Dat kan je verder niet zien in het thermostaat huis...
Volgens mij past hij maar op 1 manier. Echter als iemand hier zegt dat hij ook andersom past is het toch een normale vraag?
of de fan wel draait vind ik net zo'n vraag als : zit er wel koelvloeistof in...
Ik ga ervan uit dat je 'm niet verkeerd om gemonteerd hebt. Dus, even een vraag/toelichting waarmee je wellicht wat verder komt. Als de auto warm loopt, hoe voelt de radiateur dan? Als deze lauw/koud is/blijft zou het kunnen zijn dat je thermostaat misschien wel open gaat, maar misschien niet ver genoeg waardoor, zoals peter al aangaf, je vloeistofje niet goed rondpompt. In dat geval heb je spijtig genoeg een crap thermostaat gekocht en zou ik even eentje halen van Gates o.i.d.
Hoop dat je hiermee een stapje dichterbij de oplossing komt.
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Rik schreef:
Thanks, ik vond 'm zelf ook erg geestig.
Ik ga ervan uit dat je 'm niet verkeerd om gemonteerd hebt. Dus, even een vraag/toelichting waarmee je wellicht wat verder komt. Als de auto warm loopt, hoe voelt de radiateur dan? Als deze lauw/koud is/blijft zou het kunnen zijn dat je thermostaat misschien wel open gaat, maar misschien niet ver genoeg waardoor, zoals peter al aangaf, je vloeistofje niet goed rondpompt. In dat geval heb je spijtig genoeg een crap thermostaat gekocht en zou ik even eentje halen van Gates o.i.d.
Hoop dat je hiermee een stapje dichterbij de oplossing komt.
Heb er al 2 in gehad...
1 van 92 gr en 1 van 88 gr.
beiden het zelfde.
Zou wel toevallig zijn als ze allebei kapot zijn.
Daarnaast zijn ze ook getest in een kokend pannetje water.
Ook er is al een nieuwe waterpomp opgegaan aangezien toch alles open lag.
(vorig jaar ook nieuwe radiateur).
Zijn de koelvloeistof slangen achterop het blok ook los geweest? Als je deze omwisselt krijg je ook dit soort problemen. De slang vanaf het expansievaatje hoort halverwege op de leiding. De retour vanaf de kachtel komt op het thermostaat huis.