Wie kan me helpen

Plaats reactie
mbenschop

Wie kan me helpen

Bericht door mbenschop »

hallo hallo, ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een F 75th! Werkelijk heerlijk om met deze auto te rijden, ik kwam uit een Barchetta... dus een behoorlijke verbetering!

Omdat ik nieuw ben heb ik een paar vraagjes, en hoop dat jullie me op weg kunnen helpen:

1-Ik heb in het midden van de console een olie temperatuurmeter en bij de kilometerteller de koelvloeistof temperatuurmeter:
a-de verlichting van de olietemperatuurmeter werken niet ?
b-de koelvloeistof temperatuurmeter werkt in het geheel niet, is dit een bekend fenomeen ? (thermostaat stuk / zekering misschien)

2-De "hout look" omlijsting van de middenconsole is niet mooi meer, kent iemand een goede / betaalbare shop waar je dit soort zaken kunt kopen ?

3-Bij sleutel uit contact, lampen aan, gaat er geen alarm af dat je lampen nog aan staan, dit zou wel moeten. Iemand ervaring met dit fenomeen ?

Ik zou het super vinden als jullie me op weg kunnen helpen met bovenstaande vragen.

Thanks alvast! Groet, Marcel Benschop
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

Allereerst welkom bij de club 8)

1a lampje kapot, makkelijkste manier om erbij te komen is je radio verwijderen en dan via die opening de olie temp. meter verwijderen en lampje vervangen.
1b zou beiden kunnen zijn, zou dit zsm laten controleren/vervangen ivm snel kunnen opmerken van eventuele hgf.
2 Komt regelmatig voorbij op www.e-bay.co.uk
3 zou idd een signaal moeten geven als je je verlichting aan laat staan, mss kapotte portiersensor.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
mbenschop

Thanks voor de tips!

Bericht door mbenschop »

Thanks! ebay is inderdaad een goede plek om te zoeken.

Thanks!
mbenschop

Portier sensor

Bericht door mbenschop »

Geniaal :) bij mijn andere auto heb ik een portiersensor zitten in de vorm gewoon een simpel knopje, wat ingedrukt wordt als het portier sluit.

Bij de MG zie ik een dergelijk knopje nergens. Iemand een idee hoe dit bij de F zit ?
Gebruikersavatar
Bruno
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
Woonplaats:
Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
Contacteer:

Bericht door Bruno »

Bart-K schreef:1a lampje kapot, makkelijkste manier om erbij te komen is je radio verwijderen en dan via die opening de olie temp. meter verwijderen en lampje vervangen.
Nee, niet de radio, maar de ventilatierooster boven de klokje eruit wippen en je hebt plaats zat.

De portiersensor zit in het slot zelf maar ik betwijfel dat in dit geval het probleem daar zit.
Afbeelding
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3505
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Ik heb wel eens gehoord dat het de schakelaar van de binnenverlichting zelf kan zijn.... Wellicht waard om even te tjekkuh....

@Bruno; heb jij het "beruchte" programma nog om een (Land)Rover diesel te tunen? :mrgreen: (We hadden het over je in het 75 forum)
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Plaats reactie