 1:14 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Fox

Bericht door Fox »

118GTR schreef:Ik heb je foto's gezien, en ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat het goed getimed hebt.

Maar ik heb nog wel een hoopvolle optie voor je; Ga er eens gewoon mee rijden.

Het zou namelijk kunnen dat er gewoon kleppen openstaan omdat de klepstoters te vol met olie zitten.
Ik heb het zelf ook eens meegemaakt, maar ik zag het al toen ik de kop weer aan het opbouwen was, dus ik wist wat er aan zat te komen.

Die 75 wilde in het begin helemaal niets, na een dag aangesleept, na 2 km liep hij zelfstandig op 3 poten, na 5 km op alle 4.
Hhihi, oké. Je stelt me gerust. Ik had ook zoiets in gedachte. ;) Maar ik ben toch altijd blij als iemand mij dit kan bevestigen. Toch ga ik deze namiddag de distributie nog eens nakijken, want ik denk dat de krukas iets verschoven is...

@Kevin: Thx, ik zal het eens nakijken. :D ;)

Fox
Laatst gewijzigd door Fox op wo jan 26, 2011 11:05 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Fox

Bericht door Fox »

Update:

Wagen draait, we zijn vandaag uitgebreid aan het testen geweest.
Ook de ontluchting is goed gelukt.

Verder draait hij nog niet 100%, ik heb de neiging om te zeggen dat hij iets teveel schokt en de koppelingspedaal veel te hard is.

Ook moet de wagen omhoog gepompt worden, hij hangt momenteel op 32 cm :shock: :? = HARD :lol:

Fox
Fox

Bericht door Fox »

Hier even updaten:

Projectje lag even stil wegens het wachten op stukken, maar moet nu wel één van de dagen gaan toekomen...

Juist zoek ik eigenlijk wel nog een kachelweerstand, weet iemand waar je dit kan kopen? En liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk. :p |:)

Bij voorbaat bedankt

Fox
Plaats reactie