Pagina 1 van 1

MG ZS MK2 Diesel

Geplaatst: za jan 08, 2011 12:36 pm
door Dr Doggystyle
Wie heeft hier een MG ZS MK2 Diesel ?
Zit er namelijk over na te denken om een MK2 diesel aan te schaffen.
maar ik heb nog wel enkele vragen :

1) Wat zijn een beetje de dingen waarop je moet letten als je zoiets gaat aanschaffen ?
2) Hoe zit het met de koppakking ? ook doffe ellende als 1e K-series? volgens mij zit hier een ander blok (geen K-series) in toch ?
3) Heeft iemand hier op het forum ook een ZS MK2 diesel en zou je daar dan foto's van willen plaatsen ? en ook van het blok ?
4) Hoe zit het kwa verbruik ? veel km's op een tank?
5) Wat zijn de kwalen van deze type of dingen die vaak stuk gaan ?
6) Hoe zit het met de vering / schokdempers ? Zijn deze stugger dan de benzine variant ?
7) wat zijn een beetje de standaard opties die hiervoor geleverd zijn ? Denk hierbij aan alle 4 de ramen elektrisch, witte tellerplaten, welke versie van interieur (kleuren)


alvast bedankt voor de info

Geplaatst: za jan 08, 2011 3:46 pm
door Bart-K
1. hetzelfde als bij elke Rover/MG, dus vooral onderhoudshistorie.
2. koppakking is bij de L-series bij mijn weten geen probleem, zijn sterkere motoren als de K-series.
3.
4. afhankelijk van je rijstijl moet je toch wel ruim boven de 1:15 uit komen.
5.
6. Volgens mij dezelfde vering als een ZS180 ivm extra gewicht van het blok.
7.

Re: MG ZS MK2 Diesel

Geplaatst: za jan 08, 2011 4:50 pm
door Mista T
1) belangrijk is dat je even goed let op de onderhoudshistorie, dieselretourslangen willen nog weleens verslijten, net als de slangen naar de intercooler e.d.
2) De koppakking van een standaard L-series is heel sterk, alleen bij verdergaande tuning moet je hier wel even rekening mee houden.
3)
4) Ik rij met de 45 diesel 1 op 16, iets stevigere rijstijl natuurlijk, plus 140 PK
5) Dieselretourslangen en de intercooler slangen + de maf sensor, eigenlijk gelijk vervangen voor een pierburgsensor en een MAFAM erop
6) Zoals bart zegt, zelfde vering als de 180, op de 45 van mij heb ik verstelbare koni's eronder.
7) volgens zelfde als de 180 versie

Qua tuning heb ik wel wat tips:
- SDi verstuivers plaatsen
- GBE Evo boostcontroller en dan de druk naar 1.3 - 1.4 bar.
- K&N inleg filter of de green K4.80 open air filter

standaard heeft de ZS diesel een mapping van 115 PK, met de bovenstaande opties ga je makkelijk naar de 145 - 150 PK, meer is ook bijna niet mogelijk op de standaard turbo.

Re: MG ZS MK2 Diesel

Geplaatst: za jan 08, 2011 4:56 pm
door Rik
Mista T schreef:... meer is ook bijna niet mogelijk op de standaard turbo.
Jij zit daar behoorlijk in hea volgens mij, dusseh, tell me, wat is er mogelijk met een grotere turbo? :D

Re: MG ZS MK2 Diesel

Geplaatst: za jan 08, 2011 6:09 pm
door Johnny_D
Mista T schreef: ....

4) Ik rij met de 45 diesel 1 op 16, iets stevigere rijstijl natuurlijk, plus 1450 PK

....
so de knetter, 1450PK :shock: das best een hoop. dat je dat op de weg houd met fwd joh :+

Re: MG ZS MK2 Diesel

Geplaatst: za jan 08, 2011 6:15 pm
door Double A
Johnny_D schreef: so de knetter, 1450PK :shock: das best een hoop. dat je dat op de weg houd met fwd joh :+
Ze komen pas vanaf de 17.000rpm, dus dat valt best mee :lol:

Re: MG ZS MK2 Diesel

Geplaatst: zo jan 09, 2011 7:15 pm
door Mista T
Rik schreef: Jij zit daar behoorlijk in hea volgens mij, dusseh, tell me, wat is er mogelijk met een grotere turbo? :D
Klinkt eigenlijk heel lullig hoor, maar het met de rover diesel niet hetzelfde als met de T-series. Een te grote turbo bij deze diesels is een hell om mee te rijden ivm het turbo gat dat er ontstaat. Daarom wordt er vaak gekozen voor een hybride versie. met het zelfde turbine wiel, maar ander compressor wiel... uiteindelijk zal de flow beter worden van de turbo, maar is de 200 pk nog niet helemaal in het zicht...OP dit moment is het maximale " betrouwbare" vermogen 180 PK....

Maar wel heel veel koppel en is er dus een andere koppeling nodig...

Geplaatst: zo jan 09, 2011 7:35 pm
door Dr Doggystyle
thanks voor alle info & tuningstips.
mocht ik zo eentje kopen blijft ie nog wel even standaard, maar altijd wel interessant om te weten wat er mogelijk is.

Geplaatst: zo jan 09, 2011 8:52 pm
door p@p@zs
Alle audio in je garage laten liggen scheelt iig wat kiloos :lol:

Geplaatst: zo jan 09, 2011 9:23 pm
door Dr Doggystyle
:) dat komt er als eerste in, kan ik eindelijk genieten van de oude basskist van Ramsoes en mn 2 woofers / 2 versterkers / 2 condensatoren ;)

Re: MG ZS MK2 Diesel

Geplaatst: zo jan 09, 2011 9:25 pm
door Rik
Mista T schreef:... maar het met de rover diesel niet hetzelfde als met de T-series. Een te grote turbo bij deze diesels is een hell om mee te rijden ivm het turbo gat dat er ontstaat. Daarom wordt er vaak gekozen voor een hybride versie. met het zelfde turbine wiel, maar ander compressor wiel... uiteindelijk zal de flow beter worden van de turbo, maar is de 200 pk nog niet helemaal in het zicht...OP dit moment is het maximale " betrouwbare" vermogen 180 PK....
Zijn er ook diesel die wel prettig rijden met een te grote diesel? Enneh, benzine turbo's vinden te grote turbo's ook niet altijd even grappig.

Ik loop al een tijdje met een ludiek idee in mijn hoofd, 't moet wel minimaal op 200pk uitkomen. Naja, daar kom ik later dan wel op terug ;-)

Geplaatst: zo jan 16, 2011 10:15 pm
door MARTIN
:mrgreen: misschien een leuk project

mg zs diesel

staat lekker dichtbij

Geplaatst: zo jan 16, 2011 11:15 pm
door Dr Doggystyle
nice ziet er wel cool uit
veel spullen heb ik toch al liggen, alleen die bodykit delen niet....

Geplaatst: ma jan 17, 2011 10:43 pm
door MARTIN
:mrgreen: bodykit is niet meer zo'n heel groot probleem.
er liggen er inmiddels veel op de sloop in de uk.
en rimmer bross heeft ook nog wat liggen.