startproblemen rover 75 2.0v6

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
Scraby20

startproblemen rover 75 2.0v6

Bericht door Scraby20 »

Na een lange tijd van geen kuren of kwaaltjes en veel rijplezier kreeg ik hem vorige week ineens niet meer gestart. Je hoorde wel het tikken van de startmotor en lichten radio alles ging gewoon aan. Met startkabels deed die het meteen weer week mee gereden en vannochtend weer hetzelfde probleem. Weer met startkabels en dan rijdt die weer heel de dag ook gewoon bij tussendoor starten en stoppen.
Ligt dit aan de accu?? of kan het wat anders zijn. Accu is nu 2 jaar oud?
alvast bedankt

gr mark
Madrettor
MG-R Fanatic
Berichten: 115
Lid geworden op: vr mar 31, 2006 5:19 pm
Woonplaats:
Locatie: Rotterdam

Bericht door Madrettor »

Zal idd de accu wel zijn. Kweenie of ik dat hier mag posten, maar je woont in 010, ga anders even naar Hoekstra Bandenservice op de Kleiweg. Eerlijke lui met verstand van zaken.
Gebruikersavatar
Grade
MG-R Addict
Berichten: 436
Lid geworden op: za jul 04, 2009 5:33 am
Woonplaats:
Locatie: Heerenveen

Bericht door Grade »

of de dynamo, wat is de spanning van de accu als de motor uitstaat en wat is de spanning van de accu als de motor aanstaat?
''it's a rover, the engine won't turn over''

Rich hall
Scraby20

Bericht door Scraby20 »

ik heb geen idee ik heb geen voltmeter. maar zal er vanmiddag ff eentje gaan halen.
Eric27
MG-R Freak
Berichten: 698
Lid geworden op: di feb 06, 2007 9:48 pm
Woonplaats: Dedemsvaart

Bericht door Eric27 »

Scraby20 schreef:ik heb geen idee ik heb geen voltmeter. maar zal er vanmiddag ff eentje gaan halen.
Ik weet niet hoeveel kilometer de auto heeft gelopen maar ik ken dit soort problemen en dat kan ook komen door de startmotor.
Dan zijn de contacten en de plunjer in de startmoter versleten.
Dit is heel eenvoudig te verhelpen en als je het zelf doet kost het zeker niet meer als 20 euro.
Controleer dus even of de accu voldoende spanning heeft als dat het geval is is het dan ishet bovenstaande het probleem.

Eric.
paulcarton
MG-R Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: zo okt 24, 2010 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: utrecht

Bericht door paulcarton »

Dit is inderdaad het startrelais, de collectoren zijn versleten. Dit komt veel voor de de 75.
Scraby20

Bericht door Scraby20 »

Bedankt voor de reacties.
problemen verholpen en gemaakt nieuwe startrelais en toch ook maar gelijk nieuwe accu erin.
en rijdt weer als een zonnetje

gr mark
Gebruikersavatar
Robert-220TC
MG-R Freak
Berichten: 1618
Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

zoow das ff handig
die wagen van mn pa heeft dit ook
wel een 45
maar ook een 2.0 v6
dus zal dit ook wel zijn
Plaats reactie