Rammelend geluid in deur
- peter3
- MG-R Freak
- Berichten: 970
- Lid geworden op: di aug 19, 2003 6:36 pm
- Woonplaats: Deventer
- Locatie: stedendriehoek
- Contacteer:
Foto's volgen nog.
Het geluid klinkt goed, lekker helder.
De sub geeft een lekere aanvulling.
En zoals Dennis zei zelfs de org. speakers achterin klinken beter.
Het was iets meer werk dan verwacht (dankzij het weer ).
Maar al met al een leerzame dag.
(dennis)
Nadat we de rca kabels hadden omgedraaid. moet je eigenlijk de schakelaars op de versterker aan de rechterkant even goed zetten.
Er zitten 2 schakelaars. De linker moet in het midden worden gezet, en de rechter naar links.
Het geluid klinkt goed, lekker helder.
De sub geeft een lekere aanvulling.
En zoals Dennis zei zelfs de org. speakers achterin klinken beter.
Het was iets meer werk dan verwacht (dankzij het weer ).
Maar al met al een leerzame dag.
(dennis)
Nadat we de rca kabels hadden omgedraaid. moet je eigenlijk de schakelaars op de versterker aan de rechterkant even goed zetten.
Er zitten 2 schakelaars. De linker moet in het midden worden gezet, en de rechter naar links.
Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
- peter3
- MG-R Freak
- Berichten: 970
- Lid geworden op: di aug 19, 2003 6:36 pm
- Woonplaats: Deventer
- Locatie: stedendriehoek
- Contacteer:
Zoals belooft een aantal foto's.
De sierlijsten aan de linkerkant verwijdert voor de stroom en speakerkabels (links)
Achterbank en sierlijsten verwijdert om ook daar beter bij te kunnen.
Deurpaneel verwijdert voor het nieuwe 2weg systeem en voor de demping.
De spuitbus was dus een aanfluiting volgens dennis. Dus zijn de deurpanelen maar "bekleed" met gewoon dynamat.
Een paar onderdelen verwijdert aan de rechterkant
Werk in uitvoering aan de linkerkant. de zilverkleurige kabel is voor de centerspeaker de rode zijn voor de 2weg in de deur.(filter paste niet op de deur)
Dennis druk bezig om een filter vast te zetten die later 1 cm moest zakken omdat anders de klep niet dicht wou.
En als laatste een foto van de voedingskabel. 25 ^2. Dus dik genoeg
De sierlijsten aan de linkerkant verwijdert voor de stroom en speakerkabels (links)
Achterbank en sierlijsten verwijdert om ook daar beter bij te kunnen.
Deurpaneel verwijdert voor het nieuwe 2weg systeem en voor de demping.
De spuitbus was dus een aanfluiting volgens dennis. Dus zijn de deurpanelen maar "bekleed" met gewoon dynamat.
Een paar onderdelen verwijdert aan de rechterkant
Werk in uitvoering aan de linkerkant. de zilverkleurige kabel is voor de centerspeaker de rode zijn voor de 2weg in de deur.(filter paste niet op de deur)
Dennis druk bezig om een filter vast te zetten die later 1 cm moest zakken omdat anders de klep niet dicht wou.
En als laatste een foto van de voedingskabel. 25 ^2. Dus dik genoeg
Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
De positie van de zekering onder de motorkap.
Met een hoekbeugeltje aan een bestaand bevestigingspunt gemaakt.
En hier de huidige staat van de kofferruimte.
Binnenkort nog even een stekker maken aan de subwooferkabel, zodat die makkelijk los te nemen is, voor als ik de kofferruimte nodig heb.
De sub zit trouwens met een soort klittenband vast op de bekleding, waardoor ie niet kan schuiven.
Als ik dat nou zo bekijk he hoe is je setup nou
Heb je nu je composet vol bereik draaien op de versterker of op de amp afgefilterd? En je achterspeakers heb je die op je HU gezet of doen die nu niet meer mee.
Die sub is trouwens wel een mooi formaat, niet zo'n grote kist. Door mijn sub (12") kan er haast nix meer achterin.
Maar ziet er wel netjes uit
Heb je nu je composet vol bereik draaien op de versterker of op de amp afgefilterd? En je achterspeakers heb je die op je HU gezet of doen die nu niet meer mee.
Die sub is trouwens wel een mooi formaat, niet zo'n grote kist. Door mijn sub (12") kan er haast nix meer achterin.
Maar ziet er wel netjes uit
Hoe het nu zit, is dat de voorspeakers via de versterker lopen, en die heeft geen high of low pass aan staan op die 2 kanalen, dus idd fullrange.
De achterspeakers lopen via de versterking in de HU zelf, en de sub zit over 2 kanalen van de versterker gebrugd. Ook geen high of low pass aan gezet, en ben nog aan het experimenteren met de low pass filter op de HU zelf, maar dat valt niet mee tijdens het rijden
O ja, die sub is ook 12"...is de behuizing die jij hebt zo veel groter dan? Of heb je er 2 speakers in zitten?
Ik ga binnenkort waarschijnlijk toch de achterspeakers vervangen, maar eerst de rest nog af maken.
Ga zaterdag nog even langs de audiozaak, even buurten over dat maffe dempingsmateriaal uit spuitbus van Caliber wat alle kanten op spettert, maar zo te horen toch wel dempt
De achterspeakers lopen via de versterking in de HU zelf, en de sub zit over 2 kanalen van de versterker gebrugd. Ook geen high of low pass aan gezet, en ben nog aan het experimenteren met de low pass filter op de HU zelf, maar dat valt niet mee tijdens het rijden
O ja, die sub is ook 12"...is de behuizing die jij hebt zo veel groter dan? Of heb je er 2 speakers in zitten?
