Pagina 1 van 1
vermogensverlies 2.0 CDT (alleen onder de 2000 toeren)
Geplaatst: ma nov 15, 2010 10:31 am
door arjan_m
Ik heb sinds kort een verlies in vermogen.....
En dan vooral onder de 2000 toeren, erboven gaat het soepel.
Maar als je een rotonde oprijdt of vanuit stilstand wegrijdt zit er in het begin totaal geen gang meer in. Pas als je boven de 2000 toeren komt gaat ie ineens er van tussen.
Aangezien ik nog garantie heb, zal ie teruggaan naar de garage. Maar ik wil eigenlijk van te voren weten wat er aan de hand is, zodat me niets op de mouw gespeld wordt.
Wat zou het kunnen zijn?
Geplaatst: ma nov 15, 2010 12:22 pm
door mvbdb
Dat benieuwd me dan ook wat het is. Misschien een los vacuumslangetje of een gescheurd slangetje ? Dat had ik hier n.l. met een VW Passat Variant 1.9 TDI Automaat. Die had geen vermogen meer boven de 80 km/h. Je hebt garantie, dus maak er waar nodig gebruik van.
Geplaatst: ma nov 15, 2010 2:29 pm
door Pim
Heb je de LMM al eens losgetrokken om te kijken wat hij doet?
Groet, Pim
Geplaatst: ma nov 15, 2010 6:17 pm
door bam
idd de lucht massa meter daar lijkt het op.
Geplaatst: ma nov 15, 2010 6:27 pm
door Järv
Yep ... de LMM ... had bij mij exact dezelfde problemen.
nieuwe lmm erop, gereset en daarna lopen als een zonnetje.
Je kan een tijd rondrijden met alleen de stekker eraf .... maar op een gegeven moment loopt dan je auto z'n computert vast

Geplaatst: wo nov 24, 2010 9:43 pm
door arjan_m
Het is dus inderdaad de LMM.... Ik had de stekker zondag losgetrokken, en nu trekt ie weer zoals het hoort.

Vaag dat ik het niet herkend heb, want bij de vorige 75 heb ik hem ook laten vervangen....
Maar daar merkte ik het ook de hele linie dat de wagen luier was, niet alleen onder de 2000 toeren. Maar goed, wordt dus nog onder garantie vervangen (helaas dus wel door een Bosch

)
Geplaatst: do nov 25, 2010 7:03 pm
door Eric27
arjan_m schreef:Het is dus inderdaad de LMM.... Ik had de stekker zondag losgetrokken, en nu trekt ie weer zoals het hoort.

Vaag dat ik het niet herkend heb, want bij de vorige 75 heb ik hem ook laten vervangen....
Maar daar merkte ik het ook de hele linie dat de wagen luier was, niet alleen onder de 2000 toeren. Maar goed, wordt dus nog onder garantie vervangen (helaas dus wel door een Bosch

)
Bosch is wel de beste luchtmassameter. Ik zou er een Mafam bij tussen zetten en je bent van alle problemen af.
Geplaatst: do nov 25, 2010 7:23 pm
door bam
Bij mij ging hij regelen terwijl het gaspedaal vast werd gehouden, heel lastig zo'n onrustige loop tevens was ik wat vermogen kwijt.
De vorige keer was ik echt 80% van de paarden kwijt in de onder regionen.
Geplaatst: do feb 06, 2014 9:39 pm
door hugos
Järv schreef:Yep ... de LMM ... had bij mij exact dezelfde problemen.
nieuwe lmm erop, gereset en daarna lopen als een zonnetje.
Wat bedoel je precies met LMM resetten?
groet
Hugos
Geplaatst: do feb 06, 2014 9:55 pm
door roland
Hij bedoeld de ECU resetten (fout meldingen wissen)
Geplaatst: do feb 06, 2014 10:01 pm
door hugos
ach zo, als ik dus nog geen foutmelding heb, kan ik de LMM gewoon wisselen. Dus ook geen reset. wil zo wel eens even checken of ie meer vermogen krijgt.
Dankje!
Geplaatst: do feb 06, 2014 11:32 pm
door hAz
Wissen van foutenlog is niet noodzakelijk om de problemen op te lossen, het is een logboek...
Dus als je lmm stuk is en vervangen is voor een nieuwe moet de wagen weer goed rijden.
Geplaatst: ma feb 17, 2014 11:07 pm
door Peter Sely
heb net hetzelfde voor. Gisteren en vandaag aanhanger getrokken, ging allemaal perfect. Nu vanavond opeens nauwelijks nog vermogen, de auto gaat als een tractor vooruit. Bij mij is het niet enkel onder de 2000 toeren maar ook boven. Ik kan - als ik heel veel geduld heb - snelheid (max. 80 à 90) maken, maar het duurt dan wel bijzonder lang.
Vermeld er ook bij dat de koppeling, vliegwiel e.d. enkele dagen geleden pas vervangen zijn. Auto heeft open gelegen, weet niet of dat dit er iets mee te maken heeft?
Alle hulp is welkom, ben momenteel financieel een beetje aan het leeglopen op de auto! Hoop dat het geen fortuin hoeft te kosten.
Hoeveel kost zo'n LMM steken?
Geplaatst: di feb 18, 2014 12:29 pm
door matthias117
als hij het altijd heeft kan het ook andere redenen hebben
ik denk dan aan turbo, injectie ...
hoop dat het iets simpel is voor je, helaas zijn 75's niet zo simpel

Geplaatst: di feb 18, 2014 8:39 pm
door arjan_m
Peter Sely schreef:heb net hetzelfde voor.... Bij mij is het niet enkel onder de 2000 toeren maar ook boven. Ik kan - als ik heel veel geduld heb - snelheid (max. 80 à 90) maken, maar het duurt dan wel bijzonder lang.
Hoop dat het geen fortuin hoeft te kosten.
Hoeveel kost zo'n LMM steken?
Steek hem eerst eens los.... Als de auto dan wel goed rijdt weet je zeker dat ie stuk is.