Grootlicht...
Grootlicht...
Beste levensgenieters,
Ik had even een vraagje m.b.t. het grote licht.
Beetje een apart verhaal maar goed probeer het uit te leggen haha.
Van het één op het andere moment kreeg ik mijn dimlicht niet meer ingeschakeld maar bleef hij op stadslicht hoe ik ook aan de hendel bleef draaien. Wat bleek uit eindelijk; ik moest mijn grote licht inschakelen/uitschakelen om te switchen tussen stads-en dimlicht.
Nu is het zo dat ik mijn grote licht niet ingeschakeld kan laten, nu vind ik dat niet zo erg, maar als ik in de avonduren sein omdat één of andere malloot 1600 watt aan verlichting voert op een polderweg zie ik enkele seconden niets meer omdat m'n stadslicht opeens aanschiet...
Nu kan ik er op zich vrij goed mee leven maar ik ben zeer zuinig op m'n rovertje en vind dat deze in absolute topstaat moet rondrijden en dus ook de verlichting naar behoren moet functioneren. Had laatst al alle dashboard verlichting van knopjes en de klok vervangen en nu wil ik hier aan beginnen maar waar zou dit aan kunnen liggen?
Hopelijk heeft iemand een idee
Groetjes,
een helder licht
Frank
Ik had even een vraagje m.b.t. het grote licht.
Beetje een apart verhaal maar goed probeer het uit te leggen haha.
Van het één op het andere moment kreeg ik mijn dimlicht niet meer ingeschakeld maar bleef hij op stadslicht hoe ik ook aan de hendel bleef draaien. Wat bleek uit eindelijk; ik moest mijn grote licht inschakelen/uitschakelen om te switchen tussen stads-en dimlicht.
Nu is het zo dat ik mijn grote licht niet ingeschakeld kan laten, nu vind ik dat niet zo erg, maar als ik in de avonduren sein omdat één of andere malloot 1600 watt aan verlichting voert op een polderweg zie ik enkele seconden niets meer omdat m'n stadslicht opeens aanschiet...
Nu kan ik er op zich vrij goed mee leven maar ik ben zeer zuinig op m'n rovertje en vind dat deze in absolute topstaat moet rondrijden en dus ook de verlichting naar behoren moet functioneren. Had laatst al alle dashboard verlichting van knopjes en de klok vervangen en nu wil ik hier aan beginnen maar waar zou dit aan kunnen liggen?
Hopelijk heeft iemand een idee
Groetjes,
een helder licht
Frank
- matthias117
- MG-R Freak
- Berichten: 757
- Lid geworden op: za jun 26, 2010 7:51 pm
- Woonplaats: waasmunster
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
... een defect relais kan niet deze storing veroorzaken, eigenlijk kan alleen de schakelaar dit veroorzaken, of een mega warboel in de bedrading, maar gebeurt niet spontaan.
Met de 'grootlichtmodule' zal waarschijnlijk de MFU bedoeld worden (multifunctionele unit). Deze ontvangt alleen signalen dat de verlichting is ingeschakeld. Waarschijnlijk om de daschboardverlichting in te schakelen en het klokje te dimmen enz.
Met de 'grootlichtmodule' zal waarschijnlijk de MFU bedoeld worden (multifunctionele unit). Deze ontvangt alleen signalen dat de verlichting is ingeschakeld. Waarschijnlijk om de daschboardverlichting in te schakelen en het klokje te dimmen enz.
Laatst gewijzigd door arjen op za okt 23, 2010 9:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb twee linkerhanden en was al redelijk trots op 't feit dat ik de lampjes van de dashboardknopjes en het klokje had vervangen dit wordt me allemaal te technisch en ik denk dat ik het anders maar binnenkort eens bij de Rover dealer hier om de hoek probeer. Misschien wel prijzig maar goed als 't dan weer werkt toch...
Ik ben sowieso wel gewend met deze auto dat je nooit klaar bent haha. Lampjes van het dashboard zijn vervangen en doen het en de dag erna stopt de kofferbakverlichting ermee en weigert ook met nieuw lampje te functioneren.
Dan lijkt alles goed te gaan en begeeft stand I en II van de kachel/aanjager het....
Ik ben sowieso wel gewend met deze auto dat je nooit klaar bent haha. Lampjes van het dashboard zijn vervangen en doen het en de dag erna stopt de kofferbakverlichting ermee en weigert ook met nieuw lampje te functioneren.
Dan lijkt alles goed te gaan en begeeft stand I en II van de kachel/aanjager het....