Pagina 1 van 3
					
				oh nee, toch niet weer lekke kop
				Geplaatst: wo dec 01, 2010 5:23 pm
				door WouterRover25
				Volgens mij ben ik de pineut.
M'n vrouw weg met de auto, belt me op dat de 25 flink aan het stotteren en horten is, ook nadat de auto warm is gereden.
Nu kijk ik net bij de auto nu ze thuis is; koelvloeistofreservoir bijna leeg. Wel schoon. Nu ben ik bang dat m'n kop (weer) lek is. Ik hoop dat het iets anders is. Wat kan ik nog meer controleren om het probleem op te sporen??
Thanks..
			 
			
					
				
				Geplaatst: wo dec 01, 2010 5:37 pm
				door Yme
				Ik heb het ook gehad maar toen was de dop van het kvsreservoir lek, tijdens het rijden verloor ik dus de kvs. Dat is gecontroleert door het reservoir en de dop op druk te testen, bleek dat de dop z'n druk niet hield.
			 
			
					
				
				Geplaatst: wo dec 01, 2010 6:23 pm
				door WouterRover25
				olie knettert niet, heb per ongeluk mn peilstok in de fik gestoken (het tipje), borrelt wel beetje.
er is ongeveer 0.75-1.5 liter vloeistof weg.
			 
			
					
				
				Geplaatst: wo dec 01, 2010 7:52 pm
				door Robbrm
				Net wat Yme zegt.. een druktest en je weet al een hele boel 
 
 
btw.. Olie nog zwart? of mayo aan de peilstok?
 
			
					
				
				Geplaatst: wo dec 01, 2010 8:07 pm
				door WouterRover25
				geen mayo en olie lijkt redelijk schoon.
			 
			
					
				
				Geplaatst: wo dec 01, 2010 8:24 pm
				door tomcat.t16
				Wordt de auto heet? Komt er witte rook uit de uitlaat (die een beetje naar KVS ruikt?)
			 
			
					
				
				Geplaatst: wo dec 01, 2010 8:45 pm
				door WouterRover25
				ja, rookt flink en stinkt naar brandlucht/zoetig. dus hij verbrandt wel kvs.
auto werd niet heet voor zover ik weet.
			 
			
					
				
				Geplaatst: wo dec 01, 2010 8:49 pm
				door tomcat.t16
				Oke, dus er komt KVS in je verbrandingskamer(s).
Als je geluk hebt is de inlaatspruitstukpakking stuk, dan lekt er KVS naar de inlaat. 
Als je pech hebt is je koppakking naar de klote.
			 
			
					
				
				Geplaatst: wo dec 01, 2010 8:57 pm
				door Dr Doggystyle
				dat komt me heel erg bekend voor.
heb ik ook met de 400
			 
			
					
				
				Geplaatst: wo dec 01, 2010 9:01 pm
				door WouterRover25
				peter.evers schreef:Oke, dus er komt KVS in je verbrandingskamer(s).
Als je geluk hebt is de inlaatspruitstukpakking stuk, dan lekt er KVS naar de inlaat. 
Als je pech hebt is je koppakking naar de klote.
die eerste, waar zit die? en hoe weet ik dat?
in het 2e geval ga ik roelofs bellen, die hebben de koppakking 2 jaar en 3 maanden geleden vervangen, gevlakt etc, daar moet toch iets te regelen zijn. heb de rekening nog..
 
			
					
				
				Geplaatst: wo dec 01, 2010 9:36 pm
				door tomcat.t16
				Door je inlaatspruitstuk eraf te halen en er een nieuwe pakking tussen te stoppen... de pakking heb je al 

 
			
					
				
				Geplaatst: wo dec 01, 2010 10:29 pm
				door WouterRover25
				hm ik ga ff kijken of ik dat zelf ga doen of niet. zie het niet direct zitten met deze kou  

 
			
					
				
				Geplaatst: wo dec 01, 2010 11:03 pm
				door tomcat.t16
				Is er niemand in de buurt van Zeist die je kan helpen?
			 
			
					
				
				Geplaatst: do dec 02, 2010 9:04 am
				door mvbdb
				s er niemand in de buurt van Zeist die je kan helpen?
Natuurlijk wel, de afstand tussen Rhenen en Zeist is niet zo ver. En hier kun je overdekt en droog zelf sleutelen en hoef je dus niet in de kou te staan.
 
			
					
				
				Geplaatst: do dec 02, 2010 9:46 am
				door tomcat.t16
				
			 
			
					
				
				Geplaatst: do dec 02, 2010 3:14 pm
				door WouterRover25
				goed idee, misschien doe ik dat wel
probleem is wel dat de kans is dat het niet de inlaatspruitstukpakking is en dat ik in rhenen sta :S.
hoe lastige klus is dit?