Rammelend geluid in deur

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Texron

Rammelend geluid in deur

Bericht door Texron »

Hey allemaal

Wie kan mij helpen met mijn probleem?

Ik heb in de beide voordeuren een speaker zitten van JVC met een vermogen van 140w maar als ik nu de radio aan zet hoor ik een rammelend geluid in de deur nu ben ik er al achter gekomen dat dat een ijzere stangetje is om het portier open te maken maar is daar iets aan te doen want ik erger me rot aan die herrie

Alvast bedankt

Groetne van Texel
Gebruikersavatar
peter3
MG-R Freak
Berichten: 970
Lid geworden op: di aug 19, 2003 6:36 pm
Woonplaats: Deventer
Locatie: stedendriehoek
Contacteer:

Bericht door peter3 »

WAt je zou kunnen doen is een stukje foam of schuim om je stangetje te doen.
Zorg wel dat het geheel vrij kan bewegen.(anders gaat de deur zo moeilijk los)
Het foam zal dan het geklepper dempen.
Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
Texron

Bericht door Texron »

Dat is een optie waar ik ook al aan gedacht had maar dan moet ik het plastic van mijn deur verwijderen maar hoe krijg ik dat dan weer een beetje knap terug
Gebruikersavatar
peter3
MG-R Freak
Berichten: 970
Lid geworden op: di aug 19, 2003 6:36 pm
Woonplaats: Deventer
Locatie: stedendriehoek
Contacteer:

Bericht door peter3 »

Het ligt er een beetje aan of de kit waarmee het vast zit nog een beetje flexibel is.
Als ze dat is kun je het er weer gewoon tegen aan drukken.
Anders moet je het doen zoals we het bij Jeroen hebben gedaan, namelijk met breed tape langs de randen dicht plakken.
Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
Prospero

Bericht door Prospero »

Je zou ook gelijk van de gelegenheid gebruik kunnen maken om je deuren eens met bitumen matten te dempen. Dit zorgt ervoor dat irritante resonanties zodanig in hertz verlaagd worden dat ze buiten je gehoorbereik vallen. Bijkomend voordeel is dat je ook gelijk een mooiere "kickbass" te horen krijgt. Dwz een strakkere bass vanuit je composet.
Foxtrot

Bericht door Foxtrot »

Prospero schreef:Je zou ook gelijk van de gelegenheid gebruik kunnen maken om je deuren eens met bitumen matten te dempen. Dit zorgt ervoor dat irritante resonanties zodanig in hertz verlaagd worden dat ze buiten je gehoorbereik vallen. Bijkomend voordeel is dat je ook gelijk een mooiere "kickbass" te horen krijgt. Dwz een strakkere bass vanuit je composet.
Nadelen zijn:

-kosten
en vooral
-gewicht! die matten zijn superzwaar en beïnvloeden daarmee de prestaties, benzineverbruik, wegligging.

Het enige dat het lichter maakt is je portomonnee

Naar mijn idee alleen geschikt voor de echte audiofreaks die meer geld willen uitgeven aan hun audio dan hun auto :)

Greetz,
Robert
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Maar je hoeft met dat spul niet de hele deur te bekleden hoor, de werking is zo goed dat je met kleine stukjes makkelijk de gewenste demping eruit haalt....

Trouwens, als het allemaal zwaarder is, moet je gewoon je motor meer Tunen :mrgreen:
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Dennis

Bericht door Dennis »

Of je pakt van dat opspuit dempingspul (van Caliber bv.).
Kost wat (€45,- ongeveer per bus), en moet je ongeveer 2 deuren mee kunnen doen.
Voordeel is dat dit niet zo gek veel weegt en toch net zo goed zou moeten werken.

Of het allemaal echt werkt, kan ik hopelijk zaterdag vertellen :)
Ewout

Bericht door Ewout »

Dennis schreef:Of het allemaal echt werkt, kan ik hopelijk zaterdag vertellen :)
ben benieuwd :mrgreen:

mzzls
Dennis

Bericht door Dennis »

ja, ik ook, anders heb ik die rommel voor jan l*l aangeschaft :lol:
Ewout

Bericht door Ewout »

Tja dat zou zonde zijn.. Ga je nog pic's maken van je inbouw
Dennis

Bericht door Dennis »

Ik weet niet of er veel boeiends aan te zien is, maar ik zal de camera gereed houden :)
Ewout

Bericht door Ewout »

Is misch wel handig. voor het geval dat er mensen zijn die niet weten hoe je alles inbouwt.

Ik bedoel als iemand anders dat al gedaan zou hebben zou je het nu ook zelf kunnen inbouwen, snap u :mrgreen: ;)
Dennis

Bericht door Dennis »

ik ben gewoon een schijtluis, da's alles 8)

Ik zie mezelf ook nog in staat om bv. een speaker in de deur in te bouwen om er daarna (natuurlijk als alles op zijn plek zit!) er achter te komen dat het raam niet meer open kan of zoiets, vandaar...maar zal de camera gereed houden ;)
Gebruikersavatar
peter3
MG-R Freak
Berichten: 970
Lid geworden op: di aug 19, 2003 6:36 pm
Woonplaats: Deventer
Locatie: stedendriehoek
Contacteer:

Bericht door peter3 »

We zullen wel zorgen dat er foto's komen :twisted:
Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
Dennis

Bericht door Dennis »

:lol: ik heb een memorystick van 16Mb, dus veel meer dan 16 foto's zullen het niet zijn :lol:
Plaats reactie