mg rd 88kw b.j.96 cabrio met kapotte koppakking

Plaats reactie
Funs Smitsmans

mg rd 88kw b.j.96 cabrio met kapotte koppakking

Bericht door Funs Smitsmans »

Ik heb een mg rd cabriolet bouwjaar 1996. 88kw , maar helaas heeft deze auto een kapotte koppakking , ik ben zelf een sleutelaar maar had hier graag wat tips over hebben jullie die , voor dat ik aan deze klus begin?
Moet ik ook de kopbouten vernieuwen en hoe is het met de zuigers want hij is al verschillende keren warm gelopen en heeft 175000 km gedraaid.
En hebben deze auto's last van gescheurde koppen?
Of is ergens een vraagbaak te downloaden ?
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

De meeste echte kenners van dit model (overigens geen MG RD, maar een MGF!!!) zitten op www.mgf.be ;)

Kopbouten vernieuwen is wel aan te raden.
Als het blok al verschillende keren warm is gelopen is hij waarschijnlijk slecht/goedkoop gerepareerd, de kop kan dan inmiddels wel gescheurd zijn.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Funs Smitsmans

Re: mg rd 88kw b.j.96 cabrio met kapotte koppakking

Bericht door Funs Smitsmans »

toch staat mg rd als je het kenteken in toets bij rdw
maar is er ook ergens iets te downloaden over koppakkingreparatie
EN KLOPT HET DAT IK DE KOPPAKKING SET BETER ORGINEEL KAN BESTELLEN?
Gebruikersavatar
RickO
MG-R Addict
Berichten: 253
Lid geworden op: di nov 07, 2006 9:52 pm
Woonplaats: Sambeek (NL)
Locatie: Sambeek (NL)
Contacteer:

Bericht door RickO »

Het RDW zet regelmatig ingevoerde MGF's verkeerd op kenteken. Het is wel degelijk een MGF.
MGF Britisch Racing Green 1997
MG ZT 260 Pearl Black 2004 (sold)
MG ZR 160 Starlight Silver 2004 (sold)


Afbeelding
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Als ie al verschillende keren te warm is geweest dan is het blok waarschijnlijk overleden... Ze kunnen erg slecht tegen (te) hoge temperaturen. Zou eerst de kop demonteren en bekijken hoe diep de vorm van de cilinderbussen in de kop is gebrand en of dit nog te vlakken is en even controleren of de cilinderbussen niet in het blok zijn weggezakt.
Plaats reactie