winterbanden+maat

mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

winterbanden+maat

Bericht door mixtuurorgel »

Hallo,

Ik heb bij de verschillende items over winterbanden gekeken, kon mijn vraag echter niet vinden.

Mijn ZT heeft er nu 225-45-18 banden onder zitten, wanneer ik die maat ook voor mijn winterbanden zou aanhouden ben ik een kapitaal kwijt.

Een andere maat zou ook kunnen, heb ik gehoord, maar welke ?
en welke maat velgen zou kunnen ?

Gr:

Mixtuur
nl_joker_nl

Bericht door nl_joker_nl »

bijna elke maat velgen zou kunnen, volgens mij is het het middelste getal 5 erbij als je een inch kleinere velgen neemt.
Rik
MG-R Freak
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo dec 26, 2007 12:05 am
Woonplaats: Arnhem

Bericht door Rik »

nl_joker_nl schreef:... volgens mij is het het middelste getal 5 erbij als je een inch kleinere velgen neemt.
Da's wel heel erg ongeveer dan hea...
Moeders heeft 16" lichtmetaal + winterbandjes gehaald bij de ATU. Prima prijs, wel zo makkelijk met overzetten.

Die weten ook de bandenmaat die erbij hoort, wil je het perse zelf uitzoeken dan moet je gewoon even de diameter berekenen van je huidige set en bedenken wat je wil.
18" winterbanden om je MG zou ik sowieso afraden. :D
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Laddie

Bericht door Laddie »

Ik heb onder de R75 winterbanden 205/55/16 en eigenlijk zijn die iets te klein, zou 215/55/16 moeten zijn maar het verschil is maar een paar % en dus te verwaarlozen.

Tooltje om de bandenmaat te berekenen hierzo http://www.supervelg.nl/bandenmaat_berekenen.htm

CU
p kiewiet

Bericht door p kiewiet »

Das allemaal leuk en aardig, maar met een zt 190 heb je helemaal geen keus.

Je kan alleen maar een 18 inch velg kwijt, 17 is te klein ivm de voorste remmen.
De afroldiameter mag zowel groter of kleiner zijn, als het maar niet meer dan 2% is.
ik wacht ook al 4 jaar mn kans af om een redelijk geprijst setje te vinden.
adviesprijs van bijv vredestein wintrac extreme ongeveer 340 eur ps ex btw.
De 180 heeft kleiner schijven en dus zal 17 inch wel passen.
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Bericht door mixtuurorgel »

4 jaar is wel lang, op marktplaats maakt een bandenbedrijf uit Musselkanaal speciaal reklame voor Rover/MG banden-velgen.
Jij woont in Musselkanaal, ik was van plan daar eens heen te gaan maar wanneer jij in 4jaar niets, bespaart mij een reisje.

Volgens mijn banden-man ben je op18inch aangewezen omdat anders de km klokken niet meer kloppen ???

Weet iemand of er velgen van andere merken op de MG passen, heb je wat meer keus.

Mixtuur
Pim
MG-R Addict
Berichten: 496
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 6:27 am
Woonplaats: Heiloo

Bericht door Pim »

Hi Mixtuur,

http://link.marktplaats.nl/396736958
de velg rechtboven wordt aangeboden.

http://link.marktplaats.nl/399738016

Afbeelding

Groet, Pim
Laatst gewijzigd door Pim op zo nov 28, 2010 2:43 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Rover 75 Tourer CDTi Club - 615.000 km 1/09/2023
Rover Streetwise 1.8 CVT - 99.000 km 1/09/2023
Gebruikersavatar
Dr Doggystyle
Beheerder
Berichten: 26466
Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
Woonplaats: het MG-R Forum

Bericht door Dr Doggystyle »

die laatste zijn van peter evers hier op het forum
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=18575
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21-nu
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Bericht door mixtuurorgel »

Die velgen had ik ook gezien, moeten ook nog banden om, en die zijn met die afmetingen op z'n zachtst gezegd vrij prijzig.

De velgen uit Boekelo moeten opgeknapt worden, weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen, zal wel iets meer zijn dan flink poetsen.

Mixtuur
Rik
MG-R Freak
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo dec 26, 2007 12:05 am
Woonplaats: Arnhem

Bericht door Rik »

p kiewiet schreef:Je kan alleen maar een 18 inch velg kwijt, 17 is te klein ivm de voorste remmen.
Dat valt ook wel mee, 325mm is groot, maar niet shocking.

17" past wél om je 325mm remmen, wellicht niet elk modelletje, al denk ik dat dat zelfs wel mee valt. Als je goed zoekt zul je zélfs 16" tevoorschijn toveren die eromheen gaan. Daar twijfel ik niet aan. :D
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

ligt natuurlijk met name aan de klauw, als het een joekel van een klauw is die nog 5 cm verder uitsteekt dan de schijf, dan heb je al snel een inch'je extra nodig.

Kwestie van proberen, misschien loop je tegen een aardige 17" set aan van een 75 of een willekeurige BMVV, en dan is het een kwestie van handenarbeid ter plaatse.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
p kiewiet

Bericht door p kiewiet »

Rik schreef: Dat valt ook wel mee, 325mm is groot, maar niet shocking.

17" past wél om je 325mm remmen, wellicht niet elk modelletje, al denk ik dat dat zelfs wel mee valt. Als je goed zoekt zul je zélfs 16" tevoorschijn toveren die eromheen gaan. Daar twijfel ik niet aan. :D
Ben ik blij dat JIJ er verstand van hebt zeg,....
Knappe jongen als jij er 16 " omheen krijgt.
Een 17 met een afwijkende ET kan misschien maar net.
Het is de klauw die voor de problemen zorgt..
Rik
MG-R Freak
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo dec 26, 2007 12:05 am
Woonplaats: Arnhem

Bericht door Rik »

Ik weet er inderdaad niets van...
... maar 17" star-spoke's passen bijvoorbeeld 100%, en da's een orgineel MGR-wiel. :mrgreen: Niets geen geklooi met afwijkende ET-waarden. Maar ach, ik roep ook maar wat, en wie ben ik!
't Is tenslotte niet alsof ik ooit met een soortgelijk probleem heb zitten ouwehoeren... :+
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
p kiewiet

Bericht door p kiewiet »

Rik schreef:Ik weet er inderdaad niets van...
... maar 17" star-spoke's passen bijvoorbeeld 100%, en da's een orgineel MGR-wiel. :mrgreen: Niets geen geklooi met afwijkende ET-waarden. Maar ach, ik roep ook maar wat, en wie ben ik!
't Is tenslotte niet alsof ik ooit met een soortgelijk probleem heb zitten ouwehoeren... :+
Ok, laten we mekaar geen mietjes noemen, maar hoe ben je zo zeker van je zaak?
Die zt diesel van je ouders had toch echt kleinere schijven hoor.
Ik kan werkelijk maar 1 vinger tussen de bovenkant klauw en de velg leggen.!

Weet jij een exacte maat 17 inch die dan wel op een zt190 past en evt winterbanden met wielen?
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Wat een onzin die tellerafwijking, met mijn 225-45-18 is de afwijking nagenoeg 0 (rond de 100)

En met de originele 195-65-15 is de afwijking 8-9%.

Oftewel met andere velgen wordt het beter :roll:

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Rik
MG-R Freak
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo dec 26, 2007 12:05 am
Woonplaats: Arnhem

Bericht door Rik »

De ZT van moeders heeft inderdaad gewoon kleine schijven, maar de Coupé draagt 330mm met 8pots klauwen die vrij ver naar buiten komen aangezien die geen sliders gebruiken, maar 4 potten aan weerszijden.

Anyhow, op je ZT passen 17" star-spokes 100% (zonder spacers) en aangezien dat een Rover 75-velg is hoort daarbij een maatje 17"x7J ET45 (zeg ik uit m'n hoofd; 'k kan er naast zitten)...

... Hoe dan ook, 't is niet alleen de maat, maar ook de vorm. Waar ik telkens tegen aan liep is dat velgen die een rand hebben automatisch spaken hebben die naar binnen toe lopen en dús mijn klauw raken. 17" straights passen óók niet om mijn setup omwille de te diepe spaken, maar de (nep)BBS'jes die ik nu draag wel. Ik heb destijds gewoon de schijf en een klauw in de hand genomen en ben daarmee gaan shoppen.

Als je erg veel problemen ondervind in je zoektocht (en dat doe je) zou ik je adviseren om Team Dynamics Nederland eens te benaderen. Zijn geschikte en welwillende lui bij het importeurschap en ik denk dat je dan zélfs wel 16" kan krijgen. Pro Race 1.2 ofzo, dat past over héél veel (te) grote remmen.

Je zou iets moeten hebben in de trand van 5x100 / offset 38-45 / boring 56.1.
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Plaats reactie