Ik ga binnenkort waarschijnlijk toch de achterspeakers vervangen, maar eerst de rest nog af maken.
Ga zaterdag nog even langs de audiozaak, even buurten over dat maffe dempingsmateriaal uit spuitbus van Caliber wat alle kanten op spettert, maar zo te horen toch wel dempt
huh... je moet je sub wel affilteren hoor, anders heb je nog geen filterbass en een subwoofer is niet gemaakt voor full range, of wou je zeggen dat je de midtonen door je achterbank heen hoort? Ik zou een sub nooit meer dan 380 HZ laten draaien en eigenlijk is die alleen bedoelt voor de tonen tussen 40 en 80 Hz.
Oh en je sub affilteren op je amp, niet op je hu (zo min mogelijk affilteren op je hu)
O en ja ik heb zo'n standaard pioneerbehuizing voor m'n sub en die is GROOT, + dat ik een hatch heb dus minder ruimte.
Hey filterze...
mzzls
Oh en je sub affilteren op je amp, niet op je hu (zo min mogelijk affilteren op je hu)
O en ja ik heb zo'n standaard pioneerbehuizing voor m'n sub en die is GROOT, + dat ik een hatch heb dus minder ruimte.
Hey filterze...
mzzls
Och, ik doe gewoon wat mijn oren vinden wat er moet gebeuren
Overigens, ik ben tijdens het rijden gewoon wat knoppies aan het drukken om te kijken wat ik het best vind klinken.
Op het moment filter ik dus NIET op de versterker, maar juist wel op de HU. Op de subwoofer uitgang van de HU heb ik nu de low pass filter geactiveerd, en laat alles beneden de 160 Hz door naar de sub (versterker staat op "flat"). Alles boven de 120 Hz (jaja, een overlap!), gaat door naar de speakers achter en de deurspeakers.
Op deze manier vult de sub de rest mooi aan, en hoeven de deurspeakers geen vermogen om te zetten voor tonen die ze toch minder goed kunnen weergeven.
Ik vind dit beter klinken dan wanneer ik op de versterker filter
Overigens, ik ben tijdens het rijden gewoon wat knoppies aan het drukken om te kijken wat ik het best vind klinken.
Op het moment filter ik dus NIET op de versterker, maar juist wel op de HU. Op de subwoofer uitgang van de HU heb ik nu de low pass filter geactiveerd, en laat alles beneden de 160 Hz door naar de sub (versterker staat op "flat"). Alles boven de 120 Hz (jaja, een overlap!), gaat door naar de speakers achter en de deurspeakers.
Op deze manier vult de sub de rest mooi aan, en hoeven de deurspeakers geen vermogen om te zetten voor tonen die ze toch minder goed kunnen weergeven.
Ik vind dit beter klinken dan wanneer ik op de versterker filter
Op het moment dat jij de lowpassfilter activeerd op de Versterker (subkanaal) ben je dus al op de amp aan het filterenDennis schreef:op het moment filter ik dus NIET op de versterker, maar juist wel op de HU. Op de subwoofer uitgang van de HU heb ik nu de low pass filter geactiveerd, en laat alles beneden de 160 Hz door naar de sub (versterker staat op "flat").
En voor de rest is het inderdaad het beste als je alles zo vlak mogelijk hebt staan. Dan zou alles theoretisch een zo realistisch mogelijk geluidsbeeld moeten geven.
Maar ik heb inderdaad ook een andere preset op m'n hu zitten voor tijdens het rijden, dan wanneer ik stil sta (omdat door rijgeluiden je geluidsbeeld toch vertekent).
Das toch vaak de beste manier.Och, ik doe gewoon wat mijn oren vinden wat er moet gebeuren
he mzzls
ehm, ik geloof dat ik even iets niet begrijp?Ewout schreef: Op het moment dat jij de lowpassfilter activeerd op de Versterker (subkanaal) ben je dus al op de amp aan het filteren
Ik filter dus af op de HU, en van daaruit gaat ie naar de amp.Oh en je sub affilteren op je amp, niet op je hu (zo min mogelijk affilteren op je hu)
Dit zal denk ik redelijk hetzelfde zijn als de filters op de amp, alleen zit het dan op een andere plaats.
Ik begrijp alleen even niet wat je dan bedoelt met niet op de hu filteren, maar op de amp?
Nu snap ik er zelf ook nier zo veel meer van, maar goed ik zal het nog 1 keer proberen
Dus op jouw hu zit al een subuitgang, heb ik dit goed?(dus 1 tulpkabel apart voor het subkanaal naar je amp), in dat geval maakt het niet uit of je het op je amp of hu affiltert, dus kan je m'n gezeur als niet gezegd beschouwen ok
he mzzls
Dus op jouw hu zit al een subuitgang, heb ik dit goed?(dus 1 tulpkabel apart voor het subkanaal naar je amp), in dat geval maakt het niet uit of je het op je amp of hu affiltert, dus kan je m'n gezeur als niet gezegd beschouwen ok
he mzzls
In theorie zal het wel werken, aangezien Pur-schuim vooral lucht bevat. En stilstaande lucht dempt heel erg goed. En wat er ook zo mooi van is, is dat het de ruimte als het ware luchtdicht afsluit, waardoor er een zogenaamde geluidskamer ontstaat. Ik ga het binnenkort proberen met de zijschermen achterin mijn mini, maar dat kan nog wel ff duren, mezelf kennende. Veel te veel te doen en veel te weinig tijd.